Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα Randstad: οι επιπτώσεις της πανδημίας στις ελληνικές επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας

bizness.gr

Published

on

Tις επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία, τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας καταγράφει έρευνα της Randstad. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με την πρώτη κατά τη περίοδο Δεκέμβριο 2019 – Μάρτιο 2020 και τη δεύτερη κατά την περίοδο Απρίλιο – Μάιο 2020, μετά την έξαρση του κορονοϊού, με τη συμμετοχή περίπου 300 στελεχών με σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων και ανώτατων στελεχών ανθρώπινου δυναμικού που δραστηριοποιούνται σε ποικίλους κλάδους στη χώρα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της έρευνας, αποτυπώνονται και οι μισθοί στην ελληνική αγορά σήμερα, καταγράφοντας συνολικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες όπως διαμορφώνονται για τις επιχειρήσεις στην μετά Covid19 εποχή.

Αναλυτικότερα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η συνολική οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα που θα επηρεάσει την πορεία των επιχειρήσεων μέχρι το τέλος του έτους, με τις μικρότερες επιχειρήσεις να ανησυχούν περισσότερο για πτυχές που σχετίζονται με τη διαχείριση της ανάπτυξης και το κόστος διαχείρισης. Από την άλλη μεριά, αισιόδοξη στάση διατηρεί το 20% των ερωτηθέντων, οι οποίοι πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις θα επηρεαστούν θετικά στην μετά Covid19 εποχή, ποσοστό που διαμορφώνονταν στο 77% πριν την εμφάνιση του ιού και ανέμενε σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων.

Από τα σχετικά ευρήματα της έρευνας, το 67% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι βραχυπρόθεσμα οι επιχειρήσεις τους θα επηρεαστούν αρνητικά, ενώ μόνο το 17% προβλέπει θετικά αποτελέσματα. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους με ποσοστό 80%, οι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι ο κλάδος των πωλήσεων είναι αυτός που επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση, ενώ οι κλάδοι της παραγωγής και του HR είναι αυτές που έπονται. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα ότι το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε πως δεν είχε τμήμα διαχείρισης κινδύνου κατά το ξέσπασμα της κρίσης. Εν γένει, στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις που επηρεάστηκαν παρατηρούν αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη της επιχείρησης, στα έσοδα, στην εύρεση κεφαλαίου, στην εξαναγκαστική τηλεργασία, στην αύξηση των εξόδων, στην αναστολή συνεργασιών και στις καθυστερήσεις ρευστότητας.

Συγκριτικά με την περίοδο προ κρίσης, όπου η προσέλκυση ταλέντων θεωρήθηκε η μεγαλύτερη πρόκληση ανθρώπινου δυναμικού, τώρα η μεγαλύτερη πρόκληση αναδεικνύεται η εύρεση τρόπων αύξησης ή διατήρησης της παραγωγικότητας των υπαλλήλων αλλά και η εκπαίδευσή τους με τη βελτίωση των δεξιοτήτων. Σχετικά με τα μέτρα που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης από τις επιχειρήσεις, δύο είναι οι κεντρικές κατευθύνεις που ακολουθήθηκαν: η αναδιαμόρφωση του τρόπου εργασίας εν γένει και η αναστολή των συμβάσεων. Πιο συγκεκριμένα, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων εταιρειών μετέβησαν σε υποχρεωτική εργασία από το σπίτι ενώ παραπάνω από τις μισές εταιρείες ανέστειλαν όλα τα εγχώρια και διεθνή επαγγελματικά ταξίδια.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι το 67% των επιχειρήσεων εφάρμοσε αυστηρότερα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας τους για να προσαρμοστεί στην πανδημική κρίση ενώ σε ότι αφορά τις βελτιωτικές κινήσεις για την ανταπόκρισή τους σε μελλοντικές αντίστοιχες προκλήσεις, το 55% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι θα προβεί σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν την κυβερνοασφάλεια, τη χρήση καλύτερων εργαλείων για την τηλεργασία, τα δίκτυα και τα εργαλεία πληροφορικής και την εφαρμογή διαδικασιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης & υπογραφής.

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι το 71% των ερωτηθέντων προγραμμάτιζε την πρόσληψη νέου προσωπικού μέσα στις αρχές του έτους, όμως η εμφάνιση του κορωνοϊού περιόρισε το ποσοστό αυτό στο 50%. Παρά τη μειωμένη πρόθεση στελέχωσης νέου προσωπικού που εκφράζεται είτε με την αναστολή είτε με το πάγωμα νέων προσλήψεων, οι εταιρείες συνεχίζουν να επικεντρώνονται στην εκπαίδευση και κατάρτιση των υπαλλήλων τους, τις HR τεχνολογικές πρωτοβουλίες όπως και στη διατήρηση του προσωπικού τους. Σε ότι αφορά τις διαδικασίες προσλήψεων η διεξαγωγή online/ βίντεο συνεντεύξεων προκύπτει ως αναγκαία συνθήκη για τη συνέχιση της στελέχωσης προσωπικού.

Ομοίως με πέρυσι, οι υψηλότεροι μισθοί πληρώνονται στον τομέα των χρηματοοικονομικών & λογιστικής και της τεχνολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαμόρφωση των μισθών δεν φαίνεται να επηρεάστηκε από την εμφάνιση της κρίσης, διατηρώντας σε ίδια επίπεδα τις μισθολογικές κλίμακες σε όλους τους κλάδους υπηρεσιών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υψηλότερη ακόμη και από το 2019 η επισκεψιμότητα στο Smart Park φέτος

bizness.gr

Published

on

Διψήφια αύξηση επισκεψιμότητας σημειώνει το Smart Park από την άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία και μετά, με τον Ιούνιο να εμφανίζει αύξηση 19% και τον Ιούλιο 15% σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, αντανακλώντας την προτίμηση του κοινού για ασφαλείς και ανοιχτούς εμπορικούς και ψυχαγωγικούς χώρους.

Παράλληλα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του Smart Park, αλλά και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη για τη δημόσια υγεία αλλά και την ελληνική οικονομία εποχή, το Πάρκο ενισχύει το μείγμα των προσφερόμενων υπηρεσιών του, με την προσθήκη νέου καταστήματος λιανικής πώλησης γυναικείων ενδυμάτων και αξεσουάρ «PINK WOMAN», συνολικής επιφάνειας περίπου 289 τ.μ.

Συγκεκριμένα, η «ΓΥΑΛΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ Α.Ε.», θυγατρική εταιρεία της REDS Α.Ε., που λειτουργεί και εκμεταλλεύεται το Smart Park, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία εμπορικής μίσθωσης ακινήτου με την εταιρεία «INTRAFASHION GROUP Ανώνυμη Βιοτεχνική και Εμπορική Εταιρία» που διαθέτει το εμπορικό σήμα «PINK WOMAN», για τη δημιουργία εμπορικού καταστήματος, το οποίο θα λειτουργεί στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park στα Σπάτα. H επωνυμία «PINK WOMAN» έχει διεθνή παρουσία στον τομέα της λιανικής πώλησης ένδυσης, με πάνω από 80 καταστήματα σε 5 χώρες.

Υπενθυμίζεται πως το Smart Park επανεκκίνησε σταδιακά τη λειτουργία του την 4η Μαΐου 2020 με έναν περιορισμένο αρχικά αριθμό καταστημάτων, ενώ από την 11η Μαΐου 2020 το Πάρκο επανήλθε στους συνήθεις ρυθμούς του με το σύνολο των καταστημάτων του να επαναλειτουργεί. Η ασφάλεια του προσωπικού, των εργαζομένων και των επισκεπτών του Smart Park αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα και στο πλαίσιο αυτό λαμβάνονται διαρκώς πρόσθετα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας όλων.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε εξέλιξη η διαδικασία για την υπαγωγή του Project Galaxy στο πρόγραμμα “Ηρακλής”

bizness.gr

Published

on

Alpha Bank

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προεργασία της Alpha Bank για την έγκαιρη ολοκλήρωση της μεγάλης συναλλαγής τιτλοποίησης Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων Galaxy.

H τράπεζα έχει καταθέσει ήδη αίτηση υπαγωγής στο Πρόγραμμα Προστασίας Στοιχείων Ενεργητικού «Ηρακλής» για το μεγαλύτερο μέρος του Galaxy και συγκεκριμένα, για τα retail χαρτοφυλάκια ύψους 7,6 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες πολύ σύντομα αναμένεται να υποβληθεί και το αίτημα για τα υπόλοιπα χαρτοφυλάκια που απαρτίζουν το Project Galaxy.

Πρόκειται όπως αναφέρουν πηγές της τράπεζας για «ψήφο εμπιστοσύνης» στο πρόγραμμα «Ηρακλής», του οποίου η Alpha Bank θα είναι ο σημαντικότερος εταίρος με συνολικές εγγυήσεις που θα υπερβούν τα 3,5 δισ. ευρώ. Πέραν της τήρησης του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει η διοίκηση της τράπεζας για την ολοκλήρωση του Galaxy, οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν τα σημαντικά οφέλη από την προωθούμενη συναλλαγή, καθώς το κόστος «κλειδώνει» στα χαμηλά, τρέχοντα επίπεδα (μέσο κόστος κάτω από 2%).

Όπως επανέλαβε και κατά την πρόσφατη Ετήσια Γενική Συνέλευση της Alpha Bank ο CEO του Oμίλου Βασίλης Ψάλτης, η Alpha Bank βρίσκεται «σε προχωρημένες συζητήσεις με τους προτιμητέους επενδυτές και φιλοδοξούμε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να έχουμε δεσμευτικές προσφορές και να μπούμε στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης αυτής της μεγάλης συναλλαγής εντός του τρέχοντος έτους. Η ολοκλήρωση του Galaxy θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε την εμπροσθοβαρή βελτίωση στην ποιότητα του ενεργητικού μας και να κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων κερδοφορίας που έχουμε θέσει».

Οι διαπραγματεύσεις με τους τέσσερις υποψηφίους για την ολοκλήρωση της συναλλαγής -που θα οδηγήσει σε μείωση του NPL ratio της τράπεζας στο 13% και σε ουσιαστική αποκλιμάκωση των προβλέψεων για μη εξυπηρετούμενα δάνεια- εξελίσσονται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με εντατικούς ρυθμούς, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται περί τα τέλη Σεπτεμβρίου- αρχές Οκτωβρίου. Υπάρχουν δε όλες οι προϋποθέσεις για να ολοκληρωθεί εντός του έτους και μέσα στους κεφαλαιακούς στόχους που έχουν τεθεί.

Η ποιότητα των προσφορών για τη συναλλαγή, που περιλαμβάνει τιτλοποιήσεις ΜΕΑ άνω των 10 δισ. ευρώ και την πώληση της Cepal, με την οποία θα υπάρξει μακροχρόνια σύμβαση εξυπηρέτησης και τυχόν νέων μη εξηπηρετούμενων ανοιγμάτων (ΜΕΑ) της Τράπεζας, είναι τέτοια που προκαλεί αισιοδοξία ότι η Cepal θα μεταβιβαστεί σε ισχυρό σχήμα, διαμορφώνοντας αφενός προϋποθέσεις ανάδειξής της στον κορυφαίο servicer της χώρας και αφετέρου προοπτικές μακροχρόνιας απασχόλησης για το προσωπικό της.

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής Galaxy η Alpha Bank:

– θα διαθέτει από τους υψηλότερους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας στην ελληνική αγορά, με ένα από τα υψηλότερα αποθέματα κεφαλαίων έναντι των ελάχιστα απαιτούμενων ορίων βάσει της διαδικασίας εποπτικού ελέγχου και αξιολόγησης (SREP), και παράλληλα

– θα είναι η τράπεζα με το χαμηλότερο ποσοστό DTC (αναβαλλόμενου φόρου) επί του συνόλου των εποπτικών κεφαλαίων μεταξύ του ανταγωνισμού.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Greece meets Germany: οι 7 ελληνικές εταιρείες στο περίπτερο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ

bizness.gr

Published

on

Ελλάδα, Γερμανία

Επτά ελληνικές εταιρείες έχουν δηλώσει μέχρι σήμερα συμμετοχή στο Ομαδικό Περίπτερο του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (PAV 10), που θα φιλοξενηθεί στην 85η ΔΕΘ με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία και θα φέρει τον τίτλο «Greece meets Germany».

Πρόκειται για τις ISOMAT, Software Competitiveness International (SCI), Osipidis Travel Service, MStR Law SA, MAZARS, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (AEGEAN Motorway) και Organic Electronic Technologies (ΟΕΤ).

Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στο Ομαδικό Περίπτερο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου δραστηριοποιούνται στους τομείς της παραγωγής οικοδομικών χημικών και κονιαμάτων, της έρευνας και ανάπτυξης λογισμικών και υπηρεσιών πληροφορικής, των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, των νομικών υπηρεσιών, της παροχής ελεγκτικών, συμβουλευτικών και φορολογικών υπηρεσιών, της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων και της παραγωγής νεοτεχνολογικών προϊόντων.

Από τις 5 έως τις 13 Σεπτεμβρίου, οπότε θα διαρκέσει η Διεθνής Έκθεση, οι εν λόγω εταιρείες εστιάζοντας στην εξωστρέφεια, θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στους επισκέπτες της διοργάνωσης τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αναζητώντας ευκαιρίες σύναψης νέων εμπορικών ή και επενδυτικών συνεργασιών, συμμετέχοντας παράλληλα και σε προγραμματισμένες Β2Β συναντήσεις.

Σημειώνεται ότι, το περιθώριο δήλωσης συμμετοχής στο Ομαδικό Περίπτερο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου «Greece meets Germany», εκπνέει τις επόμενες ημέρες, με τη διαθεσιμότητα να είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένη.

Υπενθυμίζεται ότι, στο μεταξύ έχουν ήδη κλείσει οι συμμετοχές στο Εθνικό Γερμανικό Περίπτερο 13, στο οποίο θα φιλοξενηθούν συνολικά 56 εκπρόσωποι του γερμανικού επιχειρείν καθώς και θεσμικών φορέων της γερμανικής πολιτείας.

Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «καλωσορίζοντας» τις ελληνικές συμμετοχές στο Ομαδικό Περίπτερο του φορέα δήλωσε ότι «η 85η ΔΕΘ θα διευρύνει τον ορίζοντα της εξωστρεφούς δράσης κάθε συμμετέχουσας εταιρείας στη Διοργάνωση. Ελλάδα και Γερμανία, κινούμενες κόντρα στον Covid-19, θα λάβουν στη Θεσσαλονίκη τη “σκυτάλη” από το Ελληνογερμανικό Οικονομικό Φόρουμ του Βερολίνου, δίνοντας συνέχεια σε έναν “επενδυτικό μαραθώνιο”, που μέχρι σήμερα έχει αναδείξει πολλούς και σημαντικούς “νικητές”».

Continue Reading
Advertisement

Trending