Η Unilever ανακοίνωσε σήμερα το νέο διεθνή στόχο για πωλήσεις ύψους 1 δισ. ευρώ ετησίως από plant-based κρέατα και υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων, εντός των επόμενων 5-7 ετών. Η ανάπτυξη θα προέλθει μέσα από την ευρεία διάθεση της μάρκας «The Vegetarian Butcher», καθώς και μέσα από περισσότερες φυτικές προτάσεις σε μάρκες όπως Hellmann’s, Magic, και Algida.
Ο στόχος αυτός αποτελεί μέρος της νέας πρωτοβουλίας της Unilever «Future Foods» η οποία χωρίζεται σε δυο κεντρικούς πυλώνες: α) να βοηθήσει το κόσμο να στραφεί προς μια πιο υγιεινή διατροφή και β) τη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της παγκόσμιας αλυσίδας παραγωγής τροφίμων.
H Unilever, η οποία παράγει επίσης τα προϊόντα Lipton, Ben & Jerry’s και Knorr, προχώρησε παράλληλα και στις ακόλουθες δεσμεύσεις:
– Μείωση κατά 50% της σπατάλης τροφίμων που προκαλείται από τις δραστηριότητες της εταιρείας από το εργοστάσιο έως το ράφι μέχρι το 2025 – 5 χρόνια συντομότερα από την προηγούμενη δέσμευση της εταιρείας (όπως είχε ανακοινωθεί στο Champions 12.3).
– Διπλασιασμός του αριθμού των προϊόντων που προσφέρουν «θετική» διατροφική αξία παγκοσμίως μέχρι το 2025 – σε αυτά ανήκουν τα προϊόντα που περιέχουν σημαντικές ποσότητες λαχανικών, φρούτων, πρωτεϊνών, ή και θρεπτικών ουσιών, όπως βιταμίνες, ψευδάργυρο, σίδηρο και ιώδιο.
– Συνεχής μείωση του επιπέδου θερμίδων, νατρίου (αλατιού) και ζάχαρης στα προϊόντα της:
* Μέχρι το 2022, το 85% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου τροφίμων της Unilever θα βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν την πρόσληψη αλατιού στα 5 γρ. την ημέρα.
* Μέχρι το 2025, το 95% των συσκευασμένων παγωτών της Unilever δεν θα περιέχει πάνω από 22 γρ. ζάχαρης συνολικά, και 250Kcal σε κάθε μερίδα. Οι αλλαγές αυτές αποτελούν σε συνέχεια των αλλαγών που έγινε στα παιδικά παγωτά της εταιρείας το 2014.
Σημειώνεται ότι η παγκόσμια αγορά φυτικών-κρεάτων μεγαλώνει γεωμετρικά κατά 15,8% και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 35,4 δισ. δολ. το 2027. Η Barclays το 2019 εκτίμησε ότι η ευρεία αγορά φυτικών προϊόντων θα αυξανόταν κατά 1.00% μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, και θα έφτανε τα 140 δισ. δολ. το 2029. Η έρευνά της έδειξε επίσης ότι το 92% των φυτικών γευμάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο καταναλώνονται από 22 εκατομμύρια μη-χορτοφάγους «flexitarians» της αγοράς.
Η έρευνα του ηθικού δικτύου επενδυτών FAIRR που δημοσιεύτηκε το 2020 σημείωσε ότι 2 στους 5 διεθνείς κολοσσούς τροφίμων έχουν δημιουργήσει ομάδες αφοσιωμένες στη δημιουργία και πώληση φυτικών υποκατάστατων για κρέατα και γαλακτοκομικά. Η Unilever είναι μια από τις δυο εταιρείες που έχουν χαρακτηριστεί ως «πρωτοπόρος» στη φετινή κατάταξη του FAIRR με τους 25 καλύτερους έμπορους και παραγωγούς τροφίμων που προχωρούν σε μετάβαση σε πιο βιώσιμες πηγές πρωτεϊνών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ