Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα συμπεράσματα από το πρώτο GO GREEN! HOTEL SEMINAR

bizness.gr

Published

on

Σεμινάριο «Go Green! Hotel Seminar»

Ο αειφόρος τουρισμός είναι το μέλλον αλλά οι προκλήσεις είναι πολλές. Στο πλαίσιο του πρώτου Go Green! Hotel Seminar που διοργάνωσε η Ecotourism Greece και το Green Guide για Tουριστικές Eπιχειρήσεις στις 7-8 Νοεμβρίου 2019 στο Ξενοδοχείο Αμαλία στην Αθήνα, αναδείχθηκαν τα ζητήματα και oι απειλές που χρειάζονται άμεση αντιμετώπιση και συζητήθηκαν οι πιθανές λύσεις. Στο σεμινάριο συναντήθηκαν ξενοδόχοι από πολλές γωνιές της χώρας μας, την Αθήνα, την Αλόννησο, τη Σκύρο, τη Σύρο, την Κω, τη Μύκονο, τη Νάξο. Μέσα από γόνιμο και διαδραστικό διάλογο προέκυψαν πολλά σημαντικά και ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Αναδείχθηκε το πρόβλημα που προκύπτει από την ανάγκη συνεχούς προμήθειας νερού για τις πισίνες σε ξενοδοχεία νησιών όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη (προορισμών που δεν φημίζονται για την αειφορία τους), λόγω του νόμου που απαγορεύει τη χρήση θαλασσινού νερού. Η μεταφορά νερού από μακρινές αποστάσεις επιβαρύνει το περιβάλλον με το ανθρακικό αποτύπωμα που αφήνει και καταναλώνει νερό άδικα. Είναι αναγκαίο να βρεθεί μια λύση που θα μειώσει τη ρύπανση και τη σπατάλη.

Ταυτόχρονα, τα νησιά αντιμετωπίζουν το πολύ σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης επαρκών δρομολογίων όλο το χρόνο στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μετακινήσεις, που εμποδίζει το να μπορέσουν να μεγαλώσουν την τουριστική σεζόν τους. Τα πλοία που ταξιδεύουν σε πολλά νησιά είναι παλιά και ρυπαίνουν σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον, δίνοντας παράλληλα μια άσχημη εικόνα στους επισκέπτες από το εξωτερικό. Ένα ελπιδοφόρο νέο αποτελεί η έγκριση σχεδίου για τη ναύλωση υδροπλάνων για τις μετακινήσεις μεταξύ διάφορων περιοχών της χώρας.

Φυσικά, για να μεγαλώσουν την τουριστική σεζόν τους τα ξενοδοχεία έχουν ακόμα μια πρόκληση να αντιμετωπίσουν, αυτή των κτιριακών υποδομών τους. Το μοντέλο «ήλιος-άμμος-θάλασσα» είχε οδηγήσει τα καταλύματα παραθαλάσσιων περιοχών να έχουν σχεδιαστεί με πολλούς ανοιχτούς και υπαίθριους χώρους. Πρέπει τώρα οι ξενοδόχοι να σκεφτούν καινοτόμες αρχιτεκτονικές λύσεις για να προσαρμόζουν τους χώρους τους, ώστε να μπορούν να υποδέχονται επισκέπτες όλες τις εποχές του χρόνου. Επίσης, πρέπει να δημιουργήσουν εναλλακτικές και οικοτουριστικές δραστηριότητες για όλη τη χρονιά, οι οποίες δεν εξαρτώνται μόνο από τις καλές καιρικές συνθήκες.

Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα είναι ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να στηρίξουν τα προϊόντα της τοπικής κοινωνίας, μιας και απαγορεύεται να τα πουλήσουν βάση νομοθεσίας. Επίσης, ξενοδοχεία που έχουν φάρμες δεν δικαιούνται νομικά να διαθέτουν τα προϊόντα τους προς πώληση. Η απόκτηση άδειας είναι μια πολύ περίπλοκη διαδικασία και η διευκόλυνσή της θα επιδράσει θετικά στην τοπική οικονομία των περιοχών.

Επίσης, ένα ακόμα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά και όχι μόνο, είναι η έλλειψη υποδομών ανακύκλωσης. Τα απορρίμματα αναγκαστικά καταλήγουν στις χωματερές χωρίς καμία επεξεργασία, εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα ανακύκλωσης ούτε σε κοντινές πόλεις. Το σοβαρό πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζουν για παράδειγμα η Κέρκυρα και η Πελοπόννησος. Αυτό, όπως και πολλά άλλα προβλήματα, δείχνουν ξεκάθαρα την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δημόσιων φορέων και του τουριστικού κλάδου.

Η κατάρρευση του γίγαντα του μαζικού τουρισμού Thomas Cook επηρεάζει αναμφισβήτητα άμεσα την ανεργία στη χώρα μας. Ίσως όμως να έχει θετικά αποτελέσματα μακροπρόθεσμα, αν λειτουργήσει ως μια προειδοποίηση για τον τουριστικό κλάδο, ώστε να μην βασίζεται αποκλειστικά στο μαζικό μοντέλο τουρισμού.

Ο ΕΟΤ και η πρόεδρος κ. Άντζελα Γκερέκου έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την αειφορία στον τουρισμό μέσω της κ. Ακαθίστης Βεκρή, η οποία συμμετείχε στο σεμινάριο, συζήτησε πολύ σοβαρά τα παραπάνω θέματα και δεσμεύτηκε να μεταφέρει τους προβληματισμούς που αναδείχθηκαν. Χάρη στην τόσο ενεργή εμπλοκή όλων των συμμετεχόντων στο σεμινάριο, έχει ήδη προγραμματιστεί το επόμενο στις 16-17 Ιανουαρίου 2020.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΞΕΕ: Οι νικητές του προγράμματος του για την ψηφιακή καινοτομία στον τουρισμό

bizness.gr

Published

on

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο

Oλοκληρώθηκε χθες ο πρώτος κύκλος του προγράμματος επιτάχυνσης του “CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator”, του πρώτου “startup” επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό που δημιουργήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Μάλιστα σε ειδική τελετή ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε., Αλέξανδρος Βασιλικός και η Κατερίνα Σαριδάκη, διευθύντρια του CapsuleT, υποδέχτηκαν τις “startup ομάδες” που συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του προγράμματος (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2019) και ανακοίνωσαν τους νικητές του προγράμματος.

Ειδικότερα, το 1ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ έλαβε η ομάδα GuestFlip, το 2ο βραβείο και το έπαθλο των 5.000 ευρώ έλαβε η HotelToolbox ενώ τέλος, το 3ο βραβείο και τα 3.000 ευρώ έλαβε η ομάδα της HotelStand. Η μεγάλη νικήτρια του χθεσινού τελικού, όπως τονίστηκε, θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί το “Google for Startups Campus” στην Βαρσοβία, όπου τα μέλη της ομάδας θα μπορέσουν να έρθουν σε επαφή με Google experts που θα τους καθοδηγήσουν και θα τους υποστηρίξουν με ειδικά mentoring sessions. Τα σχετικά έξοδα είναι καλυμμένα από τη Google, χορηγό του προγράμματος του CapsuleT.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε ότι η ψηφιακή καινοτομία δημιουργεί μια νέα εποχή για την τουριστική οικονομία και το ΞΕΕ ανταποκρινόμενο στις ανάγκες ενός μέλλοντος που είναι ήδη εδώ, πρωταγωνιστεί μέσα από στοχευμένες δράσεις, όπως ο CapsuleT. Τονίζεται ότι στις 16 Δεκεμβρίου 2019 ξεκινά η περίοδος υποβολής αιτήσεων για τον δεύτερο κύκλο του “προγράμματος επιτάχυνσης” (Μάρτιος 2020).

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παρεμβάσεις καθαρισμού και επισκευών από το δήμο Αθηναίων σε πλατείες

bizness.gr

Published

on

Δημαρχείο Αθήνας

Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις του δήμου Αθηναίων σε κεντρικά σημεία ολόκληρης της πόλης με στόχο τον καθαρισμό και την αποκατάστασή τους.

Το τελευταίο τριήμερο συνεργεία του δήμου «σάρωσαν» δυο πολυσύχναστες πλατείες της Αθήνας, στο Γκάζι και στο Παγκράτι. Την πλατεία Κεραμεικού και την Πλατεία Πλυτά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, στην Πλατεία Πλυτά, έγινε «μια μεγάλη παρέμβαση που κράτησε τρεις ημέρες» και κατά τη διάρκεια της οποίας κλαδεύτηκαν όλα τα δένδρα, επιδιορθώθηκαν και βάφτηκαν τα παγκάκια, επισκευάστηκε ο ηλεκτροφωτισμός και στους γύρω πεζόδρομους, ενώ πλύθηκε και απολυμάνθηκε η πλατεία.

Στην Πλατεία Κεραμεικού, καθαρίστηκε από αφίσες ο χώρος κοντά στις εισόδους του μετρό, έγιναν βαψίματα κ.α. «Ακόμη δύο πλατείες που είναι έτοιμες, καθαρές και περιποιημένες, για τη βόλτα του Σαββατοκύριακου», έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εντατικές διαβουλεύσεις για το σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης

bizness.gr

Published

on

Θεσσαλονίκη, Λευκός Πύργος

Με έντονους ρυθμούς άρχισαν οι εργασίες για την ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, που ανέλαβε να εκπονήσει το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού. Το σύμφωνο συνεργασίας είχε υπογραφεί στην επίσημη τελετή εγκαινίων της 35ης Διεθνής Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia από την πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και Αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου και τον Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, καθηγητή Ευάγγελο Χρήστου, παρουσία του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.

Στο πλαίσιο εκπόνησης του σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης θα διεξαχθούν διάφορες έρευνες πεδίου, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται ομάδες εστίασης (focus groups) και διαβουλεύσεις. Οι διαβουλεύσεις που θα πραγματοποιηθούν στοχεύουν στη συλλογή αναγκαίων δεδομένων για το σχέδιο μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, αλλά και στην ουσιαστική αποτύπωση των θέσεων και των προβληματισμών όλων των εμπλεκόμενων φορέων της πόλης σε θέματα τουρισμού. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν τόσο διαβουλεύσεις «ανοιχτές» στο ευρύ κοινό της πόλης μας, όσο και «κλειστές» θεματικές συναντήσεις.

Η πρώτη κλειστή διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019, με συμμετέχοντες θεσμικούς φορείς της πόλης και της πολιτείας (υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ, υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ΔΕΘ, ΟΛΘ, ΕΚΕΤΑ, και όλα τα Επιμελητήρια της πόλης). Στη συνέχεια, και έως τα μέσα του Μαρτίου 2020, θα πραγματοποιηθούν άλλες 15 διαφορετικές «θεματικές» κλειστές διαβουλεύσεις, με εκπροσώπους φορέων.

Για το τέλος του Μαρτίου 2020 προγραμματίζεται μία ανοιχτή διαβούλευση στην οποία θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν όσοι πολίτες της Θεσσαλονίκης το επιθυμούν.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος Ευάγγελο Χρήστου, οι διαβουλεύσεις αυτές αποσκοπούν αφενός να συνεισφέρουν στην καταγραφή των δυνατών σημείων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των απειλών της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, και αφετέρου να δώσουν φωνή με ουσιαστικό τρόπο σε όλους τους εμπλεκόμενους στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης. Η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, επεσήμανε τη διαρκή δέσμευση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης για την εδραίωση της πόλης ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, στο πλαίσιο της οποίας εκπονείται με επιστημονικά και τεχνοκρατικά εχέγγυα και το συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ και επικοινωνίας.

Continue Reading
Advertisement

Trending