«Θα κατέβω στην Κρήτη και θα αποκαλύψω τι ήταν αυτό που πραγματικά εννοούσατε, γιατί λέγατε σύμβαση παραχώρησης και μετά λέγατε ότι δεν θα βάλουμε διόδια», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη, με θέμα «Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τους δύο εν εξελίξει διαγωνισμούς για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «το έργο αυτό δεν έχει γίνει επί τόσα χρόνια γιατί δεν υπήρξε χρηματοδότηση. Επομένως», σημείωσε, «πριν λέμε λόγια του αέρα, η κυβέρνηση, η κάθε κυβέρνηση, οφείλει να πει πώς θα χρηματοδοτηθεί το έργο».
Αναλυτικότερα, ο κ. Μαμουλάκης, με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή ανέφερε ότι «δεν υπάρχει σχεδιασμός ούτε χρονοδιαγράμματα για τον ΒΟΑΚ, όπως φάνηκε από τις (μη) απαντήσεις που έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Δεν υπάρχει όμως, ούτε και ενιαίο έργο ‘από Καστέλι μέχρι Σητεία’, όπως έλεγε μέχρι χθες η Κυβέρνηση ΝΔ, αφού – παρά το ότι κατηγορούσαν την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για αυτό – «σκέφτονται» να το χωρίσουν σε τρία τμήματα: Από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο, από Καστέλι Κισσάμου μέχρι Χανιά και από Άγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία!».
«Απαντήσεις περιμένουμε για το μείζον θέμα κατασκευής του ΒΟΑΚ κι απαντήσεις δεν παίρνουμε από την Κυβέρνηση ΝΔ», ανέφερε ο κ. Μαμουλάκης, τονίζοντας ότι «μετά τα ‘σκίτσα’ και τις ‘ιδέες’, περάσαμε στις ‘μολυβιές’ από τον αρμόδιο Υπουργό. Για την ταμπακιέρα όμως, ούτε κουβέντα. Για το ότι υπάρχει χάραξη, απαλλοτριώσεις και μια σειρά μελετών, ούτε κουβέντα. Φαίνεται ότι η Κυβέρνηση ΝΔ δεν έχει καταλάβει την σπουδαιότητα του έργου, δεν έχει κανέναν απολύτως σχεδιασμό και σίγουρα, δεν είναι στις προθέσεις της η αποκατάσταση αυτής της πολυετούς αδικίας για την Κρήτη: Η κατασκευή ενός σύγχρονου, ασφαλούς και λειτουργικού αυτοκινητοδρόμου».
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
«Γονατογράφημα» χαρακτήρισε το έργο που σχεδίασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, λέγοντας ότι «σχεδιάσατε ένα έργο προβλέποντας τρεις πλήρως διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, ως δημόσιο έργο, ως ΣΔΙΤ και ως σύμβαση παραχώρησης. Αυτό, λοιπόν, δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα ή στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε, απαντώντας στον κ. Μαμουλάκη ότι «μέχρι το τέλος του χρόνου, κυβερνητικό κλιμάκιο θα κατέβει στην Κρήτη και όχι απλά θα σας πει πώς θα κάνουμε τον δρόμο, το οποίο έχουμε πει και προεκλογικά, αλλά θα σας πούμε και αυτό που εσείς δεν μας είπατε ποτέ, δηλαδή από πού θα βρούμε χρηματοδότηση».
Στη δευτερολογία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «θα πρέπει το έργο να γίνει σε δύο φάσεις. Θα πρέπει να έχει δύο βασικά τμήματα, τα οποία όμως θα πρέπει να εξεταστούν από ειδικές τεχνικές και οικονομικές μελέτες. Είναι προφανές ότι άμεσα ο αυτοκινητόδρομος Χανιά – Άγιος Νικόλαος θα γίνει σε πρώτη φάση. Σε δεύτερη φάση θα γίνει το κομμάτι Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία με συγκεκριμένη χρηματοδότηση. Και έχουμε προτείνει χρηματοδοτικό εργαλείο που λέγεται ‘πληρωμές διαθεσιμότητας’, που είναι ένα νέο είδος συμβάσεων παραχώρησης.
Τελειώνοντας, όμως, θέλω να κάνω μία αναδρομή γιατί αναφερθήκατε -και σωστά το κάνατε αυτό- στους άλλους οδικούς άξονες. Να πούμε κάποτε την αλήθεια στον κρητικό λαό; Για ποιον λόγο δεν έχει γίνει εδώ και σαράντα χρόνια ο δρόμος; Ξέρετε για ποιον λόγο; Διότι το έργο αυτό δεν έχει εύκολη χρηματοδότηση. Γιατί στο έργο αυτό η σύμβαση παραχώρησης, που εσείς ως σύμβασης παραχώρησης προτείνετε να το κάνετε, σημαίνει διόδια, όπως σε όλον τον κόσμο.
Εγώ θα κατέβω στην Κρήτη και θα αποκαλύψω τι ήταν αυτό, που πραγματικά εννοούσατε, γιατί λέγατε σύμβαση παραχώρησης και μετά λέγατε ότι δεν θα βάλουμε διόδια. Το έργο αυτό δεν έχει γίνει επί τόσα χρόνια γιατί δεν υπήρξε χρηματοδότηση. Επομένως πριν λέμε λόγια του αέρα η κυβέρνηση, η κάθε κυβέρνηση, οφείλει να πει πώς θα χρηματοδοτηθεί το έργο. Εμείς είμαστε σε μια φάση μελετών, οικονομοτεχνικών και πολύ σύντομα θα σας πούμε ακριβώς τη λύση, από που θα χρηματοδοτηθεί το έργο, διότι αν δεν σας πούμε από που θα χρηματοδοτηθεί το έργο, απλά θα έχουμε μια αντιπαράθεση, απλά θα λέμε λόγια του αέρα, απλά θα μιλάμε για μελέτες, θα μιλάμε για χάραξη, αλλά τελικά δεν θα μιλάμε για το μείζον και για το πιο σοβαρό, πως θα χρηματοδοτηθεί το συγκεκριμένο έργο».
Πηγή: ypodomes.com