Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανοίγουν την Τετάρτη οι πύλες εισόδου στην Ελλάδα – 9 Οδηγίες αυτοπροστασίας για τους τουρίστες

bizness.gr

Published

on

Αεροπλάνο στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας

Έτοιμα να υποδεχθούν διεθνείς τουρίστες είναι και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, αφού από την Τετάρτη 1η Ιουλίου «ανοίγουν» οι πύλες εισόδου στην Ελλάδα. Έχοντας πάντα ως βασική προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια όλων, (εργαζόμενους, επισκέπτες και μόνιμους κατοίκους στη χώρα μας) έχουν ήδη ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για τον Covid 19.

Μάλιστα, εν όψει του ανοίγματος των συνόρων της Ελλάδας, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς και ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου έχουν ήδη ξεκινήσει «αυτοψίες» σε περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να συντονίσουν όλες τις διαδικασίες ασφαλούς έναρξης λειτουργίας τους, σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές.

Όλοι οι επιβάτες των διεθνών πτήσεων προς την χώρα μας, από το Σάββατο 27 Ιουνίου έως και την Δευτέρα 31 Αυγούστου, θα πρέπει να συμπληρώνουν υποχρεωτικά τη φόρμα Passenger Locator Form (PLF) τουλάχιστον 48 ώρες πριν το check in τους, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με το αεροδρόμιο αναχώρησης, τη διεύθυνση διαμονής τους, το χρόνο παραμονής τους στην Ελλάδα καθώς και τα λοιπά στοιχεία, όπως αυτά καθορίζονται με το σχετικό έντυπο. Η φόρμα εντοπισμού επιβατών (PLF) αποτελεί βασικό στοιχείο στον σχεδιασμό της χώρας μας και έχει σαν στόχο την προστασία πολιτών και την πρόληψη εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19.

Στα αεροδρόμια θα υπάρχουν υγειονομικά κλιμάκια με στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, υπό την εποπτεία του υφυπουργείου Πολιτικής Προστασίας, με τη συνδρομή του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛΑΣ, καθώς και τη συνεργασία του ΓΕΕΘΑ για τη διενέργεια των τεστ, τα οποία και θα γίνονται δειγματοληπτικά στοχευμένα σε επιβάτες από πτήσεις του εξωτερικού. Όσοι βγουν θετικοί στον κορονοϊό θα διαμένουν για 14 μέρες στα ξενοδοχεία καραντίνας που θα υπάρχουν στις πρωτεύουσες των νομών.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) ήδη προχώρησε στην έκδοση 9 Οδηγιών για τα μέτρα αυτοπροστασίας από τον κορονοϊό, με κεντρικό μήνυμα: «Απολαύστε τη Διαμονή σας – Μείνετε Ασφαλείς», «Enjoy your stay and stay safe». Η καμπάνια, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, την ΥΠΑ, την Fraport και το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», είναι στη διάθεση του κοινού σε τρεις γλώσσες, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά.

Στις οδηγίες, η ΓΓΠΠ τονίζει πως οι τουρίστες θα πρέπει:

– Να χρησιμοποιούν συχνά αντισηπτικό χεριών

– Να φορούν μάσκα

– Να πλένουν τα χέρια τους τακτικά και σχολαστικά

– Να αποφεύγουν να πιάνουν το στόμα τους, τη μύτη τους ή τα μάτια τους

– Να απορρίπτουν τις χρησιμοποιημένες μάσκες και τα γάντια, με ασφαλή τρόπο, σε κάδους απορριμμάτων

– Όταν βήχουν να το κάνουν είτε στο εσωτερικό του χεριού τους είτε σε κάποιο χαρτομάντιλο

– Να διατηρούν αποστάσεις ασφαλείας

– Να προτιμούν τις ανέπαφες συναλλαγές και

– Να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες

Οι βασικοί κανόνες για τους επιβάτες που ταξιδεύουν σε προορισμούς από και προς εξωτερικό και εσωτερικό και ισχύουν σε όλα τα αεροδρόμια είναι:

– Η είσοδος στο κτίριο του αεροδρομίου επιτρέπεται μόνο για άτομα που ταξιδεύουν είναι κάτοχοι αεροπορικού εισιτηρίου, εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις (συνοδεία ανήλικου, συνοδεία ΑμεΑ). – Προστατευτικά διαχωριστικά έχουν τοποθετηθεί σε σημεία εξυπηρέτησης κοινού.

– Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική – ήδη από την είσοδο στο αεροδρόμιο – ενώ όλοι οι εισερχόμενοι θα πρέπει να τη φορούν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους χώρους του αεροδρομίου.

– Ενδέχεται να ζητηθεί στους επιβάτες να την αφαιρέσουν κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας. Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση ενώ συνίσταται η αλλαγή της κάθε 4 ώρες.

– Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθ’όλη τη διάρκεια της εργασίας τους.

– Η τήρηση των αποστάσεων (1,5 μέτρων) θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο αεροδρόμιο. Ειδικές σημάνσεις στο έδαφος, οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners θα διευκολύνουν στη διατήρηση των αποστάσεων ενώ θα γίνονται επίσης τακτικές ενημερώσεις ηχητικές μέσω οθονών, αναγγελιών και σημάνσεων.

– Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά ενώ το προσωπικό του αεροδρομίου θα παρέχει πληροφορίες και θα επιβλέπει την τήρηση των κανόνων από τους επιβάτες.

– Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά στους χώρους των αεροδρομίων καθώς και στους χώρους υγιεινής για χρήση από τους επιβάτες καθώς και σε όλα τα στάδια ταξιδιωτικής διαδικασίας αναχώρηση, άφιξη . Οι πλαστικοί δίσκοι (σ.σ. λεκάνες) όπου τοποθετούν οι επιβάτες τα ρούχα και τα αντικείμενά τους κατά τη διαδικασία εισόδου στις πύλες απολυμαίνονται ανά επιβάτη πριν χρησιμοποιηθούν ξανά.

– Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage, eparking).

– Θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις στα καθίσματα αναμονής του αεροδρομίου και υπάρχουν ήδη σημάνσεις για υποχρεωτικές κενές θέσεις. Αυτό δεν θα ισχύει για οικογένειες και ζευγάρια. Επίσης, σε κάποια αεροδρόμια, όπου αυτό είναι εφικτό θα γίνεται πεζή μετάβαση επιβατών από/προς το αεροσκάφος.

Τέλος, όσον αφορά στις συνθήκες στις πτήσεις και άλλες λεπτομέρειες, οι επιβάτες καλό θα είναι να παίρνουν πληροφορίες από τις αεροπορικές εταιρείες με τις οποίες και ταξιδεύουν. Από τις εταιρείες θα ενημερώνονται για τους κανόνες που ισχύουν στον προορισμό τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ναυτιλία και υδρογόνο στο επίκεντρο της καινοτομίας

bizness.gr

Published

on

Η ανάπτυξη «πράσινων τεχνολογιών» και εφαρμογών θα απαιτήσει νέες υποδομές άρα και θέσεις εργασίας σε ένα ευρύ γνωστικό επίπεδο, είτε για την ανάπτυξη των υποδομών, είτε για το «τρέξιμο» των «προτάσεων»- προγραμμάτων που αφορούν στην πράσινη ενέργεια, σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, στο συνέδριο «Ενέργεια και Οικονομία, Επενδύσεις, Υγεία».

Ο κ. Κορκίδης αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του Πάρκου Έρευνας και Καινοτομίας, στο ακίνητο της «ΧΡΩΠΕΙ» και όπως είπε πρόταγμα σε αυτό εγχείρημα θα είναι να αναδειχθούν και τα τεχνολογικά και καινοτόμα επιτεύγματα της ναυτιλίας, όπου η χώρα μας πρωτοστατεί.

Υδρογόνο

Επίσης σημείωσε ότι στην καινοτομία τα πεδία δράσης είναι ευρύτατα. Στο πεδίο της ενέργειας, το κόστος της οποίας απασχολεί την βιομηχανία και το εμπόριο της χώρας. «Λόγου χάρη», όπως είπε, «θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σχεδιασμοί ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων, όπως έχουν, επιτυχώς, κάνει χώρες της Β. Ευρώπης με χρηματοδότηση από προγράμματα της ΕΕ για την «πράσινη ενέργεια». Στην παρούσα φάση επίσης είναι γνωστή η προσπάθεια του λιμένα του Ρότερνταμ να καθιερωθεί ως κορυφαίος διεθνής κόμβος για τις ροές υδρογόνου, παρόμοιος με τον τρέχοντα ρόλο του λιμένα στην οικονομία πετρελαίου, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Dutch Research Institute For Transitions (DRIFT)».

Ο πρόεδρος συνέχισε αναφέροντας ότι η Βορειοδυτική Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι ένας σημαντικός καθαρός εισαγωγέας ενέργειας, κυρίως ενέργειας υδρογόνου, σε έναν μελλοντικά κόσμο απαλλαγμένο από CO2, σύμφωνα με την έκθεση στην οποία επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι είναι σημαντικό όχι μόνο να υπάρξουν επενδύσεις στα πεδία της παραγωγής υδρογόνου σε πρώιμο στάδιο, αλλά και κυρίως στην εμπορία αυτού του προϊόντος. Και το υδρογόνο είναι μία ακόμη πύλη για δράσεις και στην Μεσόγειο.

Ναυτιλία

Σε εποχή που ζητούμενο είναι η μείωση των αέριων ρύπων για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων στη ναυτιλία απαιτείται μια νέα προσέγγιση με χαρακτηριστικά την ολοκληρωμένη διαχείριση των λιμενικών υποδομών και των ροών της ενέργειας. Ο κ. Κορκίδης υπογράμμισε ότι και εδώ το πεδίο καινοτόμων δράσεων είναι ευρύ. Η βασική τεχνολογική αλλαγή είναι η τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Η δυνατότητα τροφοδοσίας των πλοίων σε στάθμευση (κυρίως τουριστικών, μεγάλων επιβατηγών και εμπορικών) με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά (αποβάθρες) θα μειώσει σε σημαντικό βαθμό την ρύπανση από τις εκπομπές των πλοίων και τον θόρυβο.

Αλλά και στην ναυτιλία γενικότερα υπάρχει «πράσινη στροφή». Στην συντριπτική πλειοψηφία του ο υπό ναυπήγηση στόλος των κρουαζιερόπλοιων, όσον αφορά στα συστήματα πρόωσης, έχει επιλέξει την χρήση του LNG ως «καθαρότερου» αναφορικά με τις εκπομπές αέριων ρύπων των συμβατικών καυσίμων. Επιπλέον, η σύγχρονη ναυπηγική «εξετάζει» και εφαρμογές χρήσης της συσσωρευμένης ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία με τη χρήση ειδικών μπαταριών. Ήδη μικρού μεγέθους κρουαζιερόπλοια που πλέουν ή θα πλεύσουν σε αρκτικές και ανταρκτικές ρότες χρησιμοποιούν ή θα χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια για πρόωση.

Ο πρόεδρος πρόσθεσε ότι η παγκόσμια ναυτιλία δια του ΙΜΟ έχει δεσμευτεί για τον εκμηδενισμό των αέριων ρύπων με ορίζοντα το 2050. Στην κατεύθυνση αυτή είναι σε εξέλιξη ένα ευρύ ερευνητικό πλάνο για καύσιμα, μηχανές, συστήματα πρόωσης αλλά και ναυπηγήσεις ως προς την επίτευξη της δυνατό καλύτερης πλεύσης χωρίς σπατάλη της όποιας ενέργειας. Και το πεδίο έρευνας είναι ευρύτατο καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις χρήσης υδρογόνου, μεθανόλης, μειγμάτων βιοκαυσίμων ακόμη και της πυρηνικής ενέργειας που σήμερα χρησιμοποιείται μόνο σε πολεμικά και ερευνητικά σκάφη.

Απασχόληση

Σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις όπως και στην περίπτωση της υπεράκτιων αιολικών πάρκων απαιτούνται έργα υποδομής, και δημιουργία θέσεων εργασίας κυρίως για εξειδικευμένο προσωπικό.

«Έχουμε τόσους πολλούς ταλαντούχους μηχανικούς που βρίσκονται στο εξωτερικό, οι οποίοι θα ήθελαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Οι μηχανικοί αυτοί θα μπορούσαν κάλλιστα να εργαστούν και σε εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας και έχουν επιχειρηματικό πεδίο την «πράσινη ενέργεια». Ειδικά σε αυτόν τον χώρο, λοιπόν, θεωρώ ότι υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες» κατέληξε ο κ.Κορκίδης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρχεται νέο νομοσχέδιο για τη χωροταξία και νέο “Εξοικονομώ” από το ΥΠΕΝ

bizness.gr

Published

on

Κωστής Χατζηδάκης

Νέο νομοσχέδιο για τη χωροταξία και σειρά δράσεων όπως η προκήρυξη του νέου «Εξοικονομώ», τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών κ.α. περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που παρουσίασε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα σε συνέδριο με θέμα «Ξεπερνώντας την πανδημία: ενέργεια, οικονομία, επενδύσεις, υγεία».

«Η κυβέρνηση τα κατάφερε καλά στο υγειονομικό επίπεδο, η μεγάλη πρόκληση είναι να τα καταφέρουμε εξίσου καλά και στο οικονομικό. Αναμφίβολα θα υπάρξουν συνέπειες που θα οδηγήσουν, όπως και σε όλη την Ευρώπη, σε ύφεση. Εργαζόμαστε προκειμένου το 2021 να είναι μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης. Το δικαιούμαστε μετά από μια χαμένη δεκαετία», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Το περιβάλλον και η ενέργεια, όπως είπε θα είναι το επίκεντρο αυτής της προσπάθειας, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ. Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του υπουργείου, στάθηκε στον περιβαλλοντικό νόμο που απλουστεύει δραστικά τις αδειοδοτήσεις καθώς και στο χωροταξικό νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί σύντομα και θα έχει, όπως είπε, αναπτυξιακό πρόσημο χωρίς να παραμελεί το περιβάλλον.

Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ακόμη ότι:

-Τον Ιούλιο θα έχει ψηφιστεί ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση ο οποίος προβλέπει και ισχυρά κίνητρα για επενδύσεις στις λιγνιτικές περιοχές σε μονάδες που θα παράγουν μπαταρίες και φορτιστές.

-Το νέο «Εξοικονομώ» θα έχει πολύ μεγαλύτερο προϋπολογισμό από το τρέχον πρόγραμμα, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελέσει ευκαιρία τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τα νοικοκυριά και τον κατασκευαστικό κλάδο.

-Με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις θα εξοικονομήσουμε συνολικά 800 εκατ. ευρώ ετησίως από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας ενώ μόνο για την μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης η επένδυση θα φθάσει στο 1 δισεκ. ευρώ.

-Η απολιγνιτοποίηση θα αλλάξει τελείως την εικόνα στις λιγνιτικές περιοχές και θα αποτελέσει ευκαιρία για επενδύσεις. Η ΕΕ υπολογίζει ότι στη χώρα μας θα κινητοποιηθούν Κοινοτικοί και εθνικοί πόροι ύψους 6,2 δισεκ. ευρώ.

-Προωθείται το 2020, η δημοπράτηση 17 μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων, έναντι 6 που λειτουργούν σήμερα.

«Η πράσινη πολιτική δίνει δυνατότητα για νέες θέσεις εργασίας. Η μετάβαση στη νέα εποχή, με περισσότερη έγνοια για το περιβάλλον θα συνδέεται με νέες θέσεις εργασίας και με οικονομικές προοπτικές για τη χώρα», κατέληξε ο υπουργός.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής Θόδωρος Ρουσόπουλος επεσήμανε πως η προώθηση πολιτικών βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής και παροχή ουσιαστικής πληροφόρησης στους πολίτες.

Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος επεσήμανε καθυστέρηση σε τρία χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία περιμένει, όπως είπε, η αγορά: το πρόγραμμα «Ηλέκτρα» ύψους 2 δισεκ. ευρώ για την εξοικονόμηση ενέργειας στα δημόσια κτίρια, τις ενισχύσεις για τη βιομηχανία ανακύκλωσης και το πρόγραμμα για τις ενεργειακές κοινότητες. Αναφερόμενος στην πολιτική της απολιγνιτοποίησης, υποστήριξε ότι θα οδηγήσει σε εξάρτηση της χώρας από εισαγόμενο καύσιμο ενώ σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση των δικτύων, σημαίνει ότι θα εξαρτώμαστε από ιδιώτες που θα λειτουργούν σε μονοπωλιακό περιβάλλον. Επεσήμανε εξάλλου την ανάγκη να μειωθεί το κόστος της ενέργειας προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστική η παραγωγή.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Globiled, Tareq Jiwazi ανήγγειλε επένδυση της εταιρείας σε μονάδα παραγωγής φωτιστικών δρόμου στη Βάρη, που θα παράγει και αισθητήρες για έξυπνη διαχείριση κάδων απορριμμάτων, πάρκων κ.α. οι οποίοι σχετίζονται με τη λειτουργία των «έξυπνων πόλεων» και θα διαχειρίζονται εξ αποστάσεως από ενιαία πλατφόρμα. Η μονάδα θα περιλαμβάνει και εργαστήριο για την πιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων και την εξαγωγή τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα Randstad: οι επιπτώσεις της πανδημίας στις ελληνικές επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας

bizness.gr

Published

on

Tις επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία, τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας καταγράφει έρευνα της Randstad. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με την πρώτη κατά τη περίοδο Δεκέμβριο 2019 – Μάρτιο 2020 και τη δεύτερη κατά την περίοδο Απρίλιο – Μάιο 2020, μετά την έξαρση του κορονοϊού, με τη συμμετοχή περίπου 300 στελεχών με σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων και ανώτατων στελεχών ανθρώπινου δυναμικού που δραστηριοποιούνται σε ποικίλους κλάδους στη χώρα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της έρευνας, αποτυπώνονται και οι μισθοί στην ελληνική αγορά σήμερα, καταγράφοντας συνολικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες όπως διαμορφώνονται για τις επιχειρήσεις στην μετά Covid19 εποχή.

Αναλυτικότερα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η συνολική οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα που θα επηρεάσει την πορεία των επιχειρήσεων μέχρι το τέλος του έτους, με τις μικρότερες επιχειρήσεις να ανησυχούν περισσότερο για πτυχές που σχετίζονται με τη διαχείριση της ανάπτυξης και το κόστος διαχείρισης. Από την άλλη μεριά, αισιόδοξη στάση διατηρεί το 20% των ερωτηθέντων, οι οποίοι πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις θα επηρεαστούν θετικά στην μετά Covid19 εποχή, ποσοστό που διαμορφώνονταν στο 77% πριν την εμφάνιση του ιού και ανέμενε σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων.

Από τα σχετικά ευρήματα της έρευνας, το 67% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι βραχυπρόθεσμα οι επιχειρήσεις τους θα επηρεαστούν αρνητικά, ενώ μόνο το 17% προβλέπει θετικά αποτελέσματα. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους με ποσοστό 80%, οι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι ο κλάδος των πωλήσεων είναι αυτός που επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση, ενώ οι κλάδοι της παραγωγής και του HR είναι αυτές που έπονται. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα ότι το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε πως δεν είχε τμήμα διαχείρισης κινδύνου κατά το ξέσπασμα της κρίσης. Εν γένει, στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις που επηρεάστηκαν παρατηρούν αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη της επιχείρησης, στα έσοδα, στην εύρεση κεφαλαίου, στην εξαναγκαστική τηλεργασία, στην αύξηση των εξόδων, στην αναστολή συνεργασιών και στις καθυστερήσεις ρευστότητας.

Συγκριτικά με την περίοδο προ κρίσης, όπου η προσέλκυση ταλέντων θεωρήθηκε η μεγαλύτερη πρόκληση ανθρώπινου δυναμικού, τώρα η μεγαλύτερη πρόκληση αναδεικνύεται η εύρεση τρόπων αύξησης ή διατήρησης της παραγωγικότητας των υπαλλήλων αλλά και η εκπαίδευσή τους με τη βελτίωση των δεξιοτήτων. Σχετικά με τα μέτρα που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης από τις επιχειρήσεις, δύο είναι οι κεντρικές κατευθύνεις που ακολουθήθηκαν: η αναδιαμόρφωση του τρόπου εργασίας εν γένει και η αναστολή των συμβάσεων. Πιο συγκεκριμένα, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων εταιρειών μετέβησαν σε υποχρεωτική εργασία από το σπίτι ενώ παραπάνω από τις μισές εταιρείες ανέστειλαν όλα τα εγχώρια και διεθνή επαγγελματικά ταξίδια.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι το 67% των επιχειρήσεων εφάρμοσε αυστηρότερα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας τους για να προσαρμοστεί στην πανδημική κρίση ενώ σε ότι αφορά τις βελτιωτικές κινήσεις για την ανταπόκρισή τους σε μελλοντικές αντίστοιχες προκλήσεις, το 55% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι θα προβεί σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν την κυβερνοασφάλεια, τη χρήση καλύτερων εργαλείων για την τηλεργασία, τα δίκτυα και τα εργαλεία πληροφορικής και την εφαρμογή διαδικασιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης & υπογραφής.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι το 71% των ερωτηθέντων προγραμμάτιζε την πρόσληψη νέου προσωπικού μέσα στις αρχές του έτους, όμως η εμφάνιση του κορωνοϊού περιόρισε το ποσοστό αυτό στο 50%. Παρά τη μειωμένη πρόθεση στελέχωσης νέου προσωπικού που εκφράζεται είτε με την αναστολή είτε με το πάγωμα νέων προσλήψεων, οι εταιρείες συνεχίζουν να επικεντρώνονται στην εκπαίδευση και κατάρτιση των υπαλλήλων τους, τις HR τεχνολογικές πρωτοβουλίες όπως και στη διατήρηση του προσωπικού τους. Σε ότι αφορά τις διαδικασίες προσλήψεων η διεξαγωγή online/ βίντεο συνεντεύξεων προκύπτει ως αναγκαία συνθήκη για τη συνέχιση της στελέχωσης προσωπικού.

Ομοίως με πέρυσι, οι υψηλότεροι μισθοί πληρώνονται στον τομέα των χρηματοοικονομικών & λογιστικής και της τεχνολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαμόρφωση των μισθών δεν φαίνεται να επηρεάστηκε από την εμφάνιση της κρίσης, διατηρώντας σε ίδια επίπεδα τις μισθολογικές κλίμακες σε όλους τους κλάδους υπηρεσιών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending