ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Restart για τον διπλό διαγωνισμού του ΒΟΑΚ, πως θα συνεχιστεί η διαδικασία
Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΣε γενικό restart είναι πλέον ο διπλός διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ. Πριν από μερικές ημέρες παρελήφθη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης του υπουργείου Πολιτισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στο “στρατηγείο” του Παπάγου, εξετάζονται οι τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν βάσει των παρατηρήσεων σε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Επιπρόσθετα, έχουν ανατεθεί οι απαραίτητες μελέτες και οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται ώστε να υποβληθεί έγκαιρα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση. Η κατάθεση της ΜΠΕ θα αποτελέσει το μεγάλο βήμα για την ωρίμανση του συνόλου του έργου μιας και βάσει αυτής θα κλειδώσει η χάραξη, τα χαρακτηριστικά του έργου αλλά και οι εξειδικεύσεις αναφορικά με τα ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του.
Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι το πως θα κλειδώσει η χρηματοδότηση του έργου. Πρόκειται για μεγάλο και δαπανηρό project. Αυτό που παρελήφθη ως σχεδιασμός, ήταν αναλογικά διόδια με χρέωση 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και επιπρόσθετα επειδή το έργο δεν “έβγαινε” άλλα 130εκατ.ευρώ ετησίως από “σκιώδη διόδια”. Δηλαδή μία επιδότηση ανά τύπο οχήματος με βάση τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στον αυτοκινητόδρομο.
Η πρόκληση που παρουσιάζεται σύμφωνα με τις διαθέσιμες μελέτες, είναι πως οι περισσότερες μετακινήσεις είναι ενδονομαρχιακές, πράγμα που καταστεί “φτωχά” τα έσοδα ανά όχημα. Επίσης αν φέρουμε ως παράδειγμα το Αθήνα-Πάτρα που έχει περίπου τα ίδια χιλιόμετρα, ενώ το ποσοστό των οχημάτων που ξεκινούν από τον έναν προορισμό και φτάνει στον άλλο φτάνει ή και ξεπερνά το 30%, στον ΒΟΑΚ η μετακίνηση από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο μετά βίας φτάνει το 1%.
Η χρηματοδότηση για την κατασκευή που έχει εκτιμώμενο κόστος 1,5δισ.ευρώ, περιελάμβανε δάνεια και ίδια κεφάλαια για τον παραχωρησιούχο, αλλά και 600εκατ.ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου.
Αυτή την εποχή, από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ εξετάζονται διάφορα σενάρια για τη χρηματοδότηση του έργου, ειδικά για την περίοδο λειτουργίας του.
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ
Μιλώντας στο ypodomes.com, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης επισημαίνει πως “ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του πρωθυπουργού. Πριν λίγες ημέρες παραλάβαμε και την έκθεση αρχαιολογικής τεκμηρίωσης, κάτι που δεν είχε γίνει εδώ και 4,5 χρόνια, χωρίς την οποία δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Επιτέλους, μπορούμε να πούμε στους Κρήτες, ότι αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο μελετών και ό,τι, πια το έργο προχωράει με εντατική δουλειά και σύνεση”.
Μεγάλος στόχος είναι η έγκριση εντός του 2021 της περιβαλλοντικής μελέτης που θα επιτρέψει στον διαγωνισμό να περάσει στη Β`φάση, εκείνη της κατάθεσης των τεχνικών προσφορών και κατά συνέπεια των οικονομικών προσφορών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι απαραίτητος ο Φάκελος Μεγάλου Έργου που θα γίνει σε συνεργασία με τους Jaspers, ο οποίος θα πρέπει να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2022 θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι το έτος ανάδειξης του παραχωρησιούχου.
Ο ΒΟΑΚ άλλωστε είναι η τελευταία εκκρεμότητα της χώρας σε επίπεδο ανάπτυξης νέων αυτοκινητοδρόμων και ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που το έχει ψηλά στην ατζέντα του.
ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΟ
Όπως σημειώνουν στελέχη από την κατασκευαστική αγορά, ο ΒΟΑΚ είναι ένα πολύ δύσκολο σύνθετο έργο καθώς συνδυάζει τις τεχνικές δυσκολίες της Ολυμπίας Οδού (Αθήνα-Πάτρα), δηλαδή την κατασκευή εν λειτουργία ενός οδικού άξονα, με το προφίλ των εσόδων του Μορέα (Κόρινθος-Καλαμάτα), δηλαδή φτωχά έσοδα.
Στο τμήμα των τεχνικών δυσκολιών, όπως σημειώνεται από τα ίδια στελέχη, ο δρόμος στην κυριολεξία θα πρέπει να διανοίγεται μέτρο-μέτρο και ταυτόχρονα να μην σταματήσει ούτε για μία ημέρα η λειτουργία του. Ο υφιστάμενος οδικός άξονας είναι σήμερα ο μοναδικός που συνδέει όλα τα βόρεια παράλια μεταξύ τους και ο βασικός συνδετήριος άξονας με το υπόλοιπο οδικοό δίκτυο του νησιού.
Όπως έχει διαπιστωθεί επίσης ακόμα και τα τρία ολοκληρωμένα, κατασκευασμένα τμήματα που αφορούν τις παρακάμψεις των μεγάλων αστικών κέντρων (Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο), χρίζουν εκτεταμένων ανακατασκευών. Εκτιμάται δε ότι στην κατάσταση που βρίσκονται σήμερα, θα απαιτηθεί ένα ποσό που προσεγγίζει τα 175 εκατομμύρια ευρώ.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ BOAK
Το πρώτο τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος, δημοπρατείται με τη μέθοδο της παραχώρησης. Είναι μήκους περίπου 163χλμ, από τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί 51χλμ. Στη σύμβαση προβλέπεται δικαίωμα προαίρεσης με το οποίο αποφασίστηκε ότι μπορεί να κατασκευαστεί η ανατολική επέκταση του ΒΟΑΚ, το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται σε 1,3δισ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S.
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
-ΤΕΡΝΑ
-ΑΒΑΞ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι μήκους 22,5χλμ και δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ, πίσω από το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Το κόστος κατασκευής του φτάνει τα 205εκατ.ευρώ. Από την φάση της προεπιλογής έχουν προκριθεί τα εξής σχήματα:
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
-ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ” (ΑΒΑΞ με το fund Marguerite)
-SHIKUN BINUI LTD
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESSIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL
Τα δύο πρώτα έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία από το 2018. Το τρίτο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος προβλέπεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Το κόστος του ανέρχεται σε 100εκατ.ευρώ. Προς το παρόν δεν έχει ενεργοποιηθεί κάποια διαγωνιστική διαδικασία.
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ
-
Τι αλλάζει στο Λαύριο με τη μεγάλη επένδυση “κορυφής” – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί και ποιός ο ρόλος Dimand – Τράπεζας Πειραιώς
-
“Πράσινο φως” για το νέο Πύργο με καζίνο και ξενοδοχείο στο Ελληνικό – Πώς εντάσσεται στο μεγάλο έργο του The Ellinikon
-
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα γίνει το νέο Data Center της Microsoft στα Σπάτα – Τι θα περιλαμβάνει
-
Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το “χρυσό συμβόλαιο” για το Data Center της Microsoft στα Σπάτα
-
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό – Πώς θα γίνει το νέο IRC
Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά
Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα
“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω
Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια
Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού
Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”
Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”
[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου
[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει
Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate
Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ
Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ
[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου
[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2
[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει
[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower
[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”
-
REAL ESTATE3 ημέρες ago
[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου
-
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago
[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate