ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Restart για τον διπλό διαγωνισμού του ΒΟΑΚ, πως θα συνεχιστεί η διαδικασία

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΣε γενικό restart είναι πλέον ο διπλός διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ. Πριν από μερικές ημέρες παρελήφθη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης του υπουργείου Πολιτισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στο “στρατηγείο” του Παπάγου, εξετάζονται οι τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν βάσει των παρατηρήσεων σε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Επιπρόσθετα, έχουν ανατεθεί οι απαραίτητες μελέτες και οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται ώστε να υποβληθεί έγκαιρα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση. Η κατάθεση της ΜΠΕ θα αποτελέσει το μεγάλο βήμα για την ωρίμανση του συνόλου του έργου μιας και βάσει αυτής θα κλειδώσει η χάραξη, τα χαρακτηριστικά του έργου αλλά και οι εξειδικεύσεις αναφορικά με τα ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του.
Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι το πως θα κλειδώσει η χρηματοδότηση του έργου. Πρόκειται για μεγάλο και δαπανηρό project. Αυτό που παρελήφθη ως σχεδιασμός, ήταν αναλογικά διόδια με χρέωση 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και επιπρόσθετα επειδή το έργο δεν “έβγαινε” άλλα 130εκατ.ευρώ ετησίως από “σκιώδη διόδια”. Δηλαδή μία επιδότηση ανά τύπο οχήματος με βάση τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στον αυτοκινητόδρομο.
Η πρόκληση που παρουσιάζεται σύμφωνα με τις διαθέσιμες μελέτες, είναι πως οι περισσότερες μετακινήσεις είναι ενδονομαρχιακές, πράγμα που καταστεί “φτωχά” τα έσοδα ανά όχημα. Επίσης αν φέρουμε ως παράδειγμα το Αθήνα-Πάτρα που έχει περίπου τα ίδια χιλιόμετρα, ενώ το ποσοστό των οχημάτων που ξεκινούν από τον έναν προορισμό και φτάνει στον άλλο φτάνει ή και ξεπερνά το 30%, στον ΒΟΑΚ η μετακίνηση από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο μετά βίας φτάνει το 1%.
Η χρηματοδότηση για την κατασκευή που έχει εκτιμώμενο κόστος 1,5δισ.ευρώ, περιελάμβανε δάνεια και ίδια κεφάλαια για τον παραχωρησιούχο, αλλά και 600εκατ.ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου.
Αυτή την εποχή, από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ εξετάζονται διάφορα σενάρια για τη χρηματοδότηση του έργου, ειδικά για την περίοδο λειτουργίας του.
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ
Μιλώντας στο ypodomes.com, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης επισημαίνει πως “ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού. Πριν λίγες ημέρες παραλάβαμε και την έκθεση αρχαιολογικής τεκμηρίωσης, κάτι που δεν είχε γίνει εδώ και 4,5 χρόνια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επιτέλους, μπορούμε να πούμε στους Κρήτες, ότι αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο μελετών και ό,τι, πια το έργο προχωράει με εντατική δουλειά και σύνεση”.
Μεγάλος στόχος είναι η έγκριση εντός του 2021 της περιβαλλοντικής μελέτης που θα επιτρέψει στον διαγωνισμό να περάσει στη Β`φάση, εκείνη της κατάθεσης των τεχνικών προσφορών και κατά συνέπεια των οικονομικών προσφορών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι απαραίτητος ο Φάκελος Μεγάλου Έργου που θα γίνει σε συνεργασία με τους Jaspers, ο οποίος θα πρέπει να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2022 θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι το έτος ανάδειξης του παραχωρησιούχου.
Ο ΒΟΑΚ άλλωστε είναι η τελευταία εκκρεμότητα της χώρας σε επίπεδο ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που το έχει ψηλά στην ατζέντα του.
ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΟ
Όπως σημειώνουν στελέχη από την κατασκευαστική αγορά, ο ΒΟΑΚ είναι ένα πολύ δύσκολο σύνθετο έργο καθώς συνδυάζει τις τεχνικές δυσκολίες της Ολυμπίας Οδού (Αθήνα-Πάτρα), δηλαδή την κατασκευή εν λειτουργία ενός οδικού άξονα, με το προφίλ των εσόδων του Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα), δηλαδή φτωχά έσοδα.
Στο τμήμα των τεχνικών δυσκολιών, όπως σημειώνεται από τα ίδια στελέχη, ο δρόμος στην κυριολεξία θα πρέπει να διανοίγεται μέτρο-μέτρο και ταυτόχρονα να μην σταματήσει ούτε για μία ημέρα η λειτουργία του. Ο υφιστάμενος οδικός άξονας είναι σήμερα ο μοναδικός που συνδέει όλα τα βόρεια παράλια μεταξύ τους και ο βασικός συνδετήριος άξονας με το υπόλοιπο οδικοό δίκτυο του νησιού.
Όπως έχει διαπιστωθεί επίσης ακόμα και τα τρία ολοκληρωμένα, κατασκευασμένα τμήματα που αφορούν τις παρακάμψεις των μεγάλων αστικών κέντρων (Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο), χρίζουν εκτεταμένων ανακατασκευών. Εκτιμάται δε ότι στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα, θα απαιτηθεί ένα ποσό που προσεγγίζει τα 175 εκατομμύρια ευρώ.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ BOAK
Το πρώτο τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος, δημοπρατείται με τη μέθοδο της παραχώρησης. Είναι μήκους περίπου 163χλμ, από τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί 51χλμ. Στη σύμβαση προβλέπεται δικαίωμα προαίρεσης με το οποίο αποφασίστηκε ότι μπορεί να κατασκευαστεί η ανατολική επέκταση του ΒΟΑΚ, το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε 1,3δισ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S.
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
-ΤΕΡΝΑ
-ΑΒΑΞ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι μήκους 22,5χλμ και δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ, πίσω από το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Το κόστος κατασκευής του φτάνει τα 205εκατ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ” (ΑΒΑΞ με το fund Marguerite)
-SHIKUN BINUI LTD
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESSIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL
Τα δύο πρώτα έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία από το 2018. Το τρίτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος προβλέπεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Το κόστος του ανέρχεται σε 100εκατ.ευρώ. Προς το παρόν δεν έχει ενεργοποιηθεί κάποια διαγωνιστική διαδικασία.
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
“Πράσινο φως” για την εξαγορά της εταιρείας ακινήτων ΜΙΛΟΡΑ της PRODEA από τον Όμιλο AKTOR
-
Ξεκίνησε από AVAX – ΜΠΑΛΛΙΑΝ το μεγάλο έργο ανακαίνισης 43,7 εκατ. ευρώ του Athenaeum Intercontinental στη Λ. Συγγρού
-
The Ellinikon Mall: ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και AVAX στη “μάχη” για το νέο μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα
-
The Ellinikon: εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για το καζίνο με 5άστερο ξενοδοχείο στο Ελληνικό
-
Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ
-
Τι αλλάζει στο Λαύριο με τη μεγάλη επένδυση “κορυφής” – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί και ποιός ο ρόλος Dimand – Τράπεζας Πειραιώς

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Ανοίγει το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο – Και δεύτερο retail park “στα σκαριά” στην πόλη

Ξεκινά το Μάιο το νέο ξενοδοχείο Golden Milos Beach House από την Domotel – Πού βρίσκεται

To 25% της Prosperty απέκτησε η Eurobank – Πώς θα προωθήσει άμεσα μέσω της πλατφόρμας 800 ακίνητα στην αγορά

Εκτινάχθηκαν ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη της Prodea το 2024 – Σε ποιά στρατηγική κίνηση οφείλονται

“Στα σκαριά” 4 νέα έργα για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο

Μέσω της Wyndham επεκτείνεται στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά η καναδική Mercan – Σε ποιό γνωστό ξενοδοχείο της Κέρκυρας επενδύει

5 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία στα Ιόνια Νησιά – Δείτε σε ποιά νησιά θα γίνουν

Προσιτή κατοικία: 9 παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και ζήτηση – Τι δείχνει έρευνα της Alpha Bank

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων

Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Ποιά άλλα έργα υλοποιεί στην Αθήνα η Blend Development

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Εύβοια – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό – Ποιός όμιλος επενδύει στο ακίνητο

Σε νέα “εποχή” περνά το ιστορικό κτίριο του ΚΕΡΑΝΗ στον Πειραιά – Πώς θα μετατραπεί σε KERANIS Residences από την καναδική MERCAN

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα real estate στο Ελληνικό – “Σηκώθηκε” και άλλο ο Riviera Tower

[VIDEO] Σε εξέλιξη τα έργα για μια ακόμη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα
TRENDING
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago
Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort