Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΔΕΗ: Μετασχηματίζεται και ετοιμάζει μπαράζ «πράσινων» επενδύσεων

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

ΔΕΗ

Στο κατώφλι μιας νέας εποχής βρίσκεται η ΔΕΗ, καθότι έχει ξεκινήσει την υλοποίηση μίας ανανεωμένης εταιρικής στρατηγικής, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και να επιτύχει το πολυπόθητο turnaround, ανακτώντας την ευρωστία της.

Ο δρόμος για την «αναγέννηση» της Επιχείρησης περνά από σημαντικές προκλήσεις, αρχής γενομένης από την δρομολογούμενη απολιγνιτοποίηση, την οποία θα κληθεί να φέρει σε πέρας, με ορίζοντα το 2028, οπότε θα πρέπει να έχει βρεθεί μία οριστική λύση και στον «γρίφο» της Πτολεμαΐδας V, η οποία θα είναι η τελευταία που θα «βγει» από το σύστημα.

Πέραν της διασφάλισης της σταθερότητας του εγχώριου ενεργειακού συστήματος με νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής ΑΠΕ και φυσικού αερίου, οι οποίες εν τω μεταξύ θα εισέρχονται στο σύστημα καλύπτοντας το κενό ισχύος που προκύπτει (σ.σ. το οποίο μέχρι το 2023 προσδιορίζεται σε 3,4 GW), ζητούμενο για τη ΔΕΗ είναι η μεγάλη «πράσινη» στροφή που θα της επιτρέψει να διατηρήσει τον κομβικό της ρόλο στην παραγωγή, μειώνοντας δραστικά το ανθρακικό της αποτύπωμα με ένα «βαρύ» επενδυτικό πρόγραμμα, που θα έχει ως προτεραιότητα τις λιγνιτικές περιοχές.

Όπως είναι γνωστό, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες σχεδιάζει επενδύσεις ευρείας κλίμακας τόσο στη Δυτική Μακεδονία όσο στη Μεγαλόπολη -αθροιστικής ισχύος 3 GW- με περίπου το μισό αυτής (1,5 GW) να βαίνει προς δημοπράτηση -καλώς εχόντων των πραγμάτων- εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020.

Ο στόχος άλλωστε που έχει τεθεί για υπέρβαση του φράγματος του 1 GW εγκατεστημένης ισχύος μέχρι το 2024 και επιπλέον 6 GW υπό ανάπτυξη ή αδειοδότηση, απαιτεί γρήγορες κινήσεις και σύναψη στρατηγικών συνεργειών με ιδιώτες παίκτες, όπως με την πορτογαλική EDP Renováveis, με την οποία μόλις την προηγούμενη εβδομάδα συμφωνήθηκε η ανάπτυξη έργων ΑΠΕ άνω των 400 MW.

Πέραν των έργων «πράσινης» ενέργειας, ο εκσυγχρονισμός των δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ αποτελεί άλλη μία σημαντική παράμετρο εκσυγχρονισμού της Επιχείρησης. Την Παρασκευή που μας πέρασε υπογράφηκε το 2ο σκέλος σημαντικής δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ, συνολικού ύψους 255 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή νέων γραμμών χαμηλής και μέσης τάσης, μήκους περίπου 7.300 χλμ.

Ο ΔΕΔΔΗΕ, η ιδιωτικοποίηση του οποίου θα «τρέξει» από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, για το μειοψηφικό πακέτο (49%), ως θυγατρική του Ομίλου ΔΕΗ και μοναδικός διαχειριστής του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, διαδραματίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στο μετασχηματισμό όχι μόνο της μητρικής Επιχείρησης αλλά και του ενεργειακού συστήματος συνολικά, εφόσον θα κληθεί να υλοποιήσει ένα απαιτητικό πρόγραμμα έργων υποδομών που θα καταστήσουν εφικτή την ενεργειακή μετάβαση, με αιχμή του δόρατος την καθολική εφαρμογή της τηλεμέτρησης με την εγκατάσταση περίπου 7,5 εκατ. νέων «έξυπνων» μετρητών.

Το business plan του ΔΕΔΔΗΕ που εκπονείται αυτή τη στιγμή και θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα, αναμένεται να συγκεκριμενοποιήσει τα βήματα για το μεγάλο και πολύπαθο project της τηλεμέτρησης, το οποίο αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, στο πλαίσιο της επικείμενης ιδιωτικοποίησης, για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Η δεκαετία ξεκινά με προκλήσεις και προσδοκίες για την Επιχείρηση, η οποία δείχνει ότι θέλει να συνεχίσει να έχει κομβικό ρόλο, με αξιώσεις, στο ενεργειακό γίγνεσθαι της χώρας. Άλλωστε, η σχεδιαζόμενη μετακόμιση από τα κεντρικά της Χαλκοκονδύλη σε νέες, βιοκλιματικές εγκαταστάσεις στη Μεσογείων, επιβεβαιώνει τις βλέψεις της -σε πρακτικό και συμβολικό επίπεδο- για ένα «πράσινο» μέλλον, με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Κορονοϊός: Η Παπουτσάνης προχωρά σε παραγωγή βιοκτόνων κι απολυμαντικών

bizness.gr

Published

on

Παπουτσάνης ΑΒΕΕ

Η Παπουτσάνης, εν μέσω των πρωτόγνωρων συνθηκών που καλείται να διαχειριστεί η χώρα εξαιτίας της έξαρσης του κορονοϊού COVID-19, με αυξημένο αίσθημα ευθύνης και με στόχο να συνδράμει με κάθε τρόπο στον έλεγχο της επέκτασης του ιού, προχωρά σε μια σειρά ενεργειών υποστήριξης, για την αντιμετώπιση της κρίσης Δημόσιας Υγείας που βιώνει η Ελλάδα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρία, έχοντας λάβει την έγκριση των αρμόδιων αρχών, αξιοποιεί μέρος της παραγωγής της υπερσύγχρονης μονάδας στη Ριτσώνα Ευβοίας, για την αποκλειστική παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών με χρήση οινοπνεύματος σε περιεκτικότητα 80% κατ’ όγκον, ώστε να καλύψει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ανάγκες της χώρας. Ταυτόχρονα, όντας μία πλήρως καθετοποιημένη εταιρία, έχει δυνατότητα παραγωγής πλαστικών μπουκαλιών και πωμάτων καθώς και παραγωγής μαζών και εμφιάλωσης είτε σε μικρά είτε σε μεγάλα μπουκάλια.

Ήδη η Παπουτσάνης έχει ξεκινήσει την παραγωγή για μικρά φιαλίδια, περιεκτικότητας 25 – 80 ml, προς διάθεση στο ευρύ κοινό μέσω των εμπορικών καταστημάτων ενώ το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει και την παραγωγή φιαλών 300 – 1.000 ml. Η Παπουτσάνης αρχικά θα παράγει 150.000 φιαλίδια τσέπης ανά 24 ώρες επί επταήμερης βάσης ενώ στη συνέχεια και εφόσον υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, 250.000 φιαλίδια ανά 24 ώρες. Με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών, που βρίσκονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς συνθήκες τις τελευταίες εβδομάδες, η εταιρία θα διαθέσει τα συγκεκριμένα προϊόντα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Επιπλέον, η Παπουτσάνης, συμβάλλοντας στις προσπάθειες που καταβάλλει το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), προσφέρει 52.000 τεμάχια προϊόντων προσωπικής υγιεινής και 30.000 αλκοολούχα απολυμαντικά φιαλίδια τσέπης για την κάλυψη των άμεσων αναγκών του. Παράλληλα, έχει ήδη δρομολογήσει την παροχή 30.000 περίπου επιπλέον σχετικών προϊόντων σε φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, νοσοκομεία και ΜΚΟ.

Τέλος, η Παπουτσάνης, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες που, εν μέσω κρίσης, αντιμετωπίζει το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), προχωρά σε δωρεά νοσοκομειακού εξοπλισμού, αξίας 26.700 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρία, έχει παραδώσει στο Νοσοκομείο Ελπίς δύο διφασικούς απινιδωτές, έναν ηλεκτροκαρδιογράφο και ένα φορητό ακτινολογικό μηχάνημα, για την ενίσχυση του έργου του ιατρικού προσωπικού του νοσοκομείου.

«Ανταποκρινόμενοι στην προσπάθεια αντιμετώπισης της μεγάλης και πρωτοφανούς κρίσης, λόγω του COVID-19, αξιοποιούμε την τεχνογνωσία και τις παραγωγικές μας δυνατότητες, προκειμένου να συμβάλλουμε από την πλευρά μας, όσο το δυνατόν περισσότερο, στον περιορισμό της διασποράς του ιού, προστατεύοντας την υγεία των πολιτών. Παράλληλα, ενισχύουμε τις προσπάθειες φορέων της Πολιτείας και οργανισμών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή άμυνας έναντι του COVID-19», δήλωσε ο κ. Γιώργος Δεφίγγος, εμπορικός διευθυντής της εταιρίας.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Νέα Marketing Director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία

bizness.gr

Published

on

Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Τη θέση της Marketing Director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία αναλαμβάνει η Μαρία Ηρωίδη, στέλεχος με μακρά και επιτυχημένη πορεία στον χώρο του marketing, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η Μαρία Ηρωίδη έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καινοτόμα στρατηγικά πλάνα για την είσοδο νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά και σε αγορές του εξωτερικού. Προέρχεται από τη Unilever Hellas, όπου τα τελευταία 6 χρόνια κατείχε τις θέσεις Marketing Manager Tea, Beverages, Refreshments και Country Business Leader Ben & Jerry’s για την Ελλάδα και την Κύπρο, με πιο πρόσφατο τον ρόλο της Marketing Manager SEE για την κατηγορία του παγωτού.

Νωρίτερα, την περίοδο 2010-2014, ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη της στρατηγικής marketing του πανελλαδικού δικτύου φαρμακείων ADVANCE Pharmacies ως New Product Development Director, ενώ διαθέτει και μεγάλη εμπειρία σε θέσεις ευθύνης στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ανέλαβε την ανάπτυξη και εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά για τις εταιρίες Pout Cosmetics, Prada Fashion, Molton Brown, The Rodial Group London και Skin Elements Australia.

Ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, κ. Dejan Beko, δήλωσε σχετικά:

«Η Μαρία Ηρωίδη συνδυάζει μια μακρόχρονη, επιτυχημένη πορεία και γνώση της ελληνικής αγοράς με την αξιοσημείωτη διεθνή εμπειρία στον χώρο του marketing. Είμαι σίγουρος ότι θα συμβάλλει ουσιαστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, υποστηρίζοντας αποτελεσματικά τον εταιρικό σκοπό μας, “Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο”».

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Rethink: Νέα σειρά διαδικτυακών συναντήσεων από την Endeavor

bizness.gr

Published

on

Endeavor, logo

Τη νέα πραγματικότητα στην οικονομία και την επιχειρηματικότητα καθώς και τον επαναπροσδιορισμό του στρατηγικού σχεδιασμού των επιχειρήσεων, καλούνται να αναλύσουν διακεκριμένες προσωπικότητες και στελέχη της αγοράς παγκοσμίως, στην πρώτη, μιας σειράς διαδικτυακών συναντήσεων, που διοργανώνει η Endeavor Greece με τίτλο Rethink.

Στο πλαίσιο αυτό, την Πέμπτη 9 Απριλίου και ώρα 19:30, θα διεξαχθεί το πρώτο webinar με θέμα ‘Strategy & Planning Amid Covid-19’ με συνομιλητές τους:

  • Κωνστάντζα Σμπώκου Κωνσταντακοπούλου, Πρόεδρος Δ.Σ. Endeavor Greece, Διευθύνουσα Σύμβουλος ομίλου Phāea Resorts και Επικεφαλής του Τμήματος Αρχιτεκτονικού σχεδιασμού της T.E.MEΣ. Α.Ε
  • Φιλ Αγγελίδης, Υπουργός Οικονομικών της πολιτείας της California (1999-2007) και υποψήφιος κυβερνήτης (2007), πρόεδρος της Επιτροπής για τη Διερεύνηση της Οικονομικής Κρίσης υπό τον Πρόεδρο Αμερικής, Barack Obama
  • Στέλιος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ. Biogen

Ο Αντρέας Σταυρόπουλος, Partner, Threshold Ventures, θα συντονίσει τη συζήτηση, που θα διεξαχθεί στα αγγλικά.

Continue Reading
Advertisement

Trending