ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Υπεγράφη η συμφωνία Υπουργείου Υποδομών-Ολυμπίας Οδού για το Πάτρα-Πύργος
Published
5 έτη agoon
Την υπογραφή της τελικής συμφωνίας ανάληψης του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος από την Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε πριν απο λίγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Αυτό έγινε με αφορμή συνάντηση που είχε σήμερα με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Αχαΐας, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου, κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, κ. Άγγελο Τσιγκρή, κ. Ιάσωνα Φωτήλα και Ηλείας, κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, κ. Ανδρέα Νικολακόπουλο, κ. Κωνσταντίνο Τζαβάρα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.
Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε, για το ίδιο θέμα, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Ο Υπουργός δήλωσε:
Οι συζητήσεις μας ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, αφού κι εμείς από την πλευρά μας είχαμε σημαντικά νέα, και εστιάστηκαν σε ένα έργο: Πάτρα – Πύργος. Ένα έργο το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αυτό έχει τεράστιο κόστος. Κόστος οικονομικό, κόστος κοινωνικό και το χειρότερο, κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα μάλιστα πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για αυτό. Και είχαν δίκιο. Χωρίς να θέλω να φανεί αντιφατικό, είμαστε δίπλα τους. Έχουμε την ίδια αγωνία.
Αυτό το έργο σήμερα που μιλάμε μπορούσε και έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε το διαγωνισμό, το έσπασε σε 8 κομμάτια, έχασε πολύτιμο χρόνο, το έβαλε σε κίνδυνο, για δικούς της πολύ συγκεκριμένους λόγους. Όμως αυτά τα έχουμε πει πολλές φορές. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.
Στην κατάσταση που παραλάβαμε, στις 2 εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες 5 υπήρχαν 3 διαφορετικοί ανάδοχοι. Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους. Στα λόγια μπορούμε να λέμε ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο μέσα σε μια νύχτα, αλλά τα αδιάψευστα γεγονότα άλλα δείχνουν…
Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις… Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε 5 έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Με άλλα λόγια, το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι.
Εμείς, απ’ όταν ακόμα ήμασταν στην αντιπολίτευση είχαμε διαφωνήσει πλήρως με την κατάτμηση. Τώρα, είχαμε δύο επιλογές: Η μία, η εύκολη, ήταν να προχωρήσουμε κι εμείς σε αυτόν τον λάθος δρόμο των προηγούμενων. Δήθεν για να μην χαθεί άλλος χρόνος. Ποιος θα μπορούσε να μας κατηγορήσει; Αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν εμείς καθυστερούμε; Και όταν το έργο όχι απλώς καθυστερούσε αλλά ναυαγούσε οριστικά, όπως ήταν μαθηματικώς βέβαιο, θα λέγαμε «δεν φταίμε εμείς, οι προηγούμενοι φταίνε»… Πολιτικά και κομματικά, εμείς θα είχαμε καθαρίσει. Όμως η δουλειά μας είναι να κοιτάμε το συμφέρον του τόπου, όχι το συμφέρον το προσωπικό μας και το κομματικό.
Η άλλη επιλογή, η δύσκολη, ήταν να βρούμε λύση για να γίνει το έργο. Και βρήκαμε. Σήμερα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του. Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!
Εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους.
Θέλω όμως πάντα να είμαι ειλικρινής, γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι ασφαλώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί.
Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη.
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Έως το Δεκέμβριο του 2023 θα έχουν απορροφηθεί όλοι οι πόροι του τρέχοντος ΕΣΠΑ
-
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το “σταθερό τιμόνι” στις κατασκευές – τα μεγάλα έργα και οι νέες επενδύσεις 4 δισ.ευρώ
-
Ανοδικά κινείται η απορρόφηση του ΕΣΠΑ
-
Συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού με θέμα τον COVID-19
-
Οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027
-
Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θα τρέξει με γρήγορους ρυθμούς
[ΦΩΤΟ] “Πρόσω ολοταχώς” για το Elounda Hills – Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στο Λασίθι
Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”
Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο
“Στα σκαριά” νέο Wyndham στην Αττική – Έως τέλος του 2024 η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης
“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex