Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τα υβριδικά τρένα με μπαταρία που λύνουν το πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Τρένα που έχουν αυτονομία 80χλμ και φιλοδοξούν να φτάσουν τα 120χλμ, που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 160χλμ/ώρα, τρένα που μηδενίζουν την έκλυση ρύπων, είναι αθόρυβα, μοντέρνα και υπόσχονται ένα καλύτερο αύριο στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές. Αυτά είναι τα τρένα Coradia Continental, που εισάγουν την τεχνολογία της λειτουργίας με μπαταρία στα ηλεκτροκίνητα τρένα.

Για τα τρένα αυτα μίλησε ο Ηλίας Παπαδήμας, Διευθυντής Πωλήσεων και Εταιρικής Ανάπτυξης της Alstom, στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com. Ο κ.Παπαδήμας μίλησε και για την δυνατότητα λειτουργίας των Coradia Continental στο ελληνικό δίκτυο που σημειωτέον είναι εξηλεκτρισμένο μόνο στο τμήμα Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα απουσίας ηλεκτροκίνησης σε περιφερειακά τμήματα του δικτύου.

Μίλησε και για την πληρότητα με την οποία η Alstom προσεγγίζει το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών τρένων καθώς πλέον διαθέτει όλες τις πιθανές λύσεις: τρένα ηλεκτρικά, με συνδυασμό ηλεκτρισμού-μπαταρίας και τρένα υδρογόνου που εκλύουν μόνο νερό και που λειτουργούν ήδη στη Δρέσδη της Γερμανίας. Παρακάτω σας παραθέτουμε την πολλή ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Νίκος Καραγιάνννης: Έχετε εισαγάγει μια ακόμη καινοτομία στη σιδηροδρομική βιομηχανία, η οποία είναι η ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό τρένο;

Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom είναι τώρα ο μόνος παίκτης που προσφέρει αποδεδειγμένες λύσεις σε όλους τους τύπους έλξης για περιφερειακά τρένα χωρίς εκπομπές ρύπων. Μία ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία (BEMU) είναι μια ηλεκτρική αμαξοστοιχία, η οποία διαθέτει πρόσθετη μπαταρία έλξης στην οροφή για την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας για λειτουργία σε μη ηλεκτροφόρα τμήματα. Η μπαταρία μπορεί είτε να φορτιστεί όταν το τρένο λειτουργεί ή όταν είναι σταματημένο σε σταθμό με δυνατότητα φόρτισης.

Εν ολίγοις, ένα ηλεκτροκίνητο τρένο με μπαταρία (BEMU) είναι κατάλληλο για τοπικά σιδηροδρομικά τμήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση.

Νίκος Καραγιάννης: Τα Coradia Continental είναι τρένα υψηλών ταχυτήτων; Ποιο είναι το όριο της ταχύτητας τους;

Ηλίας Παπαδημας: Τα τρένα της Coradia Continental BEMU θα είναι παρόμοια με εκείνα που ήδη κυκλοφορούν στη Γερμανία, στη Δρέσδη στις γραμμές Riesa και Zwickau. Η κύρια διαφορά: θα έχουν επίσης μπαταρίες υψηλής απόδοσης στην οροφή τους. Θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 km / h σε λειτουργία μπαταρίας.

Νίκος Καραγιάννης: Αυτά τα τρένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γραμμές που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση και εάν ναι υπάρχει κάποιος περιορισμός της απόστασης που μπορούν να τρέξουν σε αυτές;

Ηλίας Παπαδήμας: Ένα BEMU μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε είδους γραμμές. Ο μόνος περιορισμός είναι η μέγιστη απόσταση μεταξύ των σημείων φόρτισης σημεία. Το σημερινό τρένο BEMU έχει εγγυημένη απόσταση (αυτονομία) περίπου 80 χλμ. Με κάποιες πιθανές βελτιστοποιήσεις που είναι σε εξέλιξη θα μπορούσε να αυξήσει την εμβέλεια αυτή σε έως και 120 χλμ.

Νίκος Καραγιάννης: Η αμαξοστοιχία μπαταριών μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περιφερειακές γραμμές; Υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον να δούμε BEMU σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων;

Ηλίας Παπαδήμας :Η καθιερωμένη σειρά Coradia της Alstom με όλα τα μοντέλα της – Stream, Continental ή Polyvalent – μπορεί να προσαρμοστεί αν χρειαστεί και σε έκδοση με μπαταρία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη διεθνή αγορά με λύσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.

Αυτό είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και διαχειρίσιμο για τους ανά τον κόσμο πελάτες μας από την εισαγωγή μιας εντελώς νέας γραμμής προϊόντων. Η γκάμα Coradia της Alstom επιτρέπει στους operators αλλά και στις αρχές μεταφορών να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες στους επιβάτες των περιφερειακών τρένων, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν ότι είναι υποδειγματικές σε αξιοπιστία και τη σχέση κόστους-οφέλους.

Τώρα, η σειρά Coradia μπορεί να λειτουργήσει με όλα τα διαθέσιμα συστήματα για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές ρύπων, τρένα ηλεκτρικά έως ηλεκτρικά με μπαταρία και τρένα υδρογόνου. Σχετικά με το τελευταίο, το Coradia iLint, που τροφοδοτείται με υδρογόνο προσφέρει απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη ενός ντίζελ, και στην ατμόσφαιρα το μόνο που εκπέμπει είναι νερό! Στη Γερμανία είναι ήδη στην υπηρεσία των επιβατών για περισσότερο από ένα χρόνο.

Νίκος Καραγιάννης: Ποια είναι η στρατηγική της Alstom για τρένα με μηδενικές εκπομπές ρύπων;

Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom έχει μοναδική εμπειρία στο να βλέπει τις ανάγκες μεταφοράς από την άποψη του “συστήματος” και να σχεδιάζει βέλτιστες λύσεις για το περιβάλλον. Τα τρένα με καύσιμο το ντίζελ δεν μπορούν να αντικατασταθούν από μία μόνο εναλλακτική τεχνολογία. Γνωρίζοντας ότι οι απαιτήσεις της αγοράς δεν είναι μοναδικές και πως η κάθε εφαρμογή έχει τη δική της απαίτηση, η Alstom προσφέρει λύσεις μειωμένης εκπομπής ρύπων (υβριδικών), αμαξοστοιχίες μπαταριών χωρίς εκπομπές ρύπων και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τρένα.

Νίκος Καραγιάννης: Είναι το τρένο μπαταρίας κατάλληλο για την ελληνική αγορά; Και γιατί;

Ηλίας Παπαδήμας: Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλές παράμετροι, όπως υφιστάμενες επιχειρησιακές απαιτήσεις, υποδομή και τοπογραφία, επίπεδο ηλεκτρισμού, πυκνότητα της κυκλοφορίας στη γραμμή, επίπεδο που απαιτείται τις επενδύσεις και το μέγεθος του στόλου. Σε γενικές γραμμές, οι λύσεις μπαταριών είναι πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους για βραχυπρόθεσμα και μεσαίου μήκους μη ηλεκτροφόρα τμήματα, όπου εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλά παραδείγματα. Οπότε η απάντηση στο ερώτημα σας είναι ναι, με δεδομένα τα χαρακτηριστικά που σας ανέφερα σχετικά με την αυτονομία και την ταχύτητα που μπορεί να προσφέρει ένα Coradia Continental της Alstom.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Rocca a Mare Heraklion - Πηγή: Accor
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ14 ώρες ago

Ανοίγει το 2025 στην Κρήτη το πρώτο ξενοδοχείο Handwritten Collection της Accor στην Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται

Premia Properties
REAL ESTATE16 ώρες ago

Σε μικρή αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με διανομή δωρεάν μετοχών προχώρησε η PREMIA Properties

Ρόδος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ18 ώρες ago

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Ρόδο

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Piraeus Retail Park - Φωτό: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 ημέρες ago

Ανοίγει το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο – Και δεύτερο retail park “στα σκαριά” στην πόλη

Golden Milos Beach House by Domotel - Πηγή: Domotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ξεκινά το Μάιο το νέο ξενοδοχείο Golden Milos Beach House από την Domotel – Πού βρίσκεται

REAL ESTATE3 ημέρες ago

To 25% της Prosperty απέκτησε η Eurobank – Πώς θα προωθήσει άμεσα μέσω της πλατφόρμας 800 ακίνητα στην αγορά

Τα κεντρικά γραφεία της Prodea Investments - Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Εκτινάχθηκαν ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη της Prodea το 2024 – Σε ποιά στρατηγική κίνηση οφείλονται

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” 4 νέα έργα για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο

Wyndham Corfu Acharavi - Πηγή: Wyndham Hotels & Resorts
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Μέσω της Wyndham επεκτείνεται στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά η καναδική Mercan – Σε ποιό γνωστό ξενοδοχείο της Κέρκυρας επενδύει

Τα έργα στο Μινιόν - Φωτό: POOL / ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ / EUROKINISSI
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων

Το ακίνητο της οδού Κοραή που θα ανακαινίσει η Dimand για την Piraeus Bank - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

Πηγή: Blend Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Ποιά άλλα έργα υλοποιεί στην Αθήνα η Blend Development

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL4 ημέρες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Η νέα 5άστερη ξενοδοχειακή μονάδα στην Κύμη Ευβοίας - Πηγή: ΥΠΕΝ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Εύβοια – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό – Ποιός όμιλος επενδύει στο ακίνητο

KERANIS Residences - Πηγή: Mercan Greece
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

Σε νέα “εποχή” περνά το ιστορικό κτίριο του ΚΕΡΑΝΗ στον Πειραιά – Πώς θα μετατραπεί σε KERANIS Residences από την καναδική MERCAN

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL4 ημέρες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

Το νέο οικιστικό έργο στην οδό Λόντου 42, στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα real estate στο Ελληνικό – “Σηκώθηκε” και άλλο ο Riviera Tower

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Γορτυνίας 7 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη τα έργα για μια ακόμη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Άρτης 13 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).