Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Τι περιλαμβάνει η επένδυση που προχωρά στο στρατόπεδο της Μεσογείων

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Το πρώην στρατόπεδο «ΑΝΧΗ ΠΛΕΣΣΑ ΜΙΧΑΗΛ», Μεσογείων 211

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 12 Φεβρουαρίου ο διαγωνισμός που διενεργήθηκε από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων, ο οποίος αφορούσε το πρώην στρατόπεδο «ΑΝΧΗ ΠΛΕΣΣΑ ΜΙΧΑΗΛ» επί της Λεωφόρου Μεσογείων 211, ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας.

Οι πληροφορίες του bizness.gr αναφέρουν ότι το ζωηρό ενδιαφέρον που υπήρχε σε θεωρητικό επίπεδο πριν τον διαγωνισμό, μετουσιώθηκε απολύτως σε πραγματικό την ημέρα πραγματοποίησης της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Μάλιστα, με βάση πάντοτε τις πληροφορίες μας, υπάρχουν δύο εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο, σχετίζεται με το γεγονός ότι για το στρατιωτικό οικόπεδο «κονταροχτυπήθηκαν» περισσότεροι από ένας υποψήφιοι πλειοδότες. Και το δεύτερο, είναι πως οι προσφορές ξεπέρασαν κατά πολύ το ελάχιστο ετήσιο μίσθωμα που είχε μπει. Το οποίο, θυμίζουμε, ότι σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού έφτανε στο ποσό των 1,6 εκατ. ευρώ το χρόνο, ή αλλιώς 133,3 χιλ. ευρώ μηνιαίως.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Πλέον, από τη στιγμή που η διαγωνιστική διαδικασία κρίθηκε επιτυχής, είναι συγκεκριμένα τα βήματα που θα ακολουθηθούν προσεχώς. Κατ’ αρχάς, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία ανταλλαγής εγγράφων με τον πλειοδότη του διαγωνισμού. Αφού όλα κυλήσουν ομάδα, εν συνεχεία, το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα πάει για έγκριση στο Συμβούλιο Άμυνας. Αυτό είναι ένα στάδιο που απαιτείται απαρέγκλιτα, καθώς μην ξεχνάμε πως μιλάμε για αξιοποίηση στρατιωτικής περιουσίας, με τα έσοδα να πηγαίνουν εξ’ ολοκλήρου στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Κατόπιν, αφού το Συμβούλιο Άμυνας δώσει με τη σειρά του το «πράσινο» φως, τότε τελευταίο βήμα είναι η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στον πλειοδότη και τον ιδιοκτήτη του ακινήτου, δηλαδή το Ταμείο Εθνικής Άμυνας. Η χρονική διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται στα 60 έτη συνολικά (50+10).

ΤΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ

Μπορεί ακόμα να μην είναι ανακοινώσιμο το όνομα του πλειοδότη, καθώς όπως προαναφέραμε δεν μπορεί να γνωστοποιηθεί επίσημα το οτιδήποτε, προτού έρθει η έγκριση του Συμβουλίου Άμυνας. Αν και από την ΔΕΗ, επιβεβαιώνεται ότι αυτή είναι η πλειοδότρια εταιρεία του διαγωνισμού. Η επένδυση που θα λάβει χώρα στο «ΑΝΧΗ ΠΛΕΣΣΑ ΜΙΧΑΗΛ» θα αφορά την κατασκευή κτιρίου γραφείων.

Το σημείο, άλλωστε, θεωρείτο ιδανικό για την ανέγερση γραφειακών εγκαταστάσεων. Τόσο λόγω της γεωγραφικής του θέσης, όσο εξίσου και λόγω της ζήτησης που ολοένα και αυξάνεται πια στην αγορά για νέα και μεγάλα κτίρια γραφείων. Γραφείων, που θα μπορούν να στεγάσουν τις υπηρεσίες μεγάλων εταιρειών. Υπενθυμίζεται, ότι ο επενδυτής έχει δικαίωμα κατεδάφισης και των υφιστάμενων 22 κτιρίων που βρίσκονται σήμερα εντός του στρατοπέδου.

Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι στο στρατιωτικό οικόπεδο στεγάζεται το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας Στρατού (ΚΕΤΕΣ). Μεταξύ των όρων του διαγωνισμού που προβλέφθηκαν, ήταν πως ο πλειοδότης θα επωμιζόταν μεταξύ άλλων να αναλάβει το κόστος μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της μονάδας. Για την ιστορία, επισημαίνεται ότι το πρώην στρατόπεδο «ΑΝΧΗ ΠΛΕΣΣΑ ΜΙΧΑΗΛ» συνιστά ένα οικόπεδο συνολικού εμβαδού 18.643 τ.μ.. Τα 22 κτίρια που συμπεριλαμβάνει εντός του, έχουν συνολικό εμβαδόν 7.582 τ.μ..

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Νέο ξενοδοχειακό συγκρότημα 4 αστέρων θα κατασκευαστεί στη Σαντορίνη

bizness.gr

Published

on

Θέα στο νησί της Σαντορίνης

Έτοιμη να προχωρήσει είναι μία νέα επένδυση για πολυτελές ξενοδοχείο στη Θήρα. Κι αυτό διότι εγκρίθηκαν εσχάτως οι Περιβαλλοντικοί Όροι, που αφορούν την ανέγερση ενός καταλύματος κατηγορίας 4 αστέρων στην περιοχή Ανδριανούλα (ή αλλιώς Βουνίτσος) της Δημοτικής Κοινότητας Καρτεράδου στη Σαντορίνη.

Τη συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση θα πραγματοποιήσει η «ΝΕΔΩΝΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.». Πρόκειται για μία εταιρεία με σημαντική επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα του hospitality, η οποία ιδρύθηκε το 2012 και διατηρεί την έδρα της στο Παλαιό Φάληρο. Το νέο της ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Σαντορίνη θα είναι, όπως προαναφέραμε, 4 αστέρων. Με τη δυναμικότητα της μονάδας να ορίζεται σε 85 δωμάτια και 199 κλίνες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ξενοδοχείο στη Θήρα θα αναπτύσσεται σε 12 κτίρια. Εκ των οποίων τα 10 από αυτά θα καθίστανται κτίρια δωματίων και τα υπόλοιπα δύο, θα συνιστούν κτίρια κοινοχρήστων λειτουργιών και θα φιλοξενούν μεταξύ άλλων: τους χώρους διοίκησης, το χώρο υποδοχής, χώρο εστίασης, πισίνα, μπαρ, ενώ προβλέπεται κι η διαμόρφωση χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων. Η συνολική δόμηση θα είναι ίση με 4199,42 τ.μ. και η συνολική κάλυψη θα ανέρχεται σε 3733,98 τ.μ.

Επισημαίνεται, πως η επένδυση αυτή μπήκε σε διαδικασία ωρίμανσης τον Οκτώβριο του 2018, όταν για την ακρίβεια δημοσιεύτηκε τότε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.

ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Στη Σαντορίνη μπορεί να έχει επιβληθεί αναστολή της οικοδομικής δραστηριότητας λόγω κορονοϊού, όμως αυτό δεν αναιρεί ότι το νησί, έχει εξελιχθεί σε επενδυτικό προορισμό. Ένα από τα πιο εμβληματικά έργα αποτελεί το νέο 5άστερο ξενοδοχειακό συγκρότημα της Metaxa Hospitality Group, που ετοιμάζεται και θα παραδοθεί εντός του 2020. Για την ακρίβεια οι εργασίες κατασκευής βρίσκονταν προ πανδημίας σε πλήρη εξέλιξη, προς το σκοπό της δημιουργίας ενός συγκροτήματος υπό τη μορφή bungalows στην περιοχή Βλυχάδα της Θήρας. Το κατασκευαστικό κομμάτι έχει αναλάβει η εταιρεία Redex του Ομίλου Κοπελούζου, για μία επένδυση ύψους 13 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, σε έκταση 4.165,54 τ.μ. δικής της ιδιοκτησίας, η εταιρεία logistics Ν. ΚΑΡΠΑΘΙΟΣ Α.Ε., ετοιμάζει κι εκείνη από πλευράς της ένα ολοκαίνουργιο ξενοδοχείο στη Σαντορίνη. Ο λόγος για το 5άστερο Bel Cando Suites, το οποίο θα φέρει τον διακριτικό τίτλο boutique hotel.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ξεκίνησε ο χορός διεκδίκησης αποζημιώσεων από τις παραχωρήσεις

bizness.gr

Published

on

Αυτοκινητόδρομος Μορέας

Μία από τις συζητήσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι εν μέσω κορονοϊού είναι αυτή για την διεκδίκηση αποζημιώσεων από τις εταιρείες παραχωρήσεων. Αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια και άλλοι είναι στη λίστα όσων θα έρθουν να ζητήσουν αποζημιώσεις για την κάθετη πτώση της επιβατικής τους κίνησης κατά τη διάρκεια του lockdown.

Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com, έχουν ήδη σταλεί επιστολές από τους αυτοκινητόδρομους, το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, τη Fraport Greece ακόμα και για το Θριάσιο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις οποίες υπάρχει η επίκληση για γεγονός ανωτέρας βίας. Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, αυτές οι επιστολές είναι ο προάγγελος για τα επίσημα αιτήματα διεκδίκησης αποζημιώσεων (τα claims) τα οποία εκτιμάται ότι θα δοθούν με τη λήξη των μέτρων.

Ωστόσο ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος, μιλώντας στο ypodomes.com σημειώνει πως “το κράτος σε αυτή την υπόθεση, έχει το πλεονέκτημα και είναι σε θέση ισχύος. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε, άλλα δεν πρόκειται να δεχθούμε παράλογα αιτήματα και διεκδικήσεις που σκοπό θα έχουν να εκβιάσουν το ελληνικό δημόσιο”.

Στο υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ξεκινήσει μία προετοιμασία με μια μελέτη για το impact στην πραγματική οικονομία της χώρας από την πανδημία του κορονοϊού. Όπως πληροφορείται το ypodomes.com, όλα είναι ανοιχτά και προς συζήτηση. Τα σενάρια για την διαπραγμάτευση που θα ακολουθήσει είναι πολλά. Η σκέψη είναι να γίνουν ευρύτερες συμφωνίες που μπορεί να φτάσουν και στο επίπεδο επιπρόσθετου αντικείμενου έργου ή και επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης, όπου αυτό ειναι εφικτό.

Θα πρέπει βέβαια να επισημάνουμε ότι τελικός αποδέκτης θα είναι το υπουργείο Οικονομικών καθώς έχει συμμετοχή σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 70% Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ

“Όποιος πει ότι ξέρει τι θα γίνει την επόμενη μέρα, είναι γελασμένος, το ίδιο πρόβλημα που έχουμε εμείς, μπορούμε να πούμε ότι έχουν ιδιοκτήτες ακινήτων, οι ακτοπλόοι, τα ξενοδοχεία κ.α.” λέει στο ypodomes με νόημα ανώτερο στέλεχος αυτοκινητόδρομου και όπως πιστεύει “έχω την αίσθηση ότι θα ακολουθηθεί μία Ευρωπαϊκή νόρμα, δεν γίνεται αλλιώς, για παράδειγμα στην Ισπανία επεκτείνουν όλα τα χρονοδιαγράμματα σε όλα τα έργα, κάτι αντίστοιχο θα γίνει και εδώ”.

Η πτώση στους αυτοκινητόδρομους ξεπερνά το 70% δημιουργώντας άμεσα πρόβλημα ρευστότητας στις εταιρείες διαχείρισης. Εδώ εχουμε τις παραχωρήσεις “παλαιού τύπου” όπου συμπεριλαμβάνεται η Αττική Οδός και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και “νέας γενιάς” με τους Μορέα, Νέα και Κεντρική Οδό (Ιόνια, Ε65), Αιγαίου και Ολυμπία Οδό.

Στις νέας γενιάς παραχωρήσεις η αποζημίωση προβλέπεται με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο κάθε εξάμηνο. Ένα από τα βασικά αιτήματα είναι γίνεται τμηματική πληρωμή (π.χ. ανά μήνα) και εκκαθάριση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Γέφυρα και Αττική Οδός έχουν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού.

“Υπάρχουν ανελαστικές υποχρεώσεις, όπως η πληρωμή δανείων σε ελληνικές και ξένες τράπεζες, στην ΕΤΕπ όπου στο τέλος Ιουνίου πρέπει να καταβληθούν μεγάλα ποσά. Το πρόβλημα είναι η ρευστότητα αυτή τη στιγμή λόγω της κάθετης πτώσης της κίνησης και οι αντοχές είναι λίγες” τονίζει στο ypodomes.com ο πρόεδρος της Hellastron, Σταύρος Σταυρής.

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Ο κ.Σταυρής επιβεβαιώνει ότι τα μέλη της Hellastron έχουν στείλει γνωστοποιήσεις ότι έχει συμβεί το γεγονός ανωτέρας βίας, ωστόσο δεν έχουν ξεκινήσει, μέχρι και σήμερα, κάποιες συζητήσεις.

Ο πρόεδρος της Hellastron πιστεύει πως αν δεν υπάρξουν αντιρρήσεις από πλευράς δημοσίου θα μπορούσε να ξεκινήσει μία σειρά διαπραγματεύσεων καθώς ο τρόπος υπολογισμού ρυθμίζεται μέσω των συμβάσεων. Αποκλείει δε προς το παρόν την προσφυγή σε διαιτησία καθώς θα υπάρχει κλίμα συναίνεσης.

“Με την κίνηση αυτή τη στιγμή να είναι κάτω από 70%, ότι και να λέμε, οι αριθμοί μιλάνε μόνοι τους. Στην οικονομική κρίση η πτώση είχε φτάσει μέχρι και το 35%, τώρα είναι διπλάσιο το ποσοστό. Θα μας γυρίσει πολύ καιρό πίσω και πιστεύουμε πως θα έχουμε σταδιακή ανάκαμψη κυκλοφορίας η οποία θα συνδέεται με την οικονομική ανάκαμψη της χώρας” υποστηρίζει ο κ.Σταυρής που είναι ένα από τα παλαιότερα στελέχη στο χώρο των παραχωρήσεων και ο ίδιος στέλεχος της Γέφυρα Α.Ε..

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΘΡΙΑΣΙΟ

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com γνωστοποιήσεις έχουν στείλει στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ, τόσο το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος όπου στη σύμβαση του 1996 υπάρχει πρόβλεψη ακόμα και για πανδημία αλλά και η Fraport Greece. Η εταιρεία γνωστοποίησε πως σταμάτησαν οι εργασίες από την ανάδοχο εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ (λόγω της ΠΝΠ που αναστέλλει έργα και δημόσιες συμβάσεις) και ως εκ τούτου, συνίσταται γεγονός ανωτέρας βίας.

Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε σύμφωνα με ασφαλείς πηγές και η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για το Θριάσιο, παρά του ότι εκεί η σύμβαση παραμένει μπλοκαρισμένη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αιτία της επιστολής κάποιες πρόδρομες εργασίες που είχε εκτελέσει η ανάδοχος του έργου Μυτιληναίος που επίσης σταμάτησαν και προκάλεσαν την επιστολή της εταιρείας προς το υπουργείο.

Η λίστα αναμένεται να μακρύνει και με αναδόχους δημοσίων έργων παρά του ότι το υπουργείο προέβλεψε και πάγωσε μέχρι τις 30 Απριλίου όλα τα χρονοδιαγράμματα σε έργα και διαγωνισμούς.

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κεφαλογιάννης: Κανονικά η υλοποίηση και ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων στην Κρήτη

bizness.gr

Published

on

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Όλα τα μεγάλα και μικρά έργα στην Κρήτη προχωρούν κανονικά παρά την κρίση του κορονοϊού δήλωσε σε συνέντευξη του στο Ράδιο Κρήτη, ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Το έργο του αεροδρομίου Καστελλίου, είπε ο υφυπουργός, βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης των τελικών μελετών οι οποίες αφορούν την κατασκευή του αερολιμένα και εκπονούνται από τα μελετητικά γραφεία με ηλεκτρονικά μέσα προκειμένου να ξεκινήσουν και οι πρόδρομες εργασίες και επομένως στο σημείο που βρισκόμαστε δεν υπάρχει καμία εμπλοκή.

Προφανώς όμως,επεσήμανε, ο ρυθμός δεν μπορεί να είναι ο ίδιος που υπήρχε υπό κανονικές συνθήκες, ωστόσο για το αεροδρόμιο Καστελλίου δεν φαίνεται να υπάρχει καθυστέρηση.

Για τον ΒΟΑΚ

Πρόκειται ,είπε ο υφυπουργός, για ένα έργο που βρίσκεται στο στάδιο των μελετών και συνεχίζεται κανονικά η διαδικασία άρα δεν φαίνεται ότι πηγαίνει πίσω πολύ σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα σύμφωνα με το οποίο εντός του 2020 θα πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες προκειμένου να σταλούν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και να δοθούν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις.

Εκεί που πρέπει να δούμε τα εργοτάξια είναι στην ουσία στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και αποκατάστασης των κατολισθήσεων στο ΒΟΑΚ.

Αναστολή δημοπρατήσεων για έργα οδικής ασφάλειας

Εκεί υπάρχουν,ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, δύο κατηγορίες. Η μία είναι τα υπό δημοπράτηση έργα για τα οποία ισχύει η απόφαση του υπουργού υποδομών κ. Καραμανλή για αναστολή όλων των διαγωνισμών μέχρι τις 30 Απριλίου, που σημαίνει ότι όποια έργα επρόκειτο να ενταχθούν στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας και των κατολισθήσεων κατά μήκος του ΒΟΑΚ εκ των πραγμάτων αναστέλλονται. Παρ όλα αυτά οι αρμόδιοι φορείς προετοιμάζονται κανονικά προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες μετά την άρση της αναστολής.

Προχωρούν οι κόμβοι Αγ.Πελαγίας, Γουρνών και ο δρόμος Μεσσαράς

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τις υπό εξέλιξη εργολαβίες που εκτελούνται από το υπουργείο υποδομών και για τα οποία λαμβάνονται όλες οι αναγκαίες προφυλάξεις για τους εργαζόμενους σε αυτά.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε συγκεκριμένα ότι προχωρούν κανονικά τα έργα στον κόμβο Γουρνών,στους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, στο δρόμο της Μεσσαράς και στο έργο Μουρνιές Χανιά.

Τα χρήματα επεσήμανε ο υφυπουργός για την εκτέλεση όλων των έργων είναι διασφαλισμένα και μετά το τέλος της κρίσης τα έργα υποδομής θα είναι από τους πυλώνες στηρίξουν την άνοδο της οικονομίας με 13 δις ευρώ.

Για τα περιοριστικά μέτρα

Η Ελλάδα, τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης είναι φωτεινό παράδειγμα για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες στην αντιμετώπιση του κορονοϊού.

“Τις ημέρες του Πάσχα θα υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι από πλευράς τροχαίας και σε κάθε περίπτωση δεν πηγαίνουμε στα χωριά μας”.

Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι εάν διατηρηθεί η χώρα σε αυτά τα επίπεδα τότε όλα θα πάνε καλά και στο οικονομικό σκέλος, ενώ για την αφαίρεση πινακίδων είπε ότι μάλλον δεν ισχύσει ενόψει Πάσχα. Κάθε μέρα εκτιμούμε την κατάσταση και λαμβάνουμε μέτρα είπε χαρακτηριστικά.

 

Πηγή:ekriti.gr

Continue Reading
Advertisement

Trending