Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πως «περπάτησε» η πρωτοβουλία του ΕΟΤ για B2B συναντήσεις επιχειρήσεων

bizness.gr

Published

on

Meeting

Ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία του ΕΟΤ να οργανώσει για πρώτη φορά σε διεθνή Έκθεση επαγγελματικές συναντήσεις (B2B Workshops), πρωτοβουλία που στέφθηκε με επιτυχία όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση. Συγκεκριμένα ο ΕΟΤ έλαβε μέρος στην διεθνή Έκθεση ΙΜΤΜ του Ισραήλ, όπου η αθρόα συμμετοχή στις εργασίες του workshop και τα σημαντικά αποτελέσματα σε επαγγελματικές συμφωνίες και προγραμματισμό νέων τουριστικών πακέτων για θεματικές διακοπές των Ισραηλινών προς περισσότερους ελληνικούς προορισμούς, επιβεβαίωσαν την ορθότητα της πρωτοβουλίας, πάντα σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ΕΟΤ.

To περίπτερο του ΕΟΤ στην Έκθεση ΙΜΤΜ (11 και 12/2/2020) επισκέφθηκαν, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Δημήτρης Φραγκάκης και ο διακεκριμένος και πολύ αγαπητός στο Ισραήλ Έλληνας προπονητής της Maccabi Tel Aviv, Γιάννης Σφαιρόπουλος. Κορυφαίος προπονητής της χρονιάς 2018-2019 στο Ισραήλ, ο κ. Σφαιρόπουλος βραβεύθηκε για τη συνεισφορά του στην προβολή της Ελλάδας στο Ισραήλ, από τον γ.γ. του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη.

Στο κάλεσμα του ΕΟΤ ανταποκρίθηκαν θετικά και οι 13 Περιφέρειες της Ελλάδας, καθώς και 111 εκπρόσωποι τουριστικών επιχειρήσεων από όλη τη χώρα. Την ίδια στιγμή συμμετείχαν 160 Έλληνες επιχειρηματίες και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης από όλη την ελληνική επικράτεια, οι οποίοι συναντήθηκαν με 120 ισραηλινούς επαγγελματίες του τουρισμού, μεταξύ των οποίων: Μέλη της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων και T.Os του Ισραήλ (ITTAA) και του Ισραηλινού-Ελληνικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, αλλά και εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών (μισθωμένων και τακτικών πτήσεων), που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 4 παράγοντες που καθορίζουν τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο στην μετά-κορονοϊό εποχή

bizness.gr

Published

on

Καλάθι σούπερ μάρκετ

Oι ανατροπές που έφερε Covid-19 στον χώρο του λιανικού εμπορίου, το νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, αλλά και το πως διαμορφώνεται ο τομέας της λιανικής την επόμενη μέρα μετά την κρίση που προκάλεσε η πανδημία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ψηφιακής συζήτησης «The New Landscape in Retail Markets: How Covid-19 Affects the Supply Chain, Retail Sales and Consumer Behavior» που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στο πλαίσιο των AmCham Digital Talks&Events.

Στην ψηφιακή συζήτηση, συμμετείχαν, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του επιμελητηρίου: ο Νικόλαος Μπακατσέλος, πρόεδρος, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η Βίκη Γρηγοριάδου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, The Nielsen Company, ο Βασίλης Σταύρου, διευθύνων σύμβουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, P&G Ελλάς Country Leader και ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής Chief Digital Officer and Retail Banking Products, Alpha Bank.

Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Μπακατσέλος, το νέο τοπίο που διαμόρφωσε ο Covid-19 επηρέασε σημαντικά και τον χώρο του λιανικού εμπορίου ενώ αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι τα μέτρα διαχείρισης της πανδημίας παράλληλα με την αύξηση της χρήσης των τεχνολογιών επικοινωνίας, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, νέες τάσεις στο χώρο της λιανικής, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων. Σύμφωνα με τον κ. Μπακατσέλο, αυτά τα καινούρια δεδομένα δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον μέρος του οποίου θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την κρίση του κορονοϊού.

Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, ο κ. Σταμπουλίδης επεσήμανε ότι: «Η κατάσταση που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση για τη δημόσια διοίκηση και την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, προκειμένου αφενός να διαχειριστούμε την υγειονομική κρίση της χώρας, αφετέρου να εγγυηθούμε την απρόσκοπτη τροφοδοσία της αγοράς με αγαθά και να διασφαλίσουμε την πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτά». Όπως επίσης ανέφερε, οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν βασίστηκαν σε τρεις πυλώνες, οι οποίοι ήταν η ταχεία νομοθετική πρωτοβουλία, η εποπτεία της αγοράς για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, καθώς και η ομαλή μετάβαση στη νέα κανονικότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που παρουσίασε η κυρία Γρηγοριάδου, αναδείχθηκε η εξέλιξη των πωλήσεων και των τάσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, πριν και κατά την περίοδο της πανδημίας και παρατηρήθηκαν νέες τάσεις και χαρακτηριστικά στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, όπως η εντός της οικίας κατανάλωση και οικονομία, η αναζήτηση ασφάλειας σε γνώριμες επιλογές που εμπιστεύεται ο καταναλωτής, η προτίμηση των καταναλωτών σε μεγαλύτερης χωρητικότητας σημεία πώλησης, αλλά και η έντονη αλλαγή στα κανάλια πώλησης.

Η τεχνολογία, η εντοπιότητα, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα προϊόντων και υπηρεσιών θα αποτελέσουν σημαντικούς καταλύτες στην επίδραση πολλών από τις μεταβαλλόμενες δυναμικές στο μέλλον.

Όπως υποστήριξε ο κ. Σταύρου τα θέματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, εξαιτίας των αλλαγών που έφερε η περίοδος της πανδημίας αφορούσαν στην προστασία της Δημόσιας Υγείας, των πελατών, του ανθρώπινου δυναμικού, των ευπαθών ομάδων, της κοινωνικές συνεισφοράς, των νέων καταναλωτικών συνηθειών που προέκυψαν, αλλά και της επάρκειας των προϊόντων για να μην υπάρξει έλλειψη σε βασικά υλικά.

Η κ. Γεωργουλάκη ανέφερε πως η τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση θέτει πρωτοφανείς προκλήσεις για όλους τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και οι μήνες που θα ακολουθήσουν θα είναι πιθανότατα αρκετά ευμετάβλητοι και δυναμικοί. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τα καθημερινά βασικά αγαθά γίνονται ακόμα πιο σημαντικά για τους καταναλωτές που περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους και φροντίζουν για την προστασία και την ασφάλεια της οικογένειας τους. Επίσης επισήμανε ότι: «Θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στην ανάπτυξη προϊόντων ανώτερης ποιότητας και αξίας, στην παροχή χρήσιμης επικοινωνίας προς τον καταναλωτή, ώστε να αντιληφθεί γιατί αξίζει να αγοράσει αυτή την καινοτομία αλλά και στη δυνατή συνεργασία με το λιανεμπόριο για την παρουσία των προϊόντων σε κάθε κανάλι εμπορίου τόσο στο παραδοσιακό κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο».

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη η προσπάθεια για μεταφορά των ταμειακών συναλλαγών στα ψηφιακά μέσα είχε ήδη ξεκινήσει από το 2017, αλλά επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown. Το ποσοστό των συναλλαγών στα καταστήματα την περίοδο της πανδημίας μειώθηκε από το 14% στο 8%. Όπως υποστήριξε χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα προκειμένου το ποσοστό αυτό να παραμείνει σε σταθερή βάση κάτω από 10% και συνέχισε λέγοντας, ότι: «Το μοντέλο λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων αναμένεται να αλλάξει, δίνοντας λιγότερη έμφαση στις συναλλαγές και περισσότερη στη συμβουλευτική των πελατών. Η αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου εκτιμώ ότι δεν θα αφορά τόσο στο πλήθος των καταστημάτων και στην κάλυψη του δικτύου, όσο κυρίως στο εσωτερικό μοντέλο λειτουργίας του καταστήματος».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανάγκη νέας εκβιομηχάνισης της Ελλάδας σύμφωνα και με τους στόχους της Ε.Ε.

bizness.gr

Published

on

Βιομηχανική μονάδα

Έφτασε η ώρα για μια νέα εκβιομηχάνιση της χώρας, με προσαρμογή και στους στόχους της ΕΕ για αύξηση της συμμετοχής της βιομηχανίας στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ (Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς) Δημήτρης Μαθιός στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020 μέσω τηλεδιάσκεψης.

«Η ελληνική βιομηχανία επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή και ετοιμότητα στα χρόνια της κρίσης η δε συμβολή της στην οικονομία και την κοινωνία παραμένει καθοριστική και επιβάλλεται να αποτελέσει την βάση μιας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη», τόνισε ο κ. Μαθιός.

Στις επιμέρους δράσεις του ΣΒΑΠ αναφέρθηκαν ο πρόεδρος των εργασιών της συνέλευσης, αντιπρόεδρος του ΔΣ Ιωάννης Καρακάσης και η γενική γραμματέας Μαίρη-Άνν Βελλή. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις παρεμβάσεις του ΣΒΑΠ για αναμόρφωση της χωροταξικής νομοθεσίας, της νομοθεσίας των αδειοδοτήσεων και των διαδικασιών κατάταξης των βιομηχανιών σε κατηγορίες όχλησης. Υπογραμμίστηκε ακόμη η σημασία που έχει η αποδοχή των αιτημάτων του ΣΒΑΠ για εκσυγχρονισμό των διαδικασιών εγκρίσεως των επισκέψεων επιχειρηματιών από τις ελληνικές πρεσβείες των επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων των τρίτων χωρών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ευκαιρίες για επενδύσεις η νέα “συμμαχία για τον ψηφιακό πολιτισμό” ανάμεσα στον ΣΕΠΕ και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

bizness.gr

Published

on

Data

“Στον ψηφιακό μετασχηματισμό όχι μόνον των υπηρεσιών του αλλά και των πολιτιστικών οργανισμών προχωράει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την υπογραφή Πρωτόκολλου συνεργασίας «συμμαχίας ψηφιακού πολιτισμού» με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ)”, όπως πληροφορεί με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το πρωτόκολλο συνεργασίας, με στόχο την υλοποίηση της ψηφιακής πολιτικής του ΥΠΠΟΑ, υπέγραψε σήμερα η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, με την πρόεδρο του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ, Παναγιώτα Παπαρίδου. “Ο ΣΕΠΕ θα συνδράμει το ΥΠΠΟΑ για την υλοποίηση των στόχων και παρεμβάσεων του, ως εξειδικευμένος τεχνικός σύμβουλος, με εγνωσμένη θεσμική εγκυρότητα”, συμπληρώνει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

“Οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού στις τέχνες και την πολιτιστική κληρονομιά, καθώς και στην οικονομία του πολιτισμού, ανέδειξαν το επίπεδο ετοιμότητας των φορέων στην ψηφιακή σφαίρα, τα εγγενή προβλήματα, καθώς και την απουσία ψηφιακής στρατηγικής των πολιτιστικών οργανισμών. Σχηματίστηκε η πραγματική εικόνα σχετικά με το ποιοτικό πολιτιστικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο και άνοιξε η συζήτηση για την ψυχαγωγία και την οικονομική διάσταση του πολιτισμού”, τονίζει η ίδια ανακοίνωση.

«Η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δομών είναι άμεσα συνυφασμένη με την προσαρμογή τους στην ψηφιακή τεχνολογία», σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη. «Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι αλλά και Οργανισμοί Σύγχρονης Πολιτιστικής Δημιουργίας καλούνται να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις, να παγιοποιήσουν και συστηματοποιήσουν την αξιοποίηση του πλούτου του ψηφιακού περιεχομένου τους, η οποία αποδίδει πλέον όχι μόνον διανοητικό αλλά και οικονομικό κεφάλαιο. Ο Πολιτισμός αναγνωρίζεται ως διακριτός οικονομικός τομέας, που χρησιμοποιεί πόρους, παράγει προϊόντα και υπηρεσίες, δημιουργεί εισόδημα και θέσεις εργασίας. Δημιουργεί μετρήσιμες θετικές εξωτερικές οικονομίες, λόγω της διασύνδεσής του με ποικίλους κλάδους και υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων ο Πολιτιστικός Τουρισμός και οι Πολιτιστικές – Δημιουργικές Βιομηχανίες, οι οποίες αποτελούν τον πλέον ανερχόμενο, οικονομικά τομέα», πρόσθεσε η υπουργός Πολιτισμού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, “το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και οι επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΠΕ θα διαθέσουν τα απαραίτητα στελέχη στο πλαίσιο μεικτής ομάδας εργασίας, η οποία θα αποτυπώσει τη σημερινή κατάσταση και την ψηφιακή ετοιμότητα των υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και των εποπτευόμενων φορέων και εν γένει των φορέων πολιτιστικής διαχείρισης της χώρας. Με βάση τα αποτελέσματα, η ομάδα εργασίας θα υποβάλει πρόταση οδικού χάρτη για αναπτυξιακές δράσεις και υποδομής, όπως π.χ. τη χάραξη της ψηφιακής στρατηγικής των φορέων, τη χρηματοδότηση των σχετικών υποδομών και επιχειρησιακών μοντέλων τους μέσω ΕΣΠΑ και ΣΔΙΤ, την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού τους, την καλύτερη αξιοποίηση των πολιτιστικών αγαθών τους στον τουρισμό και την εκπαίδευση”.

“Η συμφωνία συνεργασίας μπορεί να επεκτείνεται για να καλύψει και άλλα αντικείμενα ή περιοχές ενδιαφέροντος του ΥΠΠΟΑ, ενώ η μελέτη αποτύπωσης και υποβολή πρότασης οδικού χάρτη θα προσφερθεί από Επιχειρήσεις – Μέλη του ΣΕΠΕ στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τους”, καταλήγει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending