Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι εξελίξεις με την προμήθεια αστικών λεωφορείων, συρμών Μετρό και Τραμ

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Σε ένα δύσκολο τοπίο διεξάγονται τα καθημερινά δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι γεγονός, πως εδώ και χρόνια λόγω κρίσης τα δημόσια συστήματα μεταφορών υποβαθμίστηκαν σημαντικά. Σε αυτό συνετέλεσαν όμως και πολιτικές που εφαρμόστηκαν την περασμένη δεκαετία με αποτέλεσμα σήμερα, να «τρέχουμε και να μην φτάνουμε».

Στην Αθήνα η συνεχόμενη αναβολή διαγωνισμών για την προμήθεια αστικών λεωφορείων την έχει οδηγήσει στο να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη. Το πρόβλημα ήταν γνωστό ήδη από το 2014 όταν, τότε φτάναμε τα 10 χρόνια από την τελευταία ανάλογη αγορά. Στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, η απαξίωση του στόλου λεωφορείων, του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς της πόλης, είναι μία ευθύνη των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό άλλωστε μας έφερε σήμερα στο να κυκλοφορούν σε μία πόλη άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων να κυκλοφορούν 200 λεωφορεία.

Αναφορικά δε με το Μετρό και το Τραμ τα καμπανάκια δεν έχουν χτυπήσει, τόσο από τη γηραιότητα του στόλου, όσο από την αραίωση των δρομολογίων. Στο Μετρό, έχουμε φτάσει τις ώρες αιχμής οι επιβάτες σε κεντρικούς σταθμούς όπως ο Νέος Κόσμος ή ο Συγγρού-Φιξ να περιμένουν 2 και 3 συρμούς για να μπορούν να επιβιβαστούν.

Αυτό που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικό το περιβάλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι πως και η εικόνα των σταθμών Μετρό αλλά και πάρα πολλών στάσεων είναι όλο και χειρότερη. Ακόμα και εργασίες που είναι σχετικά εύκολο να εκτελεστούν για την αναβάθμισης της εικόνας ενός σταθμού, όπως ένα βάψιμο, είναι παντελώς άγνωστες στον κόσμο της συντήρησης του δικτύου.

Πολύ φοβάμαι ότι συνεχίζοντας έτσι, σε μία δεκαετία οι σταθμοί της Αθήνας, θα χρίζουν επείγουσας ανακαίνισης υπό το φόβο της απαξίωσης τους, τουλάχιστον όπως καταγράφεται εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ;

Έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα τις δηλώσεις για ένα διαγωνισμό αγοράς νέων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που φέρνει προβληματισμό είναι το μείγμα αγοράς νέων οχημάτων. Την εποχή που εισάγεται παγκοσμίως η τεχνολογία υδρογόνου, την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν και παίρνουν τα ηνία στις αγορές και τα οχήματα φυσικού αερίου είναι μία επίσης «καθαρή» λύση, εμείς επιμένουμε σε αγορά οχημάτων πετρελαίου.

Στην Ευρώπη οι μεγάλες πόλεις, στη μάχη για καθαρότερες συγκοινωνίες, προσανατολίζονται αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων. Στο Παρίσι των 8εκατ.κατοίκων για παράδειγμα έχει τεθεί ο στόχος μέχρι το 2025, 4 στα 5 λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά και το σύνολο του στόλου να αποτελείται από «καθαρά» λεωφορεία χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα. Παράλληλα μέσα στο 2019, ακολουθώντας την παραπάνω πολιτική, η πόλη του Παρισιού παρήγγειλε 800 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Στην Ελλάδα αν τελικά ισχύσει η ποσόστωση του 30% ή ακόμα και του 50%, τότε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να έχουν μέχρι το 2040, ένα στόλο που θα κυριαρχείται από ντιζελοκίνητα λεωφορεία, απομακρυνόμενη από πρακτικές άλλων μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη.

Επίσης αν τελικά προχωρήσουμε και στην αγορά λεωφορείων μέσω leasing, τότε αυτό σημαίνει ότι οι 2 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας θα κληρονομήσουν μεταχειρισμένα οχήματα, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία παραμένουν ακριβότερα στην απόκτηση σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα υγραεριοκίνητα. Ωστόσο αποδεικνύονται πιο συμφέροντα στη συνέχεια, όσον αφορά το κόστος κίνησης και συντήρησης. Μάλιστα η αναμενόμενη πτώση στην τιμή των μπαταριών θα έχει κάνει και το αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού μοντέλου χαμηλότερο από εκείνο ενός πετρελαιοκίνητου μέχρι το 2026.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ

Αναφορικά με τους στόλους Μετρό και Τραμ τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Σήμερα, είναι σε προετοιμασία ο διαγωνισμός των 80εκατ.ευρω για την πλήρη ανακαίνιση 15 συρμών Μετρό της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Με αυτό το διαγωνισμός θα ανακαινιστούν οχήματα που ήλθαν στην πρωτεύουσα τη δεκαετία του 1980 και που η εμφάνιση αλλά κυρίως η λειτουργία τους είναι προβληματική. Με την επαναλειτουργία τους θα βελτιώσουν σημαντικά τη σημερινή κάκιστη εικόνα των συρμών της Γραμμής 1.

Επίσης είμαστε σε διαδικασία προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ για την Αθήνα. Η σχετική παραγγελία είναι σε εξέλιξη από την Alstom και μέσα στους επόμενους 12 μήνες αναμένεται σταδιακά να εμπλουτίσουν το στόλο Τραμ που ομολογουμένως πλέον είναι ανεπαρκής. Με την προσθήκη αυτή, η Αθήνα δεδομένου του δεν έχει κάτι περισσότερο από την επέκταση προς Πειραιά θα έχει έναν υπερπλήρη στόλο.

Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ο στόλος θεωρείται επαρκής και θα χρειαστούν κάποιες επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Αυτές θα είναι μία προσθήκη έξι επιπλέον συρμών στη Γραμμή 3 που εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο που θα βοηθήσουν στην πύκνωση των δρομολογίων.

Επίσης στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4, προβλέπεται και η προμήθεια ικανού αριθμού συρμών Μετρό για την κάλυψη του πρώτου τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή.

Μελλοντικά θα χρειαστεί μία παρέμβαση στους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 οι οποίοι, δεν είχε προβλεφθεί να διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι να μετατρέπονται σε καμίνια. Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη οι συρμοί Μετρό θα είναι υπερσγχρονης τεχνολογίας και θεωρούνται προς το παρών επαρκείς για τη λειτουργία της βασικής γραμμής αν και απουσιάζει διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών για τη γραμμής Καλαμαριάς.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
Χαλκιδική - Πηγή: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

Προχωρούν 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική – Δείτε σε ποιές περιοχές

Φωτό: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

The Ellinikon: οι 4 μεγάλες εταιρείες που αναλαμβάνουν νέες οικιστικές επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 5 ακίνητα στο Ελληνικό

Aξιοποίηση ακινήτου «Ακτή και Camping Αγίας Τριάδας», Θεσσαλονίκη - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Υπερδιπλασιάστηκε η προσφορά για το ακίνητο – φιλέτο του ΤΑΙΠΕΔ στην Αγία Τριάδα

Αρσάκειο Μέγαρο - Φωτό: Τατιάνα Μπόλαρη / Eurokinissi
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 ημέρες ago

Ντεμπούτο το 2025 για το νέο πρωτοποριακό Food Hall στη Στοά Αρσακείου – Τι σχεδιάζει η Legendary Food

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Προχωρά η διαδικασία απορρόφησης της Intracom Properties από την Κ.Λ.Μ.

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Φοιτητική κατοικία: οι ακριβότερες και φθηνότερες περιοχές για ενοικίαση – Σε ποιές φοιτητουπόλεις μειώθηκε η προσφορά

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Σίφνο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων βρίσκεται “στα σκαριά” στην Κύθνο

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ξεκίνησε η διαδικασία συγχώνευσης δύο θυγατρικών με την Trade Estates

To ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για την αξιοποίηση της Ακτής και Κάμπινγκ Ποσειδίου – Πρόβλεψη για νέο 5άστερο ξενοδοχείο

To 5 αστέρων Athens Capital Hotel - MGallery Collection - Πηγή: Accor
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει έως τέλος του 2024 το νέο ξενοδοχείο με σουίτες στο Σύνταγμα – Ποιός όμιλος επενδύει

Πηγή: DKG Development
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ολοκληρώνεται το 2025 η νέα επένδυση γραφείων σε πρώην εμπορικό κέντρο στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για δύο νέα ξενοδοχεία πολυτελείας στην Ηγουμενίτσα – Ποιά εταιρεία επενδύει

To Ξενία Κύθνου - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” τελικά για τη μεγάλη επένδυση των Ισραηλινών στο Ξενία της Κύθνου

Αργολική Ριβιέρα - Πηγή: Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Νέα Στρατηγική Επένδυση 5 αστέρων δρομολογείται στην Αργολίδα – Τα σχέδια για ξενοδοχείο & κατοικίες σε εγκαταλελειμένο αεροδρόμιο

Χαλκιδική - Πηγή: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ποιό νησάκι στη Χαλκιδική αποτελεί το νέο επενδυτικό προορισμό για ξενοδοχεία 5 αστέρων – Ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ – VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το The Ilisian, η μεγάλη επένδυση στο πρώην Hilton της Αθήνας

To ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για την αξιοποίηση της Ακτής και Κάμπινγκ Ποσειδίου – Πρόβλεψη για νέο 5άστερο ξενοδοχείο

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Εκτοξεύεται” το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων της Hilton στην Ελλάδα – Ποιά γνωστά ξενοδοχεία εντάσσονται

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS5 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η επένδυση logistics της BriQ στον Ασπρόπυργο

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS5 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η επένδυση logistics της BriQ στον Ασπρόπυργο

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ – VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το The Ilisian, η μεγάλη επένδυση στο πρώην Hilton της Αθήνας

Στο εργοτάξιο του έργου για τα νέα "πράσινα" γραφεία του ΤΕΕ στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Σε εξέλιξη τα έργα για το νέο project γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Ο ρόλος των Dimand & ΤΕΡΝΑ

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE1 μήνα ago

Με 4 μεγάλα real estate έργα η στρατηγική συνεργασία Dimand – Τράπεζας Πειραιώς – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιηθούν και πώς

To ανάγλυφο σήμα του Μινιόν στην πρόσοψη του κτιρίου - Πηγή: bizness.gr
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[ΦΩΤΟ] Ξαναπαίρνει σιγά σιγά “ζωή” το Μινιόν μετά από 26 χρόνια – Η ΔΕΗ, η Zara και ο κήπος με θέα την Ακρόπολη

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Στο νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων The Grid στο Μαρούσι θα μετακομίσει η EY το 2026

Πηγή: Piraeus Tower
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

Piraeus Tower: μετά από 50 χρόνια αναμονής και 4 χρόνια έργων έγινε σύγχρονος και “πράσινος”

REAL ESTATE2 μήνες ago

Και επίσημα στο Χρηματιστήριο από σήμερα η Noval Property

Advertisement

TRENDING