Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συμμετοχή του Υπουργού και Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην ετήσια ΓΣ της «Ελληνικής Παραγωγής»

bizness.gr

Published

on

Άδωνις Γεωργιάδης, «Ελληνική Παραγωγή»

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός, κ. Νίκος Παπαθανάσης συμμετείχαν χθες, Τρίτη 12 Νοεμβρίου, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των εταίρων της «Ελληνικής Παραγωγής», στην «Αίγλη» Ζαππείου.

Απευθυνόμενος στα μέλη της Γ.Σ., ο κ. Γεωργιάδης μεταξύ άλλων είπε:

«Όλοι πιστεύουμε στην ελληνική παραγωγή. Πρέπει να δούμε πως αυτό από τη θεωρία γίνεται πράξη. Το νούμερο ένα πρόβλημα, το οποίο ως κυβέρνηση το γνωρίζουμε και μας απασχολεί, είναι το κόστος της ενέργειας. Δημιουργεί ανταγωνιστικό μειονέκτημα, σοβαρό για την ελληνική παραγωγή, ιδιαίτερα στις ενεργοβόρες βιομηχανίες.

Αυτή την περίοδο ήρθαν ένα- δυο ενδιαφερόμενοι και με προσεγγίσανε για να διερευνήσουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν στην Ελλάδα μεγάλες βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Και μάλιστα, στη βαριά βιομηχανία. Όμως το πρώτο που έθεσαν ήταν το κόστος της ενέργειας.

Έχουν πέσει διάφορες ιδέες στο τραπέζι από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να δούμε πως μπορεί αυτό να αντιμετωπιστεί σχετικά γρήγορα. Θα υπάρξουν ad hoc παρεμβάσεις για να αρθούν ανταγωνιστικά μειονεκτήματα.

Ως προς τη μεγάλη εικόνα, ακόμα έχουμε να λύσουμε το μείζον πρόβλημα της ΔΕΗ και τη γενικότερη ανακατανομή της αγοράς ενέργειας στην Ελλάδα και μετά να φτάσουμε να είμαστε αποτελεσματικοί σε αυτό.

Η Ελλάδα έχει όμως και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για να έρθουν άμεσα νέες επενδύσεις και να φτιάξουν καινούργιες μονάδες παραγωγής. Δεν είμαστε στο μηδέν. Ναι μεν το φορολογικό μας καθεστώς είναι υψηλότερο από αυτό των γειτονικών χωρών, όμως έχουμε πλεόνασμα εργατικού δυναμικού που είναι καλά εκπαιδευμένο, που είναι παραγωγικό και που με τους μισθούς που έχουμε τώρα είναι σχετικά ανταγωνιστικό.

Έχουμε επίσης μια κυβέρνηση, δεν το λέω για να ευλογήσω τα γένια μου, που πράγματι έχει την διάθεση να παρέμβει για να βρίσκει λύσεις στα προβλήματα τα οποία εσείς αντιμετωπίζετε. Η παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, δεν αναφέρομαι μόνο στον εαυτό μου, αναφέρομαι και στους υφυπουργούς μου, έχουμε τη διάθεση να βοηθήσουμε. Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας είναι να δώσουμε την αίσθηση στην αγορά ότι τουλάχιστον αυτή την περίοδο υπάρχει μια ηγεσία που είναι εκεί για να σας κάνει τη ζωή ευκολότερη και όχι δυσκολότερη.

Πιστεύω σε πρακτικές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα. Φέραμε το νομοσχέδιο που προχώρησε πραγματικά πολύ στη μείωση της γραφειοκρατίας. Θέλουμε όμως να μας πείτε «Αυτό έμεινε μισό», «Αυτό το κάναμε αλλά δεν λειτουργεί», «Αυτό είναι να γίνει έτσι». Δεν σημαίνει ότι επειδή ψηφίσαμε έναν νόμο, τελείωσε η προσπάθεια πάταξης της γραφειοκρατίας. Το αντίθετο. Αυτή είναι μία on going προσπάθεια.

Θέλω, λοιπόν, να σας καλέσω να αδράξετε την ευκαιρία της νέας κυβερνήσεως που είναι εξαιρετικά φιλική προς το επιχειρείν και να βοηθήσετε την κυβέρνηση να κάνει τη δουλειά της».

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαθανάσης τόνισε:

«Είναι πολύ δύσκολο να στέκεσαι μετά τον Άδωνι Γεωργιάδη και να αναλύεις ζητήματα, αλλά θα σταθώ λίγο στο hashtag «προς το καλύτερο» που διάβασα εδώ. Αυτή η κυβέρνηση κρίνεται για αυτά τα οποία είπε ο Πρωθυπουργός πριν από τις εκλογές, δηλαδή πόσο γρήγορα θα φέρει την ανάπτυξη. Και από αυτό κρινόμαστε και σε αυτό δουλεύουμε.

Και δυστυχώς πολλοί από τους δείκτες είναι εναντίον μας. Παραδείγματος χάριν, ο δείκτης των επενδύσεων προς το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν βρίσκεται στο 10% και αυτό μας κατατάσσει στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν ο δείκτης αυτός είναι στο 20%. Επομένως, χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά.

Στον δείκτη ανταγωνιστικότητας το 2018 πέσαμε 4 ακόμη θέσεις, ενώ από το 2012 έχουμε πέσει περίπου 15 θέσεις. Επομένως, η ανάπτυξη, την οποία προβλέπουμε για το 2020 στο 3%, θέλει πολύ δουλειά και για να επιτευχθεί και απαιτεί τουλάχιστον 15% αύξηση των επενδύσεων, όλων των επενδύσεων, είτε είναι ιδιωτικές, είτε είναι δημόσιες, πρωτογενή, δευτερογενή, τριτογενή τομέα. Επομένως, απαιτείται πάρα πολύ δουλειά και αυτή τη δουλειά κάνουμε.

Με τον τελευταίο νόμο που σίγουρα πολλοί από εσάς έχετε παρακολουθήσει και έχετε διαβάσει προσπαθήσαμε να επισπεύσουμε τις διαδικασίες της αδειοδότησης έτσι ώστε το 90% των εταιριών ή των δραστηριοτήτων να ξεκινούν μόνο με απλή γνωστοποίηση ή να είναι το περιβάλλον πολύ φιλικό στα επιχειρηματικά πάρκα, να μην υπάρχει καθυστέρηση έτσι ώστε να μην κωλύονται οι επενδυτικές πρωτοβουλίες ή να ολοκληρώνεται ο αναπτυξιακός νόμος χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιχειρηματίες και να σέρνονται 12, 14 και 16 μήνες για την ολοκλήρωση με τον έλεγχο των ελεγκτικών εταιριών.

Γενικά η ανάπτυξη δεν έρχεται με ευχολόγια, έρχεται με δράσεις και αυτή η κυβέρνηση, αυτό το Υπουργείο, είναι έτοιμο να λειτουργήσει προς αυτή την κατεύθυνση».

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΞΕΕ: Οι νικητές του προγράμματος του για την ψηφιακή καινοτομία στον τουρισμό

bizness.gr

Published

on

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο

Oλοκληρώθηκε χθες ο πρώτος κύκλος του προγράμματος επιτάχυνσης του “CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator”, του πρώτου “startup” επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό που δημιουργήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Μάλιστα σε ειδική τελετή ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε., Αλέξανδρος Βασιλικός και η Κατερίνα Σαριδάκη, διευθύντρια του CapsuleT, υποδέχτηκαν τις “startup ομάδες” που συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του προγράμματος (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2019) και ανακοίνωσαν τους νικητές του προγράμματος.

Ειδικότερα, το 1ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ έλαβε η ομάδα GuestFlip, το 2ο βραβείο και το έπαθλο των 5.000 ευρώ έλαβε η HotelToolbox ενώ τέλος, το 3ο βραβείο και τα 3.000 ευρώ έλαβε η ομάδα της HotelStand. Η μεγάλη νικήτρια του χθεσινού τελικού, όπως τονίστηκε, θα έχει την ευκαιρία να επισκεφθεί το “Google for Startups Campus” στην Βαρσοβία, όπου τα μέλη της ομάδας θα μπορέσουν να έρθουν σε επαφή με Google experts που θα τους καθοδηγήσουν και θα τους υποστηρίξουν με ειδικά mentoring sessions. Τα σχετικά έξοδα είναι καλυμμένα από τη Google, χορηγό του προγράμματος του CapsuleT.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε ότι η ψηφιακή καινοτομία δημιουργεί μια νέα εποχή για την τουριστική οικονομία και το ΞΕΕ ανταποκρινόμενο στις ανάγκες ενός μέλλοντος που είναι ήδη εδώ, πρωταγωνιστεί μέσα από στοχευμένες δράσεις, όπως ο CapsuleT. Τονίζεται ότι στις 16 Δεκεμβρίου 2019 ξεκινά η περίοδος υποβολής αιτήσεων για τον δεύτερο κύκλο του “προγράμματος επιτάχυνσης” (Μάρτιος 2020).

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παρεμβάσεις καθαρισμού και επισκευών από το δήμο Αθηναίων σε πλατείες

bizness.gr

Published

on

Δημαρχείο Αθήνας

Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις του δήμου Αθηναίων σε κεντρικά σημεία ολόκληρης της πόλης με στόχο τον καθαρισμό και την αποκατάστασή τους.

Το τελευταίο τριήμερο συνεργεία του δήμου «σάρωσαν» δυο πολυσύχναστες πλατείες της Αθήνας, στο Γκάζι και στο Παγκράτι. Την πλατεία Κεραμεικού και την Πλατεία Πλυτά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, στην Πλατεία Πλυτά, έγινε «μια μεγάλη παρέμβαση που κράτησε τρεις ημέρες» και κατά τη διάρκεια της οποίας κλαδεύτηκαν όλα τα δένδρα, επιδιορθώθηκαν και βάφτηκαν τα παγκάκια, επισκευάστηκε ο ηλεκτροφωτισμός και στους γύρω πεζόδρομους, ενώ πλύθηκε και απολυμάνθηκε η πλατεία.

Στην Πλατεία Κεραμεικού, καθαρίστηκε από αφίσες ο χώρος κοντά στις εισόδους του μετρό, έγιναν βαψίματα κ.α. «Ακόμη δύο πλατείες που είναι έτοιμες, καθαρές και περιποιημένες, για τη βόλτα του Σαββατοκύριακου», έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εντατικές διαβουλεύσεις για το σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης

bizness.gr

Published

on

Θεσσαλονίκη, Λευκός Πύργος

Με έντονους ρυθμούς άρχισαν οι εργασίες για την ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, που ανέλαβε να εκπονήσει το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού. Το σύμφωνο συνεργασίας είχε υπογραφεί στην επίσημη τελετή εγκαινίων της 35ης Διεθνής Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia από την πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και Αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου και τον Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, καθηγητή Ευάγγελο Χρήστου, παρουσία του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.

Στο πλαίσιο εκπόνησης του σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης θα διεξαχθούν διάφορες έρευνες πεδίου, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται ομάδες εστίασης (focus groups) και διαβουλεύσεις. Οι διαβουλεύσεις που θα πραγματοποιηθούν στοχεύουν στη συλλογή αναγκαίων δεδομένων για το σχέδιο μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, αλλά και στην ουσιαστική αποτύπωση των θέσεων και των προβληματισμών όλων των εμπλεκόμενων φορέων της πόλης σε θέματα τουρισμού. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν τόσο διαβουλεύσεις «ανοιχτές» στο ευρύ κοινό της πόλης μας, όσο και «κλειστές» θεματικές συναντήσεις.

Η πρώτη κλειστή διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019, με συμμετέχοντες θεσμικούς φορείς της πόλης και της πολιτείας (υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ, υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ΔΕΘ, ΟΛΘ, ΕΚΕΤΑ, και όλα τα Επιμελητήρια της πόλης). Στη συνέχεια, και έως τα μέσα του Μαρτίου 2020, θα πραγματοποιηθούν άλλες 15 διαφορετικές «θεματικές» κλειστές διαβουλεύσεις, με εκπροσώπους φορέων.

Για το τέλος του Μαρτίου 2020 προγραμματίζεται μία ανοιχτή διαβούλευση στην οποία θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν όσοι πολίτες της Θεσσαλονίκης το επιθυμούν.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος Ευάγγελο Χρήστου, οι διαβουλεύσεις αυτές αποσκοπούν αφενός να συνεισφέρουν στην καταγραφή των δυνατών σημείων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των απειλών της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού, και αφετέρου να δώσουν φωνή με ουσιαστικό τρόπο σε όλους τους εμπλεκόμενους στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης. Η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, επεσήμανε τη διαρκή δέσμευση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης για την εδραίωση της πόλης ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, στο πλαίσιο της οποίας εκπονείται με επιστημονικά και τεχνοκρατικά εχέγγυα και το συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ και επικοινωνίας.

Continue Reading
Advertisement

Trending