Όπως ήταν λογικό κι επόμενο, η πανδημία του κορονοϊού εκτός από την υγεία και το σύστημα περίθαλψης που πλήττει, επηρεάζει σημαντικά και την οικονομία. Άμεσα μάλιστα.
Στο πλαίσιο αυτό, ξενοδοχειακά και real estate έργα που αναμενόταν να ξεκινήσουν ή να παραδοθούν εντός της άνοιξης, παίρνουν πλέον αναγκαστικά μία μικρή παράταση. Όχι επειδή στις κατασκευές πήγε κάτι στραβά, αλλά διότι οι συνθήκες που διαμορφώνονται από τη διασπορά του ιού, κρίνονται πια ως ειδικές. Ενδεικτικά, παρακάτω, παρουσιάζουμε μερικά τέτοια projects.
Athens Capital MGallery
Στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου, ήταν προγραμματισμένο να κάνει πρεμιέρα το νέο ξενοδοχείο της ΛΑΜΨΑ, σε σύμπραξη με την γαλλική Accor. Ο λόγος για το Athens Capital MGallery. Το bizness.gr σας είχε μεταφέρει προσφάτως ρεπορτάζ, αναφορικά με τις τελευταίες «πινελιές» που έμπαιναν στο εργοτάξιο για το πλήρως ανακατασκευασμένο και 5άστερο κατάλυμα, από την κατασκευαστική εταιρεία ECC (Engineering – Construction- Consulting S.A.). Με την οποία η ΛΑΜΨΑ διατηρεί μακρά συνεργασία.
Εφόσον η πανδημία δεν περιοριστεί ούτε στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και ο ιός συνεχίζει να διασπείρεται και κατά τον τελευταίο μήνα της άνοιξης, τότε αναγκαστικά η εκκίνηση λειτουργίας της πολυτελούς μονάδας μετατίθεται για το καλοκαίρι. Με την ελπίδα, τότε, η ζέστη και οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στη χώρα μας, να βοηθήσουν στη μείωση της μεταδοτικότητας του κορονοϊού.
Φυσικά, ότι ισχύει για το Athens Capital MGallery ισχύει και για άλλες ανάλογες επενδύσεις που ήταν να ξεκινήσουν την άνοιξη, όπως για παράδειγμα αποτελεί το ξενοδοχείο Dave Red στην Ομόνοια από την Brown Hotels.
Επένδυση της Hines στην Ακαδημία Πλάτωνος
Πολύ κοντά στην παράδοσή του βρισκόταν το κτιριακό έργο, για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου της Hines στην Ακαδημία Πλάτωνος. Η επένδυση έχει σχεδόν ολοκληρωθεί στο οικόπεδο επί της Λεωφόρου Κηφισού 60 και της οδού Ηρούς στην Αθήνα.
Οι κατασκευές για το σύνθετο project άρχισαν τον Νοέμβριο του 2019 με «υπογραφή» της ΑΚΤΩΡ και με βάση τον προγραμματισμό, το έργο αναμενόταν να παραδοθεί το αργότερο μέχρι τον Μάιο. Όπως γίνεται κατανοητό και εδώ, το χρονοδιάγραμμα προβλέπεται να παραταθεί εν μέσω κορονοϊού. Θυμίζουμε, ότι στο πλαίσιο της ανέγερσης του νέου εμπορικού θέση σ’ αυτό έχει εξασφαλίσει η Leroy Merlin, η οποία θα διαθέτει δικό της κατάστημα στο ισόγειο του ακινήτου.
Robinson Club Ierapetra
Λίγο πριν την ολοκλήρωσή τους βρίσκονται ως γνωστόν οι κατασκευές, για τη δημιουργία του πολυτελούς Robinson Club Ierapetra. Η επένδυση του Ομίλου TUI εξελισσόταν ομαλά κι εντός Μαΐου, προβλεπόταν να παραδοθεί ένα σύγχρονο ξενοδοχειακό συγκρότημα, κατηγορίας 5 αστέρων, δυναμικότητας άνω των 800 κλινών και κόστους 60 εκατ. ευρώ. Με τις υπάρχουσες συνθήκες, η ημερομηνία έναρξης μετατίθεται για τους καλοκαιρινούς μήνες.
Εδώ επίσης σημειώνεται, πως η TUI στις 16 Μαρτίου έκανε επίσημα γνωστό μέσω ανακοίνωσής της, ότι αναστέλλει τη συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτικών δραστηριοτήτων της μέχρι νεωτέρας. Η απόφαση αφορούσε τα πακέτα διακοπών, τις κρουαζιέρες και τις ξενοδοχειακές λειτουργίες. Μάλιστα, η εταιρεία ζητούσε συνάμα από την γερμανική κυβέρνηση και κρατική ενίσχυση για αντιμετώπισης της κρίσης.
Τhe Island Concept
Η αλυσίδα Aria Hotels ετοιμαζόταν την άνοιξη του 2020 για τη νέα της επένδυση στην Κρήτη και για την ακρίβεια, στο ανατολικό τμήμα του νησιού. Ο λόγος για το The Island Concept. Στην περιοχή Αλμυρός του Αγ. Νικολάου κατασκευάζεται ένα ιδιαίτερο ξενοδοχείο δυναμικότητας 15 δωματίων (σ.σ. κάθε δωμάτιο θα έχει και την αισθητική ενός συγκεκριμένου νησιού της Ελλάδας), σε μία επένδυση ύψους 2,5 εκατ. ευρώ. Πλέον, με τον κορονοϊό να επεκτείνεται και αυτή η επένδυση, παίρνει παράταση.
Κλείνοντας, είναι κομβικής σημασίας να επισημάνουμε το εξής. Ο τουρισμός μας δεν επηρεάζεται, αποκλειστικά, από το πότε θα περιορίσουμε στη χώρα μας τον ιό. Γιατί αν οι πελάτες του ελληνικού τουρισμού, όπως είναι για παράδειγμα οι (εξαιρετικά πληττόμενοι) Ιταλοί ή οι Γερμανοί δεν βγάλουν αναλόγως γρήγορα άκρη με τον κορονοϊό, τότε το πρόβλημα αυτό στην ουσία του δεν λύνεται. Το μεγάλο «στοίχημα» που αφορά πραγματικά τον τουριστικό κλάδο, στην παρούσα φάση, είναι να μην πάει εντελώς χαμένη η φετινή χρονιά. Διότι ο κίνδυνος αυτός, μη γελιόμαστε, είναι υπαρκτός.