Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινά και η TUI πάλι στην Ελλάδα – Ποιά 5 νησιά είναι τα πιο δημοφιλή

bizness.gr

Published

on

Στην τελική φάση της επανεκκίνησης εισέρχεται η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας από την 1η Ιουλίου, όπου πλέον ανοίγουν τις πύλες τους και τα περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου να υποδεχτούν τους επισκέπτες από τις χώρες του εξωτερικού. Ωστόσο, τα όποια μοντέλα προβλέψεων των φετινών αφίξεων επηρεάζονται από την καινοφανή κατάσταση που βιώνει η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία εξαιτίας του Covid 19. Αυτό, όπως τονίζουν οι εμπειρογνώμονες του κλάδου, έχει επίπτωση και στη συμπεριφορά των δυνητικών ταξιδιωτών, καθιστώντας κάθε εκτίμηση δυσεπίλυτο γρίφο.

Στο μεταξύ, θετικό σήμα για τις ροές τουριστών προς την Ελλάδα εκπέμπει ο μεγαλύτερος διοργανωτής ταξιδιών του κόσμου. Η ΤUI, όπως πληροφορεί το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της στην Ελλάδα, Γιώργος Δήμας, όλες σχεδόν οι αγορές-δεξαμενές για την Ελλάδα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, θα διοχετεύουν μέσω αυτής επισκέπτες στην χώρα μας. Από την 1η Ιουλίου – αν δεν αλλάξει κάτι σε σχέση με τα μέτρα για τον κορονοϊό – ξεκινούν πτήσεις από Γερμανία, Σουηδία, Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία και σταδιακά “ανοίγουν” και άλλες αγορές. Από 11 Ιουλίου αναμένονται και πτήσεις της TUI από την Αγγλία προς την Ελλάδα, ενώ τελευταία και πολύ σημαντική εξέλιξη είναι και το άνοιγμα των πτήσεων από την Σουηδία προς την Ελλάδα στις 2 Ιουλίου, πάντα με όχημα την TUI.

Σε ό,τι αφορά το τελικό αποτέλεσμα της φετινής χρονιάς στο σκέλος των αφίξεων για την Ελλάδα, η απάντηση αυτή περνάει από την “εξίσωση” που φέρει τις μεταβλητές του συνολικού αριθμού των πτήσεων προς την Ελλάδα και τις πληρότητες αυτών. Στο σημείο αυτό ο κ. Δήμας, μιλώντας πάντα για την TUI, κάνει λόγο για ένα τόσο δυναμικό πεδίο, που τα δεδομένα αλλάζουν κάθε μέρα. Ακόμα και στις κρατήσεις αεροπορικών θέσεων, μέχρι και την τελευταία στιγμή υπάρχουν ακυρώσεις ή ακόμα και νέες κρατήσεις. Ο κ. Δήμας, μιλώντας πάντα για την Ελλάδα, αναφέρει ότι αρχικά οι πτήσεις της TUI θα είναι λίγες σε σχέση με πέρυσι και οι πληρότητες χαμηλές. Ωστόσο υπογραμμίζει ότι μπαίνουν κρατήσεις στα συστήματα της TUI για Ελλάδα και τα πράγματα είναι καλύτερα από την προηγούμενη εβδομάδα.

Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα, Κως, Ζάκυνθος είναι οι προορισμοί που παραδοσιακά θα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των επισκεπτών της TUI, καθώς όπως τονίζει ο κ. Δήμας, αν και η TUI πετάει σε όλους τους ελληνικούς προορισμούς, τα μικρότερα νησιά για φέτος έχουν το μειονέκτημα ότι σε αυτά δεν έχουν ανοίξει τα περισσότερα ξενοδοχεία. Την ίδια στιγμή ο κ. Δήμας στέλνει μήνυμα στήριξης στα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, υπογραμμίζοντας ότι «δεν είναι δυνατόν να μην στηρίξουμε τα ξενοδοχεία που συνεργαζόμαστε. Υπάρχει χώρος για όλους».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ναυτιλία και υδρογόνο στο επίκεντρο της καινοτομίας

bizness.gr

Published

on

Η ανάπτυξη «πράσινων τεχνολογιών» και εφαρμογών θα απαιτήσει νέες υποδομές άρα και θέσεις εργασίας σε ένα ευρύ γνωστικό επίπεδο, είτε για την ανάπτυξη των υποδομών, είτε για το «τρέξιμο» των «προτάσεων»- προγραμμάτων που αφορούν στην πράσινη ενέργεια, σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, στο συνέδριο «Ενέργεια και Οικονομία, Επενδύσεις, Υγεία».

Ο κ. Κορκίδης αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του Πάρκου Έρευνας και Καινοτομίας, στο ακίνητο της «ΧΡΩΠΕΙ» και όπως είπε πρόταγμα σε αυτό εγχείρημα θα είναι να αναδειχθούν και τα τεχνολογικά και καινοτόμα επιτεύγματα της ναυτιλίας, όπου η χώρα μας πρωτοστατεί.

Υδρογόνο

Επίσης σημείωσε ότι στην καινοτομία τα πεδία δράσης είναι ευρύτατα. Στο πεδίο της ενέργειας, το κόστος της οποίας απασχολεί την βιομηχανία και το εμπόριο της χώρας. «Λόγου χάρη», όπως είπε, «θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σχεδιασμοί ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων, όπως έχουν, επιτυχώς, κάνει χώρες της Β. Ευρώπης με χρηματοδότηση από προγράμματα της ΕΕ για την «πράσινη ενέργεια». Στην παρούσα φάση επίσης είναι γνωστή η προσπάθεια του λιμένα του Ρότερνταμ να καθιερωθεί ως κορυφαίος διεθνής κόμβος για τις ροές υδρογόνου, παρόμοιος με τον τρέχοντα ρόλο του λιμένα στην οικονομία πετρελαίου, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Dutch Research Institute For Transitions (DRIFT)».

Ο πρόεδρος συνέχισε αναφέροντας ότι η Βορειοδυτική Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι ένας σημαντικός καθαρός εισαγωγέας ενέργειας, κυρίως ενέργειας υδρογόνου, σε έναν μελλοντικά κόσμο απαλλαγμένο από CO2, σύμφωνα με την έκθεση στην οποία επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι είναι σημαντικό όχι μόνο να υπάρξουν επενδύσεις στα πεδία της παραγωγής υδρογόνου σε πρώιμο στάδιο, αλλά και κυρίως στην εμπορία αυτού του προϊόντος. Και το υδρογόνο είναι μία ακόμη πύλη για δράσεις και στην Μεσόγειο.

Ναυτιλία

Σε εποχή που ζητούμενο είναι η μείωση των αέριων ρύπων για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων στη ναυτιλία απαιτείται μια νέα προσέγγιση με χαρακτηριστικά την ολοκληρωμένη διαχείριση των λιμενικών υποδομών και των ροών της ενέργειας. Ο κ. Κορκίδης υπογράμμισε ότι και εδώ το πεδίο καινοτόμων δράσεων είναι ευρύ. Η βασική τεχνολογική αλλαγή είναι η τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Η δυνατότητα τροφοδοσίας των πλοίων σε στάθμευση (κυρίως τουριστικών, μεγάλων επιβατηγών και εμπορικών) με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά (αποβάθρες) θα μειώσει σε σημαντικό βαθμό την ρύπανση από τις εκπομπές των πλοίων και τον θόρυβο.

Αλλά και στην ναυτιλία γενικότερα υπάρχει «πράσινη στροφή». Στην συντριπτική πλειοψηφία του ο υπό ναυπήγηση στόλος των κρουαζιερόπλοιων, όσον αφορά στα συστήματα πρόωσης, έχει επιλέξει την χρήση του LNG ως «καθαρότερου» αναφορικά με τις εκπομπές αέριων ρύπων των συμβατικών καυσίμων. Επιπλέον, η σύγχρονη ναυπηγική «εξετάζει» και εφαρμογές χρήσης της συσσωρευμένης ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία με τη χρήση ειδικών μπαταριών. Ήδη μικρού μεγέθους κρουαζιερόπλοια που πλέουν ή θα πλεύσουν σε αρκτικές και ανταρκτικές ρότες χρησιμοποιούν ή θα χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρική ενέργεια για πρόωση.

Ο πρόεδρος πρόσθεσε ότι η παγκόσμια ναυτιλία δια του ΙΜΟ έχει δεσμευτεί για τον εκμηδενισμό των αέριων ρύπων με ορίζοντα το 2050. Στην κατεύθυνση αυτή είναι σε εξέλιξη ένα ευρύ ερευνητικό πλάνο για καύσιμα, μηχανές, συστήματα πρόωσης αλλά και ναυπηγήσεις ως προς την επίτευξη της δυνατό καλύτερης πλεύσης χωρίς σπατάλη της όποιας ενέργειας. Και το πεδίο έρευνας είναι ευρύτατο καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις χρήσης υδρογόνου, μεθανόλης, μειγμάτων βιοκαυσίμων ακόμη και της πυρηνικής ενέργειας που σήμερα χρησιμοποιείται μόνο σε πολεμικά και ερευνητικά σκάφη.

Απασχόληση

Σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις όπως και στην περίπτωση της υπεράκτιων αιολικών πάρκων απαιτούνται έργα υποδομής, και δημιουργία θέσεων εργασίας κυρίως για εξειδικευμένο προσωπικό.

«Έχουμε τόσους πολλούς ταλαντούχους μηχανικούς που βρίσκονται στο εξωτερικό, οι οποίοι θα ήθελαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Οι μηχανικοί αυτοί θα μπορούσαν κάλλιστα να εργαστούν και σε εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας και έχουν επιχειρηματικό πεδίο την «πράσινη ενέργεια». Ειδικά σε αυτόν τον χώρο, λοιπόν, θεωρώ ότι υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες» κατέληξε ο κ.Κορκίδης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρχεται νέο νομοσχέδιο για τη χωροταξία και νέο “Εξοικονομώ” από το ΥΠΕΝ

bizness.gr

Published

on

Κωστής Χατζηδάκης

Νέο νομοσχέδιο για τη χωροταξία και σειρά δράσεων όπως η προκήρυξη του νέου «Εξοικονομώ», τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών κ.α. περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που παρουσίασε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα σε συνέδριο με θέμα «Ξεπερνώντας την πανδημία: ενέργεια, οικονομία, επενδύσεις, υγεία».

«Η κυβέρνηση τα κατάφερε καλά στο υγειονομικό επίπεδο, η μεγάλη πρόκληση είναι να τα καταφέρουμε εξίσου καλά και στο οικονομικό. Αναμφίβολα θα υπάρξουν συνέπειες που θα οδηγήσουν, όπως και σε όλη την Ευρώπη, σε ύφεση. Εργαζόμαστε προκειμένου το 2021 να είναι μια χρονιά ισχυρής ανάπτυξης. Το δικαιούμαστε μετά από μια χαμένη δεκαετία», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Το περιβάλλον και η ενέργεια, όπως είπε θα είναι το επίκεντρο αυτής της προσπάθειας, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ. Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του υπουργείου, στάθηκε στον περιβαλλοντικό νόμο που απλουστεύει δραστικά τις αδειοδοτήσεις καθώς και στο χωροταξικό νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί σύντομα και θα έχει, όπως είπε, αναπτυξιακό πρόσημο χωρίς να παραμελεί το περιβάλλον.

Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ακόμη ότι:

-Τον Ιούλιο θα έχει ψηφιστεί ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση ο οποίος προβλέπει και ισχυρά κίνητρα για επενδύσεις στις λιγνιτικές περιοχές σε μονάδες που θα παράγουν μπαταρίες και φορτιστές.

-Το νέο «Εξοικονομώ» θα έχει πολύ μεγαλύτερο προϋπολογισμό από το τρέχον πρόγραμμα, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελέσει ευκαιρία τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τα νοικοκυριά και τον κατασκευαστικό κλάδο.

-Με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις θα εξοικονομήσουμε συνολικά 800 εκατ. ευρώ ετησίως από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας ενώ μόνο για την μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης η επένδυση θα φθάσει στο 1 δισεκ. ευρώ.

-Η απολιγνιτοποίηση θα αλλάξει τελείως την εικόνα στις λιγνιτικές περιοχές και θα αποτελέσει ευκαιρία για επενδύσεις. Η ΕΕ υπολογίζει ότι στη χώρα μας θα κινητοποιηθούν Κοινοτικοί και εθνικοί πόροι ύψους 6,2 δισεκ. ευρώ.

-Προωθείται το 2020, η δημοπράτηση 17 μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων, έναντι 6 που λειτουργούν σήμερα.

«Η πράσινη πολιτική δίνει δυνατότητα για νέες θέσεις εργασίας. Η μετάβαση στη νέα εποχή, με περισσότερη έγνοια για το περιβάλλον θα συνδέεται με νέες θέσεις εργασίας και με οικονομικές προοπτικές για τη χώρα», κατέληξε ο υπουργός.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής Θόδωρος Ρουσόπουλος επεσήμανε πως η προώθηση πολιτικών βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής και παροχή ουσιαστικής πληροφόρησης στους πολίτες.

Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος επεσήμανε καθυστέρηση σε τρία χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία περιμένει, όπως είπε, η αγορά: το πρόγραμμα «Ηλέκτρα» ύψους 2 δισεκ. ευρώ για την εξοικονόμηση ενέργειας στα δημόσια κτίρια, τις ενισχύσεις για τη βιομηχανία ανακύκλωσης και το πρόγραμμα για τις ενεργειακές κοινότητες. Αναφερόμενος στην πολιτική της απολιγνιτοποίησης, υποστήριξε ότι θα οδηγήσει σε εξάρτηση της χώρας από εισαγόμενο καύσιμο ενώ σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση των δικτύων, σημαίνει ότι θα εξαρτώμαστε από ιδιώτες που θα λειτουργούν σε μονοπωλιακό περιβάλλον. Επεσήμανε εξάλλου την ανάγκη να μειωθεί το κόστος της ενέργειας προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστική η παραγωγή.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Globiled, Tareq Jiwazi ανήγγειλε επένδυση της εταιρείας σε μονάδα παραγωγής φωτιστικών δρόμου στη Βάρη, που θα παράγει και αισθητήρες για έξυπνη διαχείριση κάδων απορριμμάτων, πάρκων κ.α. οι οποίοι σχετίζονται με τη λειτουργία των «έξυπνων πόλεων» και θα διαχειρίζονται εξ αποστάσεως από ενιαία πλατφόρμα. Η μονάδα θα περιλαμβάνει και εργαστήριο για την πιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων και την εξαγωγή τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα Randstad: οι επιπτώσεις της πανδημίας στις ελληνικές επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας

bizness.gr

Published

on

Tις επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία, τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας καταγράφει έρευνα της Randstad. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με την πρώτη κατά τη περίοδο Δεκέμβριο 2019 – Μάρτιο 2020 και τη δεύτερη κατά την περίοδο Απρίλιο – Μάιο 2020, μετά την έξαρση του κορονοϊού, με τη συμμετοχή περίπου 300 στελεχών με σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων και ανώτατων στελεχών ανθρώπινου δυναμικού που δραστηριοποιούνται σε ποικίλους κλάδους στη χώρα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της έρευνας, αποτυπώνονται και οι μισθοί στην ελληνική αγορά σήμερα, καταγράφοντας συνολικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες όπως διαμορφώνονται για τις επιχειρήσεις στην μετά Covid19 εποχή.

Αναλυτικότερα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η συνολική οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα που θα επηρεάσει την πορεία των επιχειρήσεων μέχρι το τέλος του έτους, με τις μικρότερες επιχειρήσεις να ανησυχούν περισσότερο για πτυχές που σχετίζονται με τη διαχείριση της ανάπτυξης και το κόστος διαχείρισης. Από την άλλη μεριά, αισιόδοξη στάση διατηρεί το 20% των ερωτηθέντων, οι οποίοι πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις θα επηρεαστούν θετικά στην μετά Covid19 εποχή, ποσοστό που διαμορφώνονταν στο 77% πριν την εμφάνιση του ιού και ανέμενε σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων.

Από τα σχετικά ευρήματα της έρευνας, το 67% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι βραχυπρόθεσμα οι επιχειρήσεις τους θα επηρεαστούν αρνητικά, ενώ μόνο το 17% προβλέπει θετικά αποτελέσματα. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους με ποσοστό 80%, οι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι ο κλάδος των πωλήσεων είναι αυτός που επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση, ενώ οι κλάδοι της παραγωγής και του HR είναι αυτές που έπονται. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα ότι το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε πως δεν είχε τμήμα διαχείρισης κινδύνου κατά το ξέσπασμα της κρίσης. Εν γένει, στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις που επηρεάστηκαν παρατηρούν αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη της επιχείρησης, στα έσοδα, στην εύρεση κεφαλαίου, στην εξαναγκαστική τηλεργασία, στην αύξηση των εξόδων, στην αναστολή συνεργασιών και στις καθυστερήσεις ρευστότητας.

Συγκριτικά με την περίοδο προ κρίσης, όπου η προσέλκυση ταλέντων θεωρήθηκε η μεγαλύτερη πρόκληση ανθρώπινου δυναμικού, τώρα η μεγαλύτερη πρόκληση αναδεικνύεται η εύρεση τρόπων αύξησης ή διατήρησης της παραγωγικότητας των υπαλλήλων αλλά και η εκπαίδευσή τους με τη βελτίωση των δεξιοτήτων. Σχετικά με τα μέτρα που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης από τις επιχειρήσεις, δύο είναι οι κεντρικές κατευθύνεις που ακολουθήθηκαν: η αναδιαμόρφωση του τρόπου εργασίας εν γένει και η αναστολή των συμβάσεων. Πιο συγκεκριμένα, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων εταιρειών μετέβησαν σε υποχρεωτική εργασία από το σπίτι ενώ παραπάνω από τις μισές εταιρείες ανέστειλαν όλα τα εγχώρια και διεθνή επαγγελματικά ταξίδια.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι το 67% των επιχειρήσεων εφάρμοσε αυστηρότερα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας τους για να προσαρμοστεί στην πανδημική κρίση ενώ σε ότι αφορά τις βελτιωτικές κινήσεις για την ανταπόκρισή τους σε μελλοντικές αντίστοιχες προκλήσεις, το 55% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι θα προβεί σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν την κυβερνοασφάλεια, τη χρήση καλύτερων εργαλείων για την τηλεργασία, τα δίκτυα και τα εργαλεία πληροφορικής και την εφαρμογή διαδικασιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης & υπογραφής.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι το 71% των ερωτηθέντων προγραμμάτιζε την πρόσληψη νέου προσωπικού μέσα στις αρχές του έτους, όμως η εμφάνιση του κορωνοϊού περιόρισε το ποσοστό αυτό στο 50%. Παρά τη μειωμένη πρόθεση στελέχωσης νέου προσωπικού που εκφράζεται είτε με την αναστολή είτε με το πάγωμα νέων προσλήψεων, οι εταιρείες συνεχίζουν να επικεντρώνονται στην εκπαίδευση και κατάρτιση των υπαλλήλων τους, τις HR τεχνολογικές πρωτοβουλίες όπως και στη διατήρηση του προσωπικού τους. Σε ότι αφορά τις διαδικασίες προσλήψεων η διεξαγωγή online/ βίντεο συνεντεύξεων προκύπτει ως αναγκαία συνθήκη για τη συνέχιση της στελέχωσης προσωπικού.

Ομοίως με πέρυσι, οι υψηλότεροι μισθοί πληρώνονται στον τομέα των χρηματοοικονομικών & λογιστικής και της τεχνολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαμόρφωση των μισθών δεν φαίνεται να επηρεάστηκε από την εμφάνιση της κρίσης, διατηρώντας σε ίδια επίπεδα τις μισθολογικές κλίμακες σε όλους τους κλάδους υπηρεσιών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending