Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι εξελίξεις με την προμήθεια αστικών λεωφορείων, συρμών Μετρό και Τραμ

Avatar

Published

on

Νέα λεωφορεία

Σε ένα δύσκολο τοπίο διεξάγονται τα καθημερινά δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι γεγονός, πως εδώ και χρόνια λόγω κρίσης τα δημόσια συστήματα μεταφορών υποβαθμίστηκαν σημαντικά. Σε αυτό συνετέλεσαν όμως και πολιτικές που εφαρμόστηκαν την περασμένη δεκαετία με αποτέλεσμα σήμερα, να «τρέχουμε και να μην φτάνουμε».

Στην Αθήνα η συνεχόμενη αναβολή διαγωνισμών για την προμήθεια αστικών λεωφορείων την έχει οδηγήσει στο να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη. Το πρόβλημα ήταν γνωστό ήδη από το 2014 όταν, τότε φτάναμε τα 10 χρόνια από την τελευταία ανάλογη αγορά. Στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, η απαξίωση του στόλου λεωφορείων, του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς της πόλης, είναι μία ευθύνη των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό άλλωστε μας έφερε σήμερα στο να κυκλοφορούν σε μία πόλη άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων να κυκλοφορούν 200 λεωφορεία.

Αναφορικά δε με το Μετρό και το Τραμ τα καμπανάκια δεν έχουν χτυπήσει, τόσο από τη γηραιότητα του στόλου, όσο από την αραίωση των δρομολογίων. Στο Μετρό, έχουμε φτάσει τις ώρες αιχμής οι επιβάτες σε κεντρικούς σταθμούς όπως ο Νέος Κόσμος ή ο Συγγρού-Φιξ να περιμένουν 2 και 3 συρμούς για να μπορούν να επιβιβαστούν.

Αυτό που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικό το περιβάλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι πως και η εικόνα των σταθμών Μετρό αλλά και πάρα πολλών στάσεων είναι όλο και χειρότερη. Ακόμα και εργασίες που είναι σχετικά εύκολο να εκτελεστούν για την αναβάθμισης της εικόνας ενός σταθμού, όπως ένα βάψιμο, είναι παντελώς άγνωστες στον κόσμο της συντήρησης του δικτύου.

Πολύ φοβάμαι ότι συνεχίζοντας έτσι, σε μία δεκαετία οι σταθμοί της Αθήνας, θα χρίζουν επείγουσας ανακαίνισης υπό το φόβο της απαξίωσης τους, τουλάχιστον όπως καταγράφεται εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ;

Έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα τις δηλώσεις για ένα διαγωνισμό αγοράς νέων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που φέρνει προβληματισμό είναι το μείγμα αγοράς νέων οχημάτων. Την εποχή που εισάγεται παγκοσμίως η τεχνολογία υδρογόνου, την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν και παίρνουν τα ηνία στις αγορές και τα οχήματα φυσικού αερίου είναι μία επίσης «καθαρή» λύση, εμείς επιμένουμε σε αγορά οχημάτων πετρελαίου.

Στην Ευρώπη οι μεγάλες πόλεις, στη μάχη για καθαρότερες συγκοινωνίες, προσανατολίζονται αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων. Στο Παρίσι των 8εκατ.κατοίκων για παράδειγμα έχει τεθεί ο στόχος μέχρι το 2025, 4 στα 5 λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά και το σύνολο του στόλου να αποτελείται από «καθαρά» λεωφορεία χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα. Παράλληλα μέσα στο 2019, ακολουθώντας την παραπάνω πολιτική, η πόλη του Παρισιού παρήγγειλε 800 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Στην Ελλάδα αν τελικά ισχύσει η ποσόστωση του 30% ή ακόμα και του 50%, τότε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να έχουν μέχρι το 2040, ένα στόλο που θα κυριαρχείται από ντιζελοκίνητα λεωφορεία, απομακρυνόμενη από πρακτικές άλλων μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη.

Επίσης αν τελικά προχωρήσουμε και στην αγορά λεωφορείων μέσω leasing, τότε αυτό σημαίνει ότι οι 2 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας θα κληρονομήσουν μεταχειρισμένα οχήματα, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία παραμένουν ακριβότερα στην απόκτηση σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα υγραεριοκίνητα. Ωστόσο αποδεικνύονται πιο συμφέροντα στη συνέχεια, όσον αφορά το κόστος κίνησης και συντήρησης. Μάλιστα η αναμενόμενη πτώση στην τιμή των μπαταριών θα έχει κάνει και το αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού μοντέλου χαμηλότερο από εκείνο ενός πετρελαιοκίνητου μέχρι το 2026.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ

Αναφορικά με τους στόλους Μετρό και Τραμ τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Σήμερα, είναι σε προετοιμασία ο διαγωνισμός των 80εκατ.ευρω για την πλήρη ανακαίνιση 15 συρμών Μετρό της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Με αυτό το διαγωνισμός θα ανακαινιστούν οχήματα που ήλθαν στην πρωτεύουσα τη δεκαετία του 1980 και που η εμφάνιση αλλά κυρίως η λειτουργία τους είναι προβληματική. Με την επαναλειτουργία τους θα βελτιώσουν σημαντικά τη σημερινή κάκιστη εικόνα των συρμών της Γραμμής 1.

Επίσης είμαστε σε διαδικασία προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ για την Αθήνα. Η σχετική παραγγελία είναι σε εξέλιξη από την Alstom και μέσα στους επόμενους 12 μήνες αναμένεται σταδιακά να εμπλουτίσουν το στόλο Τραμ που ομολογουμένως πλέον είναι ανεπαρκής. Με την προσθήκη αυτή, η Αθήνα δεδομένου του δεν έχει κάτι περισσότερο από την επέκταση προς Πειραιά θα έχει έναν υπερπλήρη στόλο.

Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ο στόλος θεωρείται επαρκής και θα χρειαστούν κάποιες επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Αυτές θα είναι μία προσθήκη έξι επιπλέον συρμών στη Γραμμή 3 που εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο που θα βοηθήσουν στην πύκνωση των δρομολογίων.

Επίσης στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4, προβλέπεται και η προμήθεια ικανού αριθμού συρμών Μετρό για την κάλυψη του πρώτου τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή.

Μελλοντικά θα χρειαστεί μία παρέμβαση στους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 οι οποίοι, δεν είχε προβλεφθεί να διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι να μετατρέπονται σε καμίνια. Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη οι συρμοί Μετρό θα είναι υπερσγχρονης τεχνολογίας και θεωρούνται προς το παρών επαρκείς για τη λειτουργία της βασικής γραμμής αν και απουσιάζει διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών για τη γραμμής Καλαμαριάς.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η νέα “μορφή” της φετινής ΔΕΘ – Προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες

bizness.gr

Published

on

ΔΕΘ

«Παρούσα στις ραγδαίες εξελίξεις των τελευταίων μηνών» δηλώνει η ΔΕΘ-Helexpo με τη διοργάνωση ενός πολιτικο-οικονομικού φόρουμ τις ημέρες που επρόκειτο να διεξαχθεί η 85η ΔΕΘ, η ακύρωση της οποίας, λόγω κορονοϊού, ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση.

«Η διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας ξεπερνά κάθε οικονομική διάσταση και στο πλαίσιο αυτό η 85η ΔΕΘ δεν θα πραγματοποιηθεί αυτόν τον Σεπτέμβριο. Όμως ο κορυφαίος θεσμός της Θεσσαλονίκης, που μετρά 94 χρόνια Ιστορίας και 84 διοργανώσεις, δεν θα σιγήσει, καθώς τις ημέρες της Έκθεσης η ΔΕΘ-Helexpo θα διοργανώσει ένα πολιτικο-οικονομικό φόρουμ, δηλώνοντας παρούσα στις ραγδαίες εξελίξεις των τελευταίων μηνών», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας.

«Η ΔΕΘ-Helexpo συνεχίζει να βρίσκεται στις επάλξεις, σχεδιάζοντας το μέλλον, παρά τις αντίξοες συνθήκες και επεξεργάζεται μια σειρά νέων ιδεών και δράσεων, ώστε να είναι έτοιμη για την επόμενη μέρα. Άλλωστε, η εκθεσιακή δραστηριότητα δεν σταματά, μιας και αποτελεί καταλυτικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης στη χώρα μας», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, με την οποία ο εθνικός εκθεσιακός φορέας ευχαριστεί επίσης «εκθέτες και χορηγούς που, παρά τη δύσκολη και πρωτόγνωρη συγκυρία, έδειξαν εμπιστοσύνη στη ΔΕΘ και έσπευσαν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους, αναγνωρίζοντας στην Έκθεση τη βαρύτητά της τόσο σε συμβολικό όσο και σε οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο». Ιδιαίτερες ευχαριστίες δε απευθύνει η ΔΕΘ-Helexpo στους οργανωτές της γερμανικής συμμετοχής «για την αμέριστη συμπαράστασή τους μέχρι την τελευταία στιγμή».

«Η ΔΕΘ έχει περάσει κυριολεκτικά διά πυρός και σιδήρου στις εννέα δεκαετίες της ζωής της και θα αντιμετωπίσει τη νέα αυτή πρόκληση δημιουργικά και με την υποστήριξη των εργαζομένων της, των πελατών της, των συνεργατών της, των φορέων, αλλά και της ίδιας της Θεσσαλονίκης», καταλήγει η ανακοίνωση της ΔΕΘ-Helexpo.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο Bloomberg η “Greek Summer Feeling” καμπάνια για την προώθηση του τουρισμού

bizness.gr

Published

on

Με μία «δυναμική ψηφιακή καμπάνια, που απευθύνεται στην ελίτ των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο», ο ΕΟΤ συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Bloomberg, προβάλλοντας την Ελλάδα στις πλατφόρμες του μεγαλύτερου Ομίλου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παγκοσμίως, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Η στρατηγική συνεργασία ΕΟΤ-Bloomberg βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη από τα τέλη Ιουλίου και ξεκίνησε με το λανσάρισμα της διεθνούς ψηφιακής καμπάνιας «Greek Summer Feeling», μέσω της οποίας, οι χρήστες του www.bloomberg.com καλούνται αφενός να εξερευνήσουν τα μοναδικά γαλανόλευκα τοπία της Ελλάδας και αφετέρου να συναισθανθούν την αυθεντική εμπειρία του Ελληνικού καλοκαιριού. Περιλαμβάνει συναρπαστικές εικόνες και προτάσεις γεμάτες φως, έμπνευση, πολιτισμό, γεύσεις και συναίσθημα ευφορίας και ασφάλειας.

Ο ΕΟΤ αξιοποιεί έναν από τους τεχνολογικά πιο εξελιγμένους οργανισμούς media και business intelligence στον κόσμο, κεφαλαιοποιώντας για την Ελλάδα τη μοναδική τεχνογνωσία του Bloomberg στον σχεδιασμό στρατηγικής και διαφήμισης. Με τη συνέργεια αυτή, η Ελλάδα προβάλλεται στο απαιτητικό κοινό πολιτικών ηγετών, επιχειρηματιών και διεθνών επενδυτών, εδραιώνοντας την απήχηση και το brand name της Ελλάδας ως τον πιο δυνατό/ελκυστικό τουριστικό προορισμό παγκοσμίως, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Προτεραιότητα η ασφάλεια

Για αυτό το καλοκαίρι, πρωταρχική στόχευση της διεθνούς καμπάνιας «Greek Summer Feeling», είναι να εμπιστευθούν οι ταξιδιώτες τον προορισμό, επιλέγοντας την Ελλάδα ως τον πιο όμορφο και ασφαλή καλοκαιρινό προορισμό. Εναλλακτικά, μπορούν απλά να γνωρίσουν και να συναισθανθούν την αυθεντική ελληνική καλοκαιρινή εμπειρία, από όπου κι αν βρίσκονται.

Αναφερόμενος στην εν λόγω δράση, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης είπε: «Η συνεργασία του ΕΟΤ με τα μεγαλύτερα διεθνή μέσα ενημέρωσης μπαίνει σε μια νέα εποχή. Δεν περιοριζόμαστε πλέον μόνο στην προβολή διαφημιστικών σποτ, αλλά προχωράμε σε στρατηγικές συνεργασίες επικοινωνίας και branding της Ελλάδας στο εξωτερικό. Στέκομαι ιδιαίτερα στην συνεργασία μας το Bloomberg, καθώς είναι ένα εξαιρετικά παρεμβατικό μέσο ενημέρωσης παγκοσμίως. Κυρίως όμως απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο αποτελεί στρατηγικό στόχο του ελληνικού τουρισμού. Δουλεύουμε μαζί τις καμπάνιες, εξειδικευμένα και πολύ στοχευμένα ανά χώρα! Κι αυτό αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα της συνεργασίας μας η οποία θα συνεχιστεί και θα ενισχυθεί και ενόψει 2021».

Η καμπάνια

Η ψηφιακή καμπάνια «Greek Summer Feeling» βασίζεται στο νέο βίντεο του ΕΟΤ «Destination Greece – Health First», το οποίο συνδυάζει δυνατή ταξιδιωτική έμπνευση για τον προορισμό, αλλά και εμπιστοσύνη για την υγεία και ασφάλεια των επισκεπτών της Ελλάδας.

«Το κεντρικό μήνυμα είναι ότι η Ελλάδα υποδέχεται ξανά τους επισκέπτες! Και δομείται γύρω από έξι πρωταρχικά συναισθήματα και δράσεις: Εμπνευστείτε, Βρεθείτε με τους ανθρώπους που αγαπάτε, Απολαύστε μικρές χαρές, Συνδεθείτε με τη φύση, Νιώστε ελεύθεροι, Αναπνεύστε το καλοκαίρι.Η καμπάνια στοχεύει στην έμπνευση και μεταδίδει το συναίσθημα, την ιδέα, τις αξίες και τις εμπειρίες που συνδέονται με την Ελλάδα και την ελληνική κουλτούρα, και φυσικά με το ανυπέρβλητο “Ελληνικό Καλοκαίρι”», αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΟΤ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επανεκκίνηση τουρισμού: συνεχίζεται η καμπάνια “Ατελείωτο Ελληνικό Καλοκαίρι” του ΕΟΤ

bizness.gr

Published

on

Παρουσιάζοντας ελκυστικές εικόνες του μοναδικού ελληνικού καλοκαιριού και της ξεγνοιασιάς που αυτό προσφέρει, ο ΕΟΤ συνεχίζει την υπαίθρια (outdoor) καμπάνια «Ατέλειωτο Ελληνικό Καλοκαίρι» στα διεθνή αεροδρόμια της χώρας και τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Η καμπάνια θα διαρκέσει δύο μήνες και περιλαμβάνει προβολή των μηνυμάτων σε panels και οθόνες του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και 14 περιφερειακών αεροδρομίων, σε 50 λεωφορεία και 30 τρόλεϊ σε διάφορες περιοχές του κέντρου της Αθήνας και των προαστίων, καθώς και σε 250 επιλεγμένες στάσεις λεωφορείων στην Αττική.

Παράλληλα, στα αεροδρόμια γίνεται προβολή του επιτυχημένου βίντεο «Destination Greece, Health First», το οποίο δίνει το βασικό πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων στη χώρα μας και της υψηλής ασφάλειας που έχουν οι επισκέπτες της.

Όπως δήλωσε ο γγ του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, «στη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε φέτος, επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα προκειμένου να ενισχύσουμε την τουριστική κίνηση. Γι’ αυτό, μετά από αρκετά χρόνια, ο ΕΟΤ ενεργοποίησε και την outdoor διαφήμιση. Ένα μέρος της, αυτό που αφορά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα, στοχεύει στην τόνωση του εσωτερικού τουρισμού. Από την άλλη πλευρά, οι καταχωρήσεις και οι προβολές βίντεο στα αεροδρόμια της χώρας στοχεύουν να καλωσορίσουν τους εισερχόμενους επισκέπτες και να ενισχύσουν την εικόνα του ασφαλούς προορισμού. Ο ΕΟΤ αντιλαμβάνεται τις ειδικές συνθήκες της φετινής σεζόν και αναλαμβάνει κι άλλες πρωτοβουλίες εκτός από τη μεγάλη διαφημιστική μας καμπάνια στο εξωτερικό, που είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending