Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

«Ωριμάζει» η νέα Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Λάρισα

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Απορρίμματα

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς ωριμάζει το σημαντικό περιβαλλοντικό έργο που αφορά στην ανάπτυξη Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Λάρισα, η οποία θα είναι μία εκ των τριών που προβλέπεται να κατασκευαστούν συνολικά στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλία, ο Γενικός Γραμματέας Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος εξέφρασε την ικανοποίησή του σχετικά με το επίπεδο προετοιμασίας των έργων -εν συγκρίσει με άλλες Περιφέρειες της χώρας- εκτιμώντας πως το 2020 θα είναι εφικτή η δημοπράτηση και των τριών Μονάδων.

Οι εξελίξεις για το έργο της Λάρισας

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η ΜΕΑ που πρόκειται να αναπτυχθεί στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, αυτή την περίοδο βρίσκεται στη φάση εκπόνησης των μελετών ωρίμανσης τόσο για την κατασκευή της Μονάδας Επεξεργασίας, όσο και για την επέκταση του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων, και πιο συγκεκριμένα, σε αναμονή για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του εν λόγω έργου από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕΝ, με την δημοπράτησή του να τοποθετείται χρονικά στις αρχές του καλοκαιριού.

Η εκτιμώμενη δυναμικότητα της νέας Μονάδας που θα κατασκευαστεί, ανέρχεται σε περίπου 61.000 τόνους ετησίως.

Πέραν όμως των «βαριών» υποδομών διαχείρισης απορριμμάτων, ο ΦοΔΣΑ της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας έχει κινητοποιηθεί και στην προαγωγή της ανακύκλωσης, έχοντας εκπονήσει τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή «Πράσινων Σημείων» στους Δήμους Αγιάς, Ελασσόνας, Κιλελέρ, Λαρισαίων, Τεμπών, Τυρνάβου και Φαρσάλων.

Επόμενο βήμα -το οποίο αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα- είναι η υποβολή αίτησης χρηματοδότησης των δικαιούχων οικείων Δήμων για την κατασκευή τους από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Θεσσαλίας περιόδου 2014-2020 έως τα τέλη Μαρτίου 2020.

Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων στην ΠΕ Λάρισας περιλαμβάνει τη λειτουργία ενός Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), τριών Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και ενός Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών, ενώ σε ό,τι αφορά τους ΧΑΔΑ, οι τελευταίοι 12 χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης έχουν αποκατασταθεί ήδη από το 2009.

Η χρηματοδότηση

Ως γνωστόν, η κατασκευή και λειτουργία των ΜΕΑ στη Θεσσαλία χρηματοδοτείται από πόρους του ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020, με εκχωρημένο ποσό 47 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, με πόρους του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020, χρηματοδοτούνται δράσεις ύψους 43 εκατ. ευρώ για την προώθηση της οικιακής κομποστοποίησης, την ανάπτυξη δικτύου χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων, σύστημα συλλογής ογκωδών, δίκτυο πράσινων σημείων κ.ά. ενώ δρομολογούνται όλες οι απαραίτητες τεχνικές και υποστηρικτικές μελέτες για την ανάπτυξη δικτύου Μονάδων Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων στα τρία νησιά της Περιφέρειας, με στόχο την ξεχωριστή διαλογή και επεξεργασία των οργανικών απορριμμάτων.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κεφαλογιάννης: Κανονικά η υλοποίηση και ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων στην Κρήτη

bizness.gr

Published

on

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Όλα τα μεγάλα και μικρά έργα στην Κρήτη προχωρούν κανονικά παρά την κρίση του κορονοϊού δήλωσε σε συνέντευξη του στο Ράδιο Κρήτη, ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Το έργο του αεροδρομίου Καστελλίου, είπε ο υφυπουργός, βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης των τελικών μελετών οι οποίες αφορούν την κατασκευή του αερολιμένα και εκπονούνται από τα μελετητικά γραφεία με ηλεκτρονικά μέσα προκειμένου να ξεκινήσουν και οι πρόδρομες εργασίες και επομένως στο σημείο που βρισκόμαστε δεν υπάρχει καμία εμπλοκή.

Προφανώς όμως,επεσήμανε, ο ρυθμός δεν μπορεί να είναι ο ίδιος που υπήρχε υπό κανονικές συνθήκες, ωστόσο για το αεροδρόμιο Καστελλίου δεν φαίνεται να υπάρχει καθυστέρηση.

Για τον ΒΟΑΚ

Πρόκειται ,είπε ο υφυπουργός, για ένα έργο που βρίσκεται στο στάδιο των μελετών και συνεχίζεται κανονικά η διαδικασία άρα δεν φαίνεται ότι πηγαίνει πίσω πολύ σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα σύμφωνα με το οποίο εντός του 2020 θα πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες προκειμένου να σταλούν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και να δοθούν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις.

Εκεί που πρέπει να δούμε τα εργοτάξια είναι στην ουσία στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και αποκατάστασης των κατολισθήσεων στο ΒΟΑΚ.

Αναστολή δημοπρατήσεων για έργα οδικής ασφάλειας

Εκεί υπάρχουν,ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, δύο κατηγορίες. Η μία είναι τα υπό δημοπράτηση έργα για τα οποία ισχύει η απόφαση του υπουργού υποδομών κ. Καραμανλή για αναστολή όλων των διαγωνισμών μέχρι τις 30 Απριλίου, που σημαίνει ότι όποια έργα επρόκειτο να ενταχθούν στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας και των κατολισθήσεων κατά μήκος του ΒΟΑΚ εκ των πραγμάτων αναστέλλονται. Παρ όλα αυτά οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται κανονικά προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες μετά την άρση της αναστολής.

Προχωρούν οι κόμβοι Αγ.Πελαγίας, Γουρνών και ο δρόμος Μεσσαράς

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τις υπό εξέλιξη εργολαβίες που εκτελούνται από το υπουργείο υποδομών και για τα οποία λαμβάνονται όλες οι αναγκαίες προφυλάξεις για τους εργαζόμενους σε αυτά.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε συγκεκριμένα ότι προχωρούν κανονικά τα έργα στον κόμβο Γουρνών,στους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, στο δρόμο της Μεσσαράς και στο έργο Μουρνιές Χανιά.

Τα χρήματα επεσήμανε ο υφυπουργός για την εκτέλεση όλων των έργων είναι διασφαλισμένα και μετά το τέλος της κρίσης τα έργα υποδομής θα είναι από τους πυλώνες στηρίξουν την άνοδο της οικονομίας με 13 δις ευρώ.

Για τα περιοριστικά μέτρα

Η Ελλάδα, τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης είναι φωτεινό παράδειγμα για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες στην αντιμετώπιση του κορονοϊού.

“Τις ημέρες του Πάσχα θα υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι από πλευράς τροχαίας και σε κάθε περίπτωση δεν πηγαίνουμε στα χωριά μας”.

Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι εάν διατηρηθεί η χώρα σε αυτά τα επίπεδα τότε όλα θα πάνε καλά και στο οικονομικό σκέλος, ενώ για την αφαίρεση πινακίδων είπε ότι μάλλον δεν ισχύσει ενόψει Πάσχα. Κάθε μέρα εκτιμούμε την κατάσταση και λαμβάνουμε μέτρα είπε χαρακτηριστικά.

 

Πηγή:ekriti.gr

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβία από τον ΔΕΣΦΑ

bizness.gr

Published

on

Εργοστάσιο φυσικού αερίου

Προκηρύχθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία από τον ΔΕΣΦΑ, ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου για το Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, στη Βόρεια Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος του έργου είναι ο «Λεπτομερής σχεδιασμός, προμήθεια και κατασκευή, για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία, και πενταετής συντήρηση και συμβουλευτικές υπηρεσίες», με συνολική εκτιμώμενη αξία 16,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό με ΦΠΑ: 20,46 εκατ. ευρώ).

Όπως ορίζεται και στην προκήρυξη, πρόκειται για μία σύμβαση έργου (EPC), για τον λεπτομερή σχεδιασμό, την προμήθεια και την κατασκευή, για την αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία καθώς και μία σύμβαση πενταετούς συντήρησης και συμβουλευτικών υπηρεσιών (long term maintenance and advisory agreement – LTSA).

Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής και η αποσφράγισή τους έχει οριστεί για τις 18 Μαΐου. Η διάρκεια της κύριας σύμβασης είναι 27 μήνες ενώ για το LTSA, είναι 60 μήνες από την ημερομηνία προσωρινής παραλαβής της σύμβασης EPC.

Το έργο

Το έργο κρίνεται απαραίτητο δεδομένης της πρόθεσης του TAP να συνδεθεί με το ΕΣΜΦΑ ανάντη του υφιστάμενου σταθμού συμπίεσης στην Νέα Μεσημβρία.

Για να διασφαλιστεί η υδραυλική επάρκεια του δικτύου υφίσταται η ανάγκη ενίσχυσης του υφιστάμενου σταθμού συμπίεσης στην Νέα Μεσημβρία, με 3η μονάδα συμπίεσης, παρόμοιων τεχνικών χαρακτηριστικών με τις υφιστάμενες.

Το είδος του συμπιεστή, είτε ηλεκτρικός είτε με χρήση φυσικού αερίου είναι υπό εξέταση. Το έργο είναι συμπληρωματικά με τον νέο σταθμό συμπίεσης στην Αμπελιά.

Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Διαχειριστή και αποσκοπεί στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του ΕΣΦΑ και στην εύρυθμη λειτουργία του με στόχο την πρόληψη συμφορήσεων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Διαχειριστή -αν όλα εξελιχθούν ομαλά- ο Σταθμός θα πρέπει να ενταχθεί στο Σύστημα στο τέλος του 2022. Σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότησή του έργου, πέραν των ιδίων κεφαλαίων του ΔΕΣΦΑ, επιδιώκεται και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ, ΕΤΕπ).

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ για ξενοδοχείο στις Κυκλάδες

bizness.gr

Published

on

Πολυτελές ξενοδοχείο

Συνεχώς στο προσκήνιο τίθεται τελευταία η Μύκονος. Μπορεί στο νησί να έχουν κλείσει όλα τα εργοτάξια και να έχει πάψει κάθε οικοδομική δραστηριότητα, λόγω των πρώτων κρουσμάτων κορονοϊού εκεί, ωστόσο το προηγούμενο διάστημα επενδυτικά σχέδια καταρτίζονταν. Σχέδια, στα οποία τώρα παρατηρούνται απτά βήματα προόδου.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, προετοιμάζεται μία νέα επένδυση για πολυτελές ξενοδοχείο στην κοσμοπολίτικη νήσο. Για την ακρίβεια, με απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων, εγκρίθηκε η υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ», το επενδυτικό πλάνο που αφορά την ίδρυση ξενοδοχείου κατηγορίας 5 αστέρων, δυναμικότητας 57 δωματίων και 149 κλινών, που θα κατασκευαστεί στο Πυργί της Μυκόνου. Το Πυργί συνιστά έναν οικισμό με ιδιαίτερα έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, μιας κι εκεί θα βρει κανείς μεταξύ άλλων βίλες προς ενοικίαση και πολλών ειδών ακόμη τουριστικά καταλύματα. Πρόκειται για περιοχή που απέχει μόλις 1 χιλιόμετρο από την πολύ γνωστή παραλία «Super Paradise».

Το παραπάνω ξενοδοχειακό έργο στη Μύκονο θα πραγματοποιηθεί από την «GrafS Α.Ε.». Στα αξιοσημείωτα, ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι υπό σύσταση άρα η επένδυσή της στο κυκλαδίτικο νησί, θα είναι το παρθενικό της project. Η έδρα της εταιρείας θα βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας.

Σημειώνεται, πως η επικείμενη επένδυση θα είναι αρκετά μεγάλη. Το μαρτυρά αυτό, άλλωστε, το ότι θα πρόκειται για ένα 5άστερο συγκρότημα. Ειδικότερα, το κόστος για την ανέγερση του καταλύματος θ’ ανέλθει με βάση τις πληροφορίες στο ποσό των 10.039.583,33 ευρώ.

Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ότι στο επενδυτικό σχέδιο της «GrafS Α.Ε.» θα δοθεί ενίσχυση με τη μορφή επιχορήγησης, στο ύψος των 2.814.583,33 ευρώ.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ

Ακριβώς επειδή βλέπουμε ότι στη Μύκονο υπάρχει μία έντονη δραστηριότητα, όχι μόνο για επενδύσεις που βρίσκονταν στην κατασκευαστική τους φάση, αλλά και πλείστες ακόμα που προετοιμάζονταν, ένα είναι το βασικό ζητούμενο. Να επιστρέψει η ζωή στο νησί σε κάποια κανονικότητα, με τη λήξη της κατάστασης έκτακτης ανάγκης λόγω του ιού. Προκειμένου να μπορέσουν να ξεκινήσουν πάλι οι εργασίες, να ανοίξουν τα εργοτάξια και να «ανασάνει» η οικοδομή.

Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη Μύκονο το προηγούμενο διάστημα, ήταν πάρα πολλά τα έργα που εξελίσσονταν. Με αποτέλεσμα τώρα να έχει δημιουργηθεί, αναπόφευκτα, πρόβλημα με τις ημιτελείς εργασίες.

Continue Reading
Advertisement

Trending