ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σε πόσα δισεκατομμύρια ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος της εορταστικής αγοράς

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΠερίπου στα 3,5 δισ. ευρώ, διαμορφώθηκε ο συνολικός τζίρος των εορτών, Δεκεμβρίου 2019, σύμφωνα με τα ευρήματα σχετικής έρευνας.
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του τα εξής, με βάση τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από σχετική τηλεφωνική έρευνα του τμήματος Μελετών του ΕΒΕΠ σε επιχειρήσεις λιανικής στην Αττική:
Το 2019, ο τζίρος των εορτών κινήθηκε περίπου στα περυσινά επίπεδα. Όμως, η αγοραστική κίνηση που παρατηρήθηκε στις διάφορες αγορές του Λεκανοπεδίου, ήταν αλλού έντονη και αλλού υποτονική. Πανελλαδικά, με τα καταστήματα να είναι και εφέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, κυμάνθηκε κοντά στα περυσινά 3,5 δισ. ευρώ, αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα 5,4 δισ. ευρώ του 2009. Η
σωρευτική μείωση «υπερδεκαετίας» του τζίρου του Δεκεμβρίου, υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν 2 δις ευρώ στις πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2019, δείχνουν σταθεροποίηση του επιπέδου τζίρου λιανικής, με πρόβλεψη να έχει κλείσει κοντά στα 42 δις ευρώ συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και 36 δισ. εκτός καυσίμων.
Οι πρώτες προβολές στοιχείων και οι εκτιμήσεις για το δωδεκάμηνο του 2019 επίσης δείχνουν μία οριακή αύξηση στον συνολικό τζίρο της λιανικής περίπου 1,5% επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης και της βελτίωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά περίπου 2 μονάδες.
Τι αγόρασαν οι καταναλωτές
Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία στις επιχειρήσεις της περιφέρειας Αττικής είναι ενδεικτικά, αφού στην Αττική, κατοικεί το 40% των φορολογουμένων, δηλώνεται το 48% του εισοδήματος της χώρας, το 59% του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και το 58% του κύκλου εργασιών στο εμπόριο. Αναμένεται, λοιπόν, φέτος να φανούν το επίπεδο και η ανθεκτικότητα της καταναλωτικής δαπάνης, αφού πέρυσι τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν ανάλογα με τις οικονομικές υποχρεώσεις των νοικοκυριών.
Η πλειονότητα των καταναλωτών, με 8 στους 10, ξεκίνησε τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και κυρίως μετά την καταβολή του δώρου, ενώ μόνο 2 στους 10 έκαναν τις αγορές της τελευταίας στιγμής έως και την 31η Δεκεμβρίου.
Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών στράφηκε στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, συνδυάζοντας διασκέδαση και αγορές, ενώ στις γιορτές το διαδίκτυο επιλέχθηκε περισσότερο για ιδέες και τιμές. Είναι γεγονός ότι 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές ήταν προσεκτικοί να μην υπερβούν το διαθέσιμο οικογενειακό προϋπολογισμό και οι 4 στους 10 ήταν διστακτικοί εάν θα κατάφερναν να καλύψουν όλες τις υποχρεώσεις τους.
Εντούτοις, η πλειοψηφία των Ελλήνων εστίασε στην εύρεση έξυπνων αγορών για τις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις με αποτέλεσμα να έχουμε αρκετές αλλαγές στις προτιμήσεις και επιλογές των καταναλωτών. Η ένδυση-υπόδηση παραμένει μεν πρώτη προτίμηση, αλλά με μικρότερη ένταση από τις 9 στις 10 αγορές, που ήταν παλαιότερα.
Ειδικότερα, η σειρά της καταναλωτικής προτίμησης το 2019 και, κατ´επέκταση, την περίοδο των εορτών στην Αττική δείχνει τα εξής:
- Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν είδη ένδυσης – υπόδησης
- Οι 5 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας
- Οι 4 στους 10 αγόρασαν καλλυντικά και φαρμακευτικά
- Οι 3 στους 10 αγόρασαν μπιζού και κοσμήματα
- Οι 2 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρικά είδη και έπιπλα.
Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων
Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο στα εμπορικά κέντρα, τα σούπερ μάρκετ, τους χώρους εστίασης, τα κομμωτήρια και τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2019, της ΕΛΣΤΑΤ, δείχνουν μία αύξηση από το αντίστοιχο διάστημα του 2018 κατά 10% σε βιβλία και δώρα, 6% σε έπιπλα και ηλεκτρικά, 2,4% στα καύσιμα, καθώς και 1% στα σούπερ μάρκετ, όμως αντίστοιχα δείχνουν μείωση -6% στο σύνολο της κατηγορίας τρόφιμα-ποτά-καπνικά, -2 % στα φαρμακευτικά-καλλυντικά και -1,5% στην ένδυση-υπόδηση.
Αναμένοντας τα τελικά στοιχεία του έτους, σημειώνεται και φέτος η αποδυνάμωση της ζήτησης στην ένδυση-υπόδηση από το 88% το 2018 στο 75% το 2019, που αυτόματα συνεπάγεται μία μείωση του όγκου πωλήσεων 15%. Πάντως την περίοδο των εορτών στην Αττική η μείωση στην ένδυση-υπόδηση εκτιμάται μεσοσταθμικά στο -5%. Παρατηρείται, επίσης, για άλλη μία φορά έντονη μεταφορά τζίρου από τους μικρούς στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου, που φαίνεται να υπερβαίνει το 4%.
Σημειώνεται ότι στο 9μηνο τα πολυκαταστήματα έδειχναν μία μείωση -13% και αναμένονται τα επίσημα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου για να φανεί πως διαμορφώθηκε αυτή η πτώση. Από τα ενδεικτικά στοιχεία στην Αττική, οι 4 στις 10 επιχειρήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, οι 3 στις 10 υψηλότερα και οι 3 στις 10 χαμηλότερα. Εντούτοις, ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλουμε όταν έχουμε τα πλήρη και αναλυτικά στοιχεία όλου του 2019 για όλους τους κλάδους του εμπορίου και των υπηρεσιών από ΕΛΣΤΑΤ και ΙΝΕΜΥ.
Β. Κορκίδης: Οι χειμερινές εκπτώσεις είναι μια καλή ευκαιρία για όλους
Ο πρόεδρος του Π.Ε.Σ. Αττικής, Β. Κορκίδης, τέλος, σημειώνει: «τη Δευτέρα 13/1/20 ξεκινούν επίσημα οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις και θα ήθελαν πολύ οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου στην Αττική, αλλά και όλη την Ελλάδα, να αρχίσει η χρονιά με θετικό πρόσημο σε όλους τους κλάδους και δραστηριότητες της αγοράς. Η εικόνα της εγχώριας ζήτησης επιβάλλεται να βελτιωθεί το 2020 σε συνδυασμό με τις φορολογικές ελαφρύνσεις και να οδηγήσει σε ανάκαμψη την ελληνική οικονομία. Οι χειμερινές εκπτώσεις είναι μια καλή ευκαιρία για όλους !»
You may like
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
3,2 δισ. ευρώ χάθηκαν από την αγορά μόνο στις επιχειρήσεις καταλυμάτων και εστίασης το Γ’ τρίμηνο
-
Διψήφια ύφεση για το 2020 τελικά λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας
-
Πλησιάζει τα 9 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών στο 9μηνο
-
Κατατέθηκε στη Βουλή ο Προϋπολογισμός του 2021
-
Αυξήθηκαν σημαντικά οι δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα το 2019

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

“Πράσινο φως” για τη νέα Στρατηγική Τουριστική Επένδυση στην Πρέβεζα – Πώς εμπλέκεται ο Δήμος

Ανοδικά κινήθηκε το 2024 η αγορά ακινήτων στη Χαλκιδική – Ποιά ακίνητα προτίμησαν οι επενδυτές και από ποιές χώρες προέρχονται

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο Hilton Garden Inn στη Λεωφόρο Συγγρού

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής