Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εγκαίνια της έκθεσης Xenia 2019 υπό το βλέμμα του Υπουργού Τουρισμού

bizness.gr

Published

on

Έκθεση Xenia

Παρουσία του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, πραγματοποιήθηκαν το πρωί του Σαββάτου τα εγκαίνια της διεθνής τουριστικής έκθεσης Xenia 2019, που άνοιξε τις πύλες της για το κοινό στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.

Στην παρέμβασή του ο αρμόδιος υπουργός Χάρης Θεοχάρης, αφού επεσήμανε ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση εστίασε στη δύναμη της γνώσης, ως τον κινητήριο μοχλό, που θα «πάει» πιο ψηλά το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Ο τουρισμός ήταν αυτός που «έβαλε πλάτη» ώστε η Ελλάδα να εξέλθει από την κρίση ανέφερε ο υπουργός και ζήτησε «όλοι μαζί να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης ενός νέου μοντέλου τουρισμού». Ένα μοντέλο, που θα κάνει χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και θα βασίζεται μεταξύ άλλων στη συνεργατική διακυβέρνηση, αφού όπως εξήγησε οι διαχωριστικές γραμμές δεν φέρνουν θετικά αποτελέσματα.

Στον πυρήνα της νέας τουριστικής διακυβέρνησης ξεχωριστή θέση θα έχει ο εμπλουτισμός του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, με στόχευση τον τουρισμό και τις 365 μέρες του έτους. Για να μην μείνει κενό γράμμα αυτός ο στόχος, ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι «για να απλωθεί η τουριστική χρονιά θα πρέπει να υπάρχει ισόρροπη ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της ανάπτυξης των City Break (αποδράσεις μικρών διαστημάτων ή σαββατοκύριακου), με τον κ.Θεοχάρη να υπόσχεται την ενθάρρυνση τους από την πλευρά του υπουργείου.

Σε κάθε περίπτωση το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν παρεμβάσεις του υπουργείου προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας, της προσβασιμότητας, αλλά και του εμπλουτισμού του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Αυτή τη στιγμή, στο πλαίσιο της έκθεσης, είναι σε εξέλιξη το 3ο διεθνές φόρουμ φιλοξενίας, που διοργανώνεται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας. Στην εισηγητική του ομιλία ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, αφού στάθηκε στη σημασία του φόρουμ για τον Έλληνα, ζήτησε από την πολιτεία πολιτικές που θα απελευθερώσουν τη δυναμική του ξενοδοχείου, προς όφελος των τοπικών οικονομιών.

Η έκθεση Xenia, όπως τονίστηκε, για ακόμα μια χρονιά, δίνει την δυνατότητα στους χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου που θα την επισκεφτούν, να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις, τα καινοτόμα προϊόντα αλλά και τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στην κατασκευή, τη διακόσμηση, την τροφοδοσία και το e-marketing των ξενοδοχείων αλλά και των τουριστικών καταλυμάτων γενικότερα.

Στην φετινή Xenia, τα φώτα είναι στραμμένα στο “Hotel Megatrends Project”, ένας χώρος 350 τμ που θα παρουσιάζει τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στο χώρο της φιλοξενίας. Πέντε ξεχωριστές αρχιτεκτονικές προτάσεις θα παρουσιαστούν στα ενδιαφερόμενα κοινά. Μια ρεσεψιόν, ένα δωμάτιο μπουτίκ ξενοδοχείου, ένα έξυπνο δωμάτιο και ένα εστιατόριο με βάση το φυσικό περιβάλλον, θα παρουσιαστούν στους επισκέπτες της έκθεσης.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αυτό είναι το όνομα της καινούργιας καμπάνιας προώθησης του ελληνικού τουρισμού

bizness.gr

Published

on

Ελληνικός τουρισμός

«Δίνουμε το έναυσμα της στροφής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη βιώσιμη, ποιοτική, πολυσχιδή τουριστική ανάπτυξη. Αυτό το ταξίδι θέλει χρόνο, επιμονή, στρατηγική στόχευση. Έχουμε την ομάδα, τη θέληση και έχουμε αποδείξει πόσο αποτελεσματικοί είμαστε. Ξεκινάμε».

Με αυτά τα λόγια ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης έκλεισε τη συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Τουρισμού, που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα «Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή», και στην οποία εκτός από τον Υπουργό συμμετείχαν και μίλησαν ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας και η Πρόεδρος του Ε.Ο.Τ. κα Άντζελα Γκερέκου.

Ο κ. Θεοχάρης αναφερόμενος στην επιλογή του χώρου της συνέντευξης, είπε πως πρόκειται για «ένα νέο, σύγχρονο μουσείο, με μια εντυπωσιακή συλλογή έργων τέχνης, δίπλα στο Καλλιμάρμαρο και μια ανάσα από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί παρά να προσελκύει επισκέπτες από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Και το Υπουργείο Τουρισμού αγκαλιάζει και στηρίζει κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος από όπου και εάν προέρχεται».

Η φετινή καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού, με κεντρικό σύνθημα «Greece. Always in season», ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά (15 Ιανουαρίου συγκεκριμένα) με στοχευμένες παρεμβάσεις σε ομάδες και αγορές στόχους, δίνοντας έμφαση στα σύγχρονα μέσα προβολής. Το γεγονός αυτό έχει ήδη βρει θετική ανταπόκριση στη διεθνή τουριστική αγορά και οι πρώτες αντιδράσεις είναι απολύτως θετικές και ενθαρρυντικές.

Ο Υπουργός Τουρισμού παρουσίασε τους στρατηγικούς στόχους του ελληνικού τουρισμού για το 2020, «που απώτερο σκοπό έχουν τη μεγιστοποίηση των ωφελειών για τον κλάδο και την εθνική οικονομία γενικότερα».

Οι στόχοι, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, αφορούν στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, με τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών και τη βελτίωση της ποιότητας, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας στον τουρισμό, με την αναβάθμιση του επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν και την προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand και της εικόνας της χώρας.

Αναφερόμενος στους ποσοτικούς για το 2020, έθεσε ως προτεραιότητα την διψήφια αύξηση των εισπράξεων(10%), την μονοψήφια αύξηση των αφίξεων(5%), την αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά τους μήνες Απρίλη, Μάη, και Σεπτέμβρη, Οκτώβρη άνω του μέσου όρου του έτους, την αύξηση στις διανυκτερεύσεις κατά 5% στο τέλος του έτους, την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης κατά 4,5% και τέλος την αύξηση των κλινών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων κατά 3% στο τέλος του έτους.

«Εκτιμάμε ότι το 2020 θα είναι καλύτερο από το 2019», τόνισε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι το 2019 τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού κινήθηκαν αυξητικά, ενισχύοντας σημαντικά την εθνική οικονομία.

Για το 2020 ο μεγαλύτερος στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς κι η πολυκεντρική και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη.

Στη συνέντευξη ο υπουργός, προανήγγειλε και τη μεταστέγαση των υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση με τις αντίστοιχες του ΕΟΤ σε κτίριο στην περιοχή της Ομόνοιας, και συγκεκριμένα εκεί που στεγαζόταν το ξενοδοχείο “Ambassadeurs”, το οποίο μετά έγινε το παλιό Εφετείο Αθηνών. Γεγονός που θα εξασφαλίσει ετήσια εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου της τάξεως του 1,8 εκατομμυρίου ευρώ.

Μάνος Κόνσολας: «Η τελική εκτίμηση προβλέπει το 2019 να κλείσει με έσοδα 18 δισεκατομμυρίων 145 εκατομμυρίων ευρώ»

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, επεσήμανε ότι η τελική εκτίμηση προβλέπει το 2019 να κλείσει με έσοδα 18 δισεκατομμυρίων 145 εκατομμυρίων ευρώ, με το ποσό της αύξησης να κινείται στο 12,6%, αφού τα έσοδα το 2018 είχαν κλείσει στα 16 δισεκατομμύρια 113 εκατομμύρια ευρώ. Τόνισε ότι η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων και η καλή πορεία του τουρισμού , συνέβαλε στο να υπερβεί η οικονομία μας το όριο του 2% στο ρυθμό ανάπτυξης για το 2019.

Χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά, το 2019, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη κάθε επισκέπτη στη χώρα μας ήταν αυξημένη κατά 12,3%, φτάνοντας τα 559 ευρώ από 498 ευρώ που ήταν το 2018 ενώ αναφέρθηκε και στην άνοδο της κρουαζιέρας με δεδομένο ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε 43 λιμάνια της χώρας ανήλθαν το 2019 στις 3.899 έναντι 3.410 κρουαζιεροπλοίων το 2018, κάτι που αντιστοιχεί σε ποσοστό ανόδου 14,34%. Αντίστοιχη αύξηση καταγράφηκε και στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας, που ανήλθαν στις 5.537.500 για το 2019 έναντι 4.788.642 επιβατών το 2018, με το ποσοστό ανόδου να φτάνει στο 15,64%.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, τόνισε ότι εντολή του Πρωθυπουργού αλλά και πρόσταγμα των καιρών είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να καταστεί συμβατή με τις προκλήσεις του μέλλοντος και να μετατραπεί σε υπεραξία για τον τουρισμό μας. Με βάση αυτή την εντολή, ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση ενός νέου νόμου-πλαίσιου για την τουριστική εκπαίδευση σε ό, τι αφορά στις δομές του Υπουργείου Τουρισμού, τον οποίο ο κ. Κόνσολας χαρακτήρισε ως την πιο σημαντική μεταρρυθμιστική προσπάθεια που έχει γίνει στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 6 στόχοι του ΕΟΤ στο ανανεωμένο μάρκετινγκ για τον τουρισμό

bizness.gr

Published

on

Τουρισμός, Ελλάδα

«Ο ΕΟΤ προχωράει σε μία καινοτομία που αφορά την έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας για το 2020 από τον Ιανουάριο, γεγονός που δεν έχει ξαναγίνει. Και αυτό αναδεικνύει την σημασία, τη μεθοδικότητα και την στόχευση που έχει θέσει το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, ώστε η χώρα μας να έχει ισχυρή παρουσία ιδίως στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης και της Αμερικής αναφορικά με τις προκρατήσεις». Αυτά σημείωσε, μεταξύ άλλων, η πρόεδρος του ΕΟΤ σχετικά με το νέο πλάνο προώθησης για τον ελληνικό τουρισμό. Η κ. Άντζελα Γκερέκου αναφέρθηκε, επίσης, στο νέο μάρκετινγκ που θα αφορά συνολικά το τουριστικό μας προϊόν και πως αυτό, θα αναδειχθεί ακόμη περισσότερο.

Αναλυτικά όσα επισήμανε η κ. Γκερέκου:

«Η παρουσία μας αφορά μία συνδυαστική παρουσία σε διαδικτυακά και έντυπα ΜΜΕ καθώς και αναγνωρισμένα τηλεοπτικά μέσα, ενώ προχωράμε και σε συνεργασία με πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών σχετικά με τον τουρισμό.

Συγκεκριμένα για την περίοδο Ιανουάριο ως Μάιο του 2020, ο ΕΟΤ έχει συγκεκριμένη διαδικτυακή, τηλεοπτική και έντυπη παρουσία σε Διεθνή ΜΜΕ, όπως το EURONEWS, το BBC, το CNN, το BLOOMBERG

Καθώς και σε ενημερωτικά αναγνωρισμένα με κοινό υψηλό αναγνωστικό και οικονομικό επίπεδο μέσα όπως η Wall Street Journal, οι Financial Times, οι New York Times

αλλά και σε διεθνείς διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως Google, Expedia, Trip Advisor, Skyscanner, Twitter,

ενώ μάλιστα καινοτομεί στη συνεργασία με την Mastercard καθώς και με την Accu Weather, ώστε να έχει απήχηση σε επισκέπτες υψηλού οικονομικού επιπέδου.

Η πρώτη αυτή φάση της διαφήμισης αφορά ποσά της τάξης των 8 εκ. Ευρώ συνολικά.

Κατά την συνέχεια του 2020 προσανατολιζόμαστε και για τις υπόλοιπες αγορές και για νέες συνεργασίες διαφήμισης και συνδιαφήμισης, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες του ΕΟΤ μέσα και από τα γραφεία που διατηρεί στο εξωτερικό.

Προβάλλουμε την ταυτότητα της Ελλάδας, τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και αναδεικνύουμε το γεγονός ότι είναι μία χώρα που περιέχει πολλές ακόμη χώρες, με την έννοια των πολλαπλών επιλογών.

Κάθε περιοχή έχει το δικό της χρώμα και με συντονισμό θα την αναδείξουμε στο πλαίσιο της ενιαίας στρατηγικής με θεματική και περιφερειακή εξειδίκευση.

Εξάλλου ο ΕΟΤ σύμφωνα με τις πρόσφατες τροποποιήσεις στο ΠΔ 78/2018, συμμετέχει δια του Προέδρου του, στη διαδικασία κατάρτισης και εκτέλεσης των προγραμμάτων τουριστικής προβολής των Περιφερειών.

Το γεγονός αυτό δείχνει και τη σημασία που δίνεται στις Περιφέρειες, αλλά και την ανάγκη ενός συντονισμού για μία ενιαία εικόνα και στρατηγική που καλούνται συνολικά να έχουν και οι 13 Περιφέρειες σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.

Εδώ ακριβώς εδράζεται και η νέα στρατηγική του ΕΟΤ και του Υπουργείου Τουρισμού και αφορά τη ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

Πλέον η Ελλάδα καλείται να κινηθεί στο δρόμο της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή της οικονομίας, και για εμάς η Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη σημαίνει ξεκάθαρα:

Σταθερή αύξηση στα έσοδα και στον αριθμό των διεθνών επισκεπτών με ταυτόχρονη προώθηση και εφαρμογή πρακτικών βιωσιμότητας σε όλη την τουριστική διαδικασία (μετακινήσεις, διαμονή, κατασκευές κλπ), ώστε και η σημερινή γενιά αλλά κυρίως και οι επόμενες να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα οφέλη του ελληνικού περιβάλλοντος και της οικονομικής βελτίωσης.

Ο στόχος αυτός λοιπόν περνάει μέσα από την αλλαγή νοοτροπίας και συνείδησης με την ανάδειξη των νέων μορφών τουρισμού (εναλλακτικού και θεματικού) προσδίδοντας περισσότερη ποιότητα στο βασικό μοτίβο ήλιος και θάλασσα.

Οι νέες παγκόσμιες τάσεις της τουριστικής αγοράς προτάσσουν το βιωματικό τουρισμό ή αλλιώς τουρισμό εμπειρίας που περνάει μέσα από τις διάφορες μορφές του θεματικού τουρισμού όπως ο πολιτιστικός, γαστρονομικός, αθλητικός κλπ.

Ειδικότερα θέτουμε ως Στόχους Μάρκετινγκ:

  • Αύξηση τουριστικής δαπάνης ανά επισκέπτη με ταυτόχρονη αύξηση των άμεσων τουριστικών εσόδων
  • Ενίσχυση Roadshows με ανάδειξη τοπικών χαρακτηριστικών, κάθε φορά, σε χώρες στόχους σε συνεργασία με tour operators και έξυπνες συνεργατικές προσπάθειες.
  • Ενίσχυση του ψηφιακού marketing μέσα από την δημιουργία ολοκληρωμένων project προβολής προορισμών από influencers και την υποστήριξη ειδικών #Hashtag για την επίτευξη συγκεκριμένων impressions κάθε φορά.
  • Δημιουργία δικτύου Greek Tourism Ambassadors από εθελοντές προσωπικότητες κύρους της επιστήμης, της τέχνης και του αθλητισμού.
  • Μέτρηση απόδοση των Ψηφιακών δράσεων, με πλήρη καταγραφή της απήχησης και της επίδρασης στους χρήστες του διαδικτύου, ώστε να δημιουργούνται και μετριούνται δείκτες απόδοσης της εκάστοτε δράσης (λαμβάνονται αποφάσεις με βάση τα δεδομένα
  • Αναπροσαρμογή του μοντέλου των περιπτέρων καθώς και καθιέρωση μετρήσεων απόδοσης από τη συμμετοχή του ΕΟΤ στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού.

Αναλογιζόμενοι το μειωμένο προϋπολογισμό του ΕΟΤ για το 2019, καθώς και ότι παραλάβαμε έπειτα από εκλογές μες το καλοκαίρι, πετύχαμε να έχουμε αύξηση των αφίξεων και των εσόδων, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία.

Για αυτό για το 2020, έχουμε σχέδιο, επιδιώκουμε τη συνεργασία με τους φορείς του τουριστικού τομέα και την Αυτοδιοίκηση, και πιστεύω ότι μπορούμε και θα πάμε πολύ καλύτερα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι χρηματοδοτική πρόκληση των έργων φυσικού αερίου και οι «πράσινες» εναλλακτικές

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Σωλήνες

Μία νέα πραγματικότητα διαμορφώνεται για τα projects φυσικού αερίου εφόσον στο εγγύς μέλλον η χρηματοδότησή τους θα δυσκολέψει αρκετά, στα πλαίσια της κατεύθυνσης που έχει υιοθετήσει η ΕΕ για περιορισμό των κονδυλίων που κατευθύνονται γενικότερα σε έργα ορυκτών καυσίμων.

Η «δίοδος» για εξεύρεση χρηματοδότησης είναι η προσθήκη μίας «πράσινης» διάστασης στα έργα όπως η πρόβλεψη για έγχυση βιομεθανίου ή υδρογόνου στις υποδομές μεταφοράς φυσικού αερίου, μίας λύσης που σταδιακά κάνει την εμφάνισή της.

Αναφορικά με το υδρογόνο, με βάση τα παρόντα δεδομένα, η έγχυσή του στα δίκτυα (blending) είναι δυνατή σε ποσοστό 10% (λύση που βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή π.χ. από την ιταλική Snam) ενώ με έργα μετατροπής των υφιστάμενων δικτύων (retrofit), θα μπορούσε να καταστεί δυνατή ακόμα και η αποκλειστική μεταφορά υδρογόνου.

Σημειώνεται ότι η έγχυση υδρογόνου στα δίκτυα φυσικού αερίου βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση του καυσίμου ενώ παράλληλα μειώνει τους παραγόμενους ρύπους.

Η προσαρμογή των έργων φυσικού αερίου στο νέο σκηνικό, πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τη χώρα μας εφόσον έχει υπό υλοποίηση ή «στην ουρά» μία σειρά ιδιαίτερα σημαντικών projects που αθροίζουν επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, από τους αγωγούς IGB, East Med, IGI Poseidon μέχρι υποδομές διανομής αλλά και αποθήκευσης φυσικού αερίου, όπως το εμβληματικό FSRU που αναπτύσσεται στην Αλεξανδρούπολη.

Το «χρηματοδοτικό ζωνάρι» σφίγγει και από τη ΕΤΕπ η οποία από το 2021 θα σταματήσει τις επενδύσεις σε έργα φυσικού αερίου, παρέχοντας ωστόσο χρηματοδοτικά περιθώρια αν υπάρχουν εναλλακτικές προβλέψεις όπως η έγχυση «πράσινων» αερίων.

Η «Πράσινη Συμφωνία» είναι πάντως γεγονός ότι διαμορφώνει ένα «αυστηρότερο» περιβάλλον για τη χρηματοδότηση έργων ορυκτών καυσίμων, προμηνύοντας μία δεκαετία κατά την οποία τα projects φυσικού αερίου θα αξιολογούνται πολύ πιο απαιτητικά όσον αφορά την οικονομική τους βιωσιμότητα (καθότι επιτελούν το ρόλο της «γέφυρας») αλλά και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending