ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Οι εξελίξεις με την προμήθεια αστικών λεωφορείων, συρμών Μετρό και Τραμ
Published
5 έτη agoon
Σε ένα δύσκολο τοπίο διεξάγονται τα καθημερινά δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι γεγονός, πως εδώ και χρόνια λόγω κρίσης τα δημόσια συστήματα μεταφορών υποβαθμίστηκαν σημαντικά. Σε αυτό συνετέλεσαν όμως και πολιτικές που εφαρμόστηκαν την περασμένη δεκαετία με αποτέλεσμα σήμερα, να «τρέχουμε και να μην φτάνουμε».
Στην Αθήνα η συνεχόμενη αναβολή διαγωνισμών για την προμήθεια αστικών λεωφορείων την έχει οδηγήσει στο να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη. Το πρόβλημα ήταν γνωστό ήδη από το 2014 όταν, τότε φτάναμε τα 10 χρόνια από την τελευταία ανάλογη αγορά. Στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, η απαξίωση του στόλου λεωφορείων, του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς της πόλης, είναι μία ευθύνη των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό άλλωστε μας έφερε σήμερα στο να κυκλοφορούν σε μία πόλη άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων να κυκλοφορούν 200 λεωφορεία.
Αναφορικά δε με το Μετρό και το Τραμ τα καμπανάκια δεν έχουν χτυπήσει, τόσο από τη γηραιότητα του στόλου, όσο από την αραίωση των δρομολογίων. Στο Μετρό, έχουμε φτάσει τις ώρες αιχμής οι επιβάτες σε κεντρικούς σταθμούς όπως ο Νέος Κόσμος ή ο Συγγρού-Φιξ να περιμένουν 2 και 3 συρμούς για να μπορούν να επιβιβαστούν.
Αυτό που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικό το περιβάλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι πως και η εικόνα των σταθμών Μετρό αλλά και πάρα πολλών στάσεων είναι όλο και χειρότερη. Ακόμα και εργασίες που είναι σχετικά εύκολο να εκτελεστούν για την αναβάθμισης της εικόνας ενός σταθμού, όπως ένα βάψιμο, είναι παντελώς άγνωστες στον κόσμο της συντήρησης του δικτύου.
Πολύ φοβάμαι ότι συνεχίζοντας έτσι, σε μία δεκαετία οι σταθμοί της Αθήνας, θα χρίζουν επείγουσας ανακαίνισης υπό το φόβο της απαξίωσης τους, τουλάχιστον όπως καταγράφεται εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ;
Έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα τις δηλώσεις για ένα διαγωνισμό αγοράς νέων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που φέρνει προβληματισμό είναι το μείγμα αγοράς νέων οχημάτων. Την εποχή που εισάγεται παγκοσμίως η τεχνολογία υδρογόνου, την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν και παίρνουν τα ηνία στις αγορές και τα οχήματα φυσικού αερίου είναι μία επίσης «καθαρή» λύση, εμείς επιμένουμε σε αγορά οχημάτων πετρελαίου.
Στην Ευρώπη οι μεγάλες πόλεις, στη μάχη για καθαρότερες συγκοινωνίες, προσανατολίζονται αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων. Στο Παρίσι των 8εκατ.κατοίκων για παράδειγμα έχει τεθεί ο στόχος μέχρι το 2025, 4 στα 5 λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά και το σύνολο του στόλου να αποτελείται από «καθαρά» λεωφορεία χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα. Παράλληλα μέσα στο 2019, ακολουθώντας την παραπάνω πολιτική, η πόλη του Παρισιού παρήγγειλε 800 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Στην Ελλάδα αν τελικά ισχύσει η ποσόστωση του 30% ή ακόμα και του 50%, τότε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να έχουν μέχρι το 2040, ένα στόλο που θα κυριαρχείται από ντιζελοκίνητα λεωφορεία, απομακρυνόμενη από πρακτικές άλλων μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη.
Επίσης αν τελικά προχωρήσουμε και στην αγορά λεωφορείων μέσω leasing, τότε αυτό σημαίνει ότι οι 2 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας θα κληρονομήσουν μεταχειρισμένα οχήματα, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία παραμένουν ακριβότερα στην απόκτηση σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα υγραεριοκίνητα. Ωστόσο αποδεικνύονται πιο συμφέροντα στη συνέχεια, όσον αφορά το κόστος κίνησης και συντήρησης. Μάλιστα η αναμενόμενη πτώση στην τιμή των μπαταριών θα έχει κάνει και το αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού μοντέλου χαμηλότερο από εκείνο ενός πετρελαιοκίνητου μέχρι το 2026.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ
Αναφορικά με τους στόλους Μετρό και Τραμ τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Σήμερα, είναι σε προετοιμασία ο διαγωνισμός των 80εκατ.ευρω για την πλήρη ανακαίνιση 15 συρμών Μετρό της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Με αυτό το διαγωνισμός θα ανακαινιστούν οχήματα που ήλθαν στην πρωτεύουσα τη δεκαετία του 1980 και που η εμφάνιση αλλά κυρίως η λειτουργία τους είναι προβληματική. Με την επαναλειτουργία τους θα βελτιώσουν σημαντικά τη σημερινή κάκιστη εικόνα των συρμών της Γραμμής 1.
Επίσης είμαστε σε διαδικασία προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ για την Αθήνα. Η σχετική παραγγελία είναι σε εξέλιξη από την Alstom και μέσα στους επόμενους 12 μήνες αναμένεται σταδιακά να εμπλουτίσουν το στόλο Τραμ που ομολογουμένως πλέον είναι ανεπαρκής. Με την προσθήκη αυτή, η Αθήνα δεδομένου του δεν έχει κάτι περισσότερο από την επέκταση προς Πειραιά θα έχει έναν υπερπλήρη στόλο.
Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ο στόλος θεωρείται επαρκής και θα χρειαστούν κάποιες επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Αυτές θα είναι μία προσθήκη έξι επιπλέον συρμών στη Γραμμή 3 που εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο που θα βοηθήσουν στην πύκνωση των δρομολογίων.
Επίσης στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4, προβλέπεται και η προμήθεια ικανού αριθμού συρμών Μετρό για την κάλυψη του πρώτου τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή.
Μελλοντικά θα χρειαστεί μία παρέμβαση στους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 οι οποίοι, δεν είχε προβλεφθεί να διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι να μετατρέπονται σε καμίνια. Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη οι συρμοί Μετρό θα είναι υπερσγχρονης τεχνολογίας και θεωρούνται προς το παρών επαρκείς για τη λειτουργία της βασικής γραμμής αν και απουσιάζει διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών για τη γραμμής Καλαμαριάς.
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Τα πάνω – κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνει η νέα γραμμή 4 του Μετρό – Δείτε χάρτη με τους σταθμούς
-
Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό
-
Καραμανλής: Δεν είμαστε “εφετζίδικο” υπουργείο, τα έργα δεν φυτρώνουν σε μία ημέρα
-
Αγώνας δρόμου στον ΟΑΣΑ για να μειωθεί το εισιτήριο την 1η Ιουνίου
-
Στην τελική ευθεία η παράδοση 3 νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό
-
Αρχές Ιουλίου σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά
Προχωρά η mega τουριστική επένδυση με ξενοδοχεία, κατοικίες και γκολφ στη Σαρωνίδα – Τι περιλαμβάνει το Saronida Olympos Golf Project
“Πράσινο φως” στην επένδυση επέκτασης του 5άστερου Domes White Coast στη Μήλο
Εγκρίθηκε επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Σχοινούσα
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο στη Χαλκιδική – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Εγκρίθηκε το έργο για νέο ξενοδοχείο στην Επίδαυρο – Τι θα περιλαμβάνει
Δύο νέα ακίνητα σε Λ. Συγγρού και Πειραιώς απέκτησε η Blend Development – Πώς θα μετατραπούν σε ξενοδοχεία
Ξεκινούν σε Γουδή και Χαλάνδρι τα δύο πρώτα πιλοτικά καταστήματα efood local – Πώς θα αναπτυχθούν από το 2025
Ολοκληρώνεται σε 18 μήνες η μεγάλη επένδυση logistics της H.I.G. στον Ασπρόπυργο – Ξεκινούν τα έργα εντός 5 μηνών
Με σημαντική αύξηση των μισθωμάτων μπήκε το 2024 για τη Noval Property – Ποιές επενδύσεις προχωρά
Νέο mega deal Lamda – Προκοπίου στο The Ellinikon – “Στα σκαριά” επένδυση μισού δισ. ευρώ για κατοικίες, γραφεία & εκπαιδευτικά ιδρύματα
Προχωρά η mega τουριστική επένδυση με ξενοδοχεία, κατοικίες και γκολφ στη Σαρωνίδα – Τι περιλαμβάνει το Saronida Olympos Golf Project
Αντίστροφη μέτρηση για το νέο retail park της Πάτρας – Τι θα περιλαμβάνει και πότε ολοκληρώνεται
Εγκαινιάζεται σήμερα το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων HUB 26 στη Θεσσαλονίκη
Ενδιαφέρον της Dimand για την ανάπλαση της ΔΕΘ – Υπό ποιούς όρους θα συμμετέχει στο διαγωνισμό παραχώρησης
Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων βρίσκεται “στα σκαριά” στην Κύθνο
“Πράσινο” για την επένδυση στο Elatos Resort στον Παρνασσό – Ποιός μεγάλος όμιλος επενδύει
Τι αλλάζει στο Λαύριο με τη μεγάλη επένδυση “κορυφής” – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί και ποιός ο ρόλος Dimand – Τράπεζας Πειραιώς
[VIDEO] Ξεκίνησε η επένδυση για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό
[VIDEO] Δείτε τη νέα οικιστική επένδυση στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό – Πώς θα γίνουν τα νέα Promenade Heights
“Πράσινο φως” για το νέο Πύργο με καζίνο και ξενοδοχείο στο Ελληνικό – Πώς εντάσσεται στο μεγάλο έργο του The Ellinikon
[VIDEO] Δείτε τη νέα οικιστική επένδυση στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό – Πώς θα γίνουν τα νέα Promenade Heights
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
[VIDEO] Ξεκίνησε η επένδυση για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό
[VIDEO] Mε έναν όροφο την εβδομάδα “ψηλώνει” ο νέος ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό
[VIDEO] Δείτε τις 2 μεγάλες επενδύσεις της Dimand στη Δυτική Θεσσαλονίκη
[VIDEO] “Στα σκαριά” η νέα εμπορική επένδυση της Ten Brinke στην Ιερά Οδό – Σε ποιό ακίνητο θα γίνει
[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση Pinēa Living στο Νέο Ηράκλειο – Ποιά εταιρεία επενδύει
[VIDEO] Σε εξέλιξη η επένδυση logistics της Ten Brinke στη Μαγούλα
[VIDEO] Στο νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων The Grid στο Μαρούσι θα μετακομίσει η EY το 2026
[VIDEO] Προχωρά η επένδυση logistics της BriQ στον Ασπρόπυργο
TRENDING
-
RESIDENTIAL18 ώρες ago
Προχωρά η mega τουριστική επένδυση με ξενοδοχεία, κατοικίες και γκολφ στη Σαρωνίδα – Τι περιλαμβάνει το Saronida Olympos Golf Project
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ5 ημέρες ago
Αντίστροφη μέτρηση για το νέο retail park της Πάτρας – Τι θα περιλαμβάνει και πότε ολοκληρώνεται
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago
Εγκαινιάζεται σήμερα το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων HUB 26 στη Θεσσαλονίκη
-
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago
Ενδιαφέρον της Dimand για την ανάπλαση της ΔΕΘ – Υπό ποιούς όρους θα συμμετέχει στο διαγωνισμό παραχώρησης
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων βρίσκεται “στα σκαριά” στην Κύθνο