Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Τα δύο έργα ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες και φράγμα στη Χαλκιδική που ενέκρινε η Διυπουργική

bizness.gr

Published

on

Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα

Εγκρίθηκαν σήμερα από την Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) τα έργα «Υλοποίηση φοιτητικών εστιών και λοιπών εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων σε Βόλο και Λαμία», του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και «Υλοποίηση φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής, εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων», του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.

Στη συνεδρίαση, υπό την προεδρία του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, μετείχαν οι Υπουργοί Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Βασίλης Διγαλάκης και ο Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων & ΣΔΙΤ, κ. Νίκος Μαντζούφας.

Μετείχαν επίσης ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Ζήσης Μαμούρης και ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου – Υπεύθυνος για το έργο των φοιτητικών εστιών, κ. Γιώργος Πετράκος.

Μετά τη συνεδρίαση, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε:

«Εγκρίναμε με ταχύτατες διαδικασίες και με τη βοήθεια των συναδέλφων Υπουργών, δύο σημαντικά έργα: τις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το φράγμα του Χαβρία. Το πρώτο έχει ορίζοντα 2ετίας, το δεύτερο 3ετίας. Και τα δύο έργα θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα. Οι μελέτες είναι έτοιμες και δημοπρατούνται άμεσα».

Από την πλευρά της, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως επισήμανε:

«Βασικός μας στόχος είναι η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα Πανεπιστήμια. Επιπλέον όμως αυτού του στόχου, θέλουμε ως Κυβέρνηση να δώσουμε τα περισσότερα δυνατά χρηματοδοτικά εργαλεία στα Πανεπιστήμιά μας προκειμένου να καλυφθούν σημαντικές ανάγκες των φοιτητών. Στο πλαίσιο αυτό, είναι πολύ σημαντική η σημερινή ημέρα, και συγχαίρω θερμά το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το οποίο τα τελευταία δύο χρόνια έχει καταβάλει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, η οποία βρίσκεται τώρα στην κορύφωσή της προκειμένου ακριβώς μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα να κατασκευαστούν φοιτητικές εστίες, οι οποίες θα καλύψουν πολύ μεγάλες ανάγκες των φοιτητών μας σε Βόλο και Λαμία».

Ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής τόνισε:

«Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί σήμερα υπογράψαμε στη Διϋπουργική το ΣΔΙΤ για το φράγμα του Χαβρία, το πρώτο ΣΔΙΤ που γίνεται για φράγμα. Το έργο έχει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που σημαίνει ότι είναι έτοιμο για δημοπράτηση και υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από ελληνικές και εταιρείες του εξωτερικού να συμμετέχουν στον διαγωνισμό. Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου θα είναι για τρία χρόνια. Ξεμπλοκάροντας αυτό το έργο, αντιμετωπίζουμε πλέον συνολικά το μεγάλο πρόβλημα της λειψυδρίας στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκιδικής και εξασφαλίζουμε την άρδευση 24.000 στρεμμάτων».

Με τη σειρά του, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Ζήσης Μαμούρης σημείωσε:

«Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης και σημαντικής αξίας για τις δύο πόλεις, του Βόλου και της Λαμίας, και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό βήμα. Θα βοηθήσει πάρα πολύ την κοινωνική πολιτική του Πανεπιστημίου καθώς επίσης και την εξωστρέφεια και την διεθνοποίηση του Ιδρύματος καθώς αποκτά τις αναγκαίες υποδομές για να υποδεχτούμε τους ξένους φοιτητές και τους ξένους συναδέλφους μας, οι οποίοι θέλουν να συμβάλλουν στη συνέχεια του Πανεπιστημίου μας».

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αδ. Γεωργιάδης: Μέχρι τα τέλη Μαρτίου να έχουμε βρει λύση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

bizness.gr

Published

on

Άδωνις Γεωργιάδης στο Annual Capital Link Greek Shipping Forum

Στο 11th Annual Capital Link Greek Shipping Forum βρέθηκε και μίλησε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις ζυμώσεις που είχαν γίνει στο αντίστοιχο Capital Link της Νέας Υόρκης τον Δεκέμβριο του 2019, καλώντας παράλληλα τους επενδυτές να εμπιστευτούν την Ελλάδα.

Αναλυτικά, όσα είπε στο πλαίσιο της ομιλίας του ο κ. Γεωργιάδης:

«Το μήνυμα το οποίο απηύθυνα στην Capital Link στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν μήνυμα αισιοδοξίας για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας το 2020 και τα επόμενα χρόνια.

Και τώρα, σχεδόν 2,5 μήνες μετά, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι πολλά από αυτά τα οποία προβλέψαμε, μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα έχουν ήδη υλοποιηθεί.

Και το κυριότερο, οι άνθρωποι που θέλουν να επενδύσουν τα χρήματά τους στην χώρα μας, μας εμπιστεύονται και αυτό αποτυπώνεται στο επιτόκιο του 10ετούς ομολόγου. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι αν στο ίδιο forum πέρυσι, κάποιος προέβλεπε ότι την επόμενη χρονιά το επιτόκιο του 10ετούς ομολόγου θα έχει υποχωρήσει κάτω του 1%, όλοι θα τον θεωρούσαν τρελό. Όμως, να, είμαστε σήμερα εδώ, με τα επιτόκια της Ελληνικής Δημοκρατίας στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με σταθερή οικονομία και αυξημένες προσδοκίες για το μέλλον.

Φυσικά, η Ελλάδα δεν υπάρχει χωρίς ναυτιλία. Ο πυρήνας της οικονομίας μας, ο πυρήνας της παράδοσής μας, ο πυρήνας του πολιτισμού μας είναι η ναυτιλία.

Χθες, εδώ στο Hilton, στη συνάντηση που είχαμε με μία πολύ μεγάλη αντιπροσωπεία από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και κατά την οποία είχαμε πολύ σοβαρές συζητήσεις για διάφορα θέματα της οικονομίας μας, ένα από αυτά που μας επισήμαναν ήταν το πόσο σημαντική και δυνατή είναι η ελληνική ναυτιλία κι ένα από τα θέματα για τα οποία έδειξαν ενδιαφέρον ήταν τα ναυπηγεία.

Ξέρω ότι ίσως κάποιοι από εσάς δεν πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει ξανά ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα. Θα σας αποδείξω, όμως, ότι κάνετε λάθος.

Η επένδυση της ΟΝΕΧ στη Σύρο πηγαίνει ήδη πάρα πολύ καλά και πολύ σύντομα θα έχουμε καλά νέα, πιστεύω, και για το ναυπηγείο της Ελευσίνας. Η Κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον. Προσωπικά έχω ήδη πάει δύο φορές στην Ουάσιγκτον για το ναυπηγείο, την περασμένη Δευτέρα ήρθαν από την αμερικανική Κυβέρνηση και ίσως την επόμενη βδομάδα έρθει νέα αντιπροσωπεία.

Στόχος είναι έως τα τέλη Μαρτίου, να έχουμε στην Ελευσίνα το ίδιο μοντέλο που είχαμε και στο ναυπηγείο της Σύρου ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε την δυνατότητα στους έλληνες εφοπλιστές να επιλέξουν ένα ναυπηγείο εδώ στην Αττική για ανακαινίσουν και να επισκευάσουν τα πλοία τους σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και πολύ καλή και ποιοτική εργασία.

Προσπαθούμε, λοιπόν, να σας δώσουμε την ευκαιρία να έρθετε και να χρησιμοποιήσετε τα ναυπηγεία μας τώρα, έπειτα από δέκα χρόνια κρίσης, με την ελληνική κοινωνία και τα σωματεία να είναι πιο λογικά.

Πρέπει να σας πω ότι στη Σύρο ζήσαμε μία φανταστική εμπειρία να ακούμε τον Πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων του Ναυπηγείου να λέει κάτι το οποίο δεν το πίστευαν τα αυτιά μας: «Θέλω να ευχαριστήσω τους πελάτες μας Έλληνες εφοπλιστές που φέρνουν τα πλοία τους στα ναυπηγεία μας και μας δίνουν δουλειά». Αυτό ήταν κάτι που μερικά χρόνια πριν υπήρχε μόνο στα όνειρά μας, όλοι είχαν κακή εμπειρία στον τομέα αυτό, είμαι σίγουρος, μερικές δεκαετίες πριν. Η κρίση όμως τους έκανε όλους να είναι πιο λογικοί.

Πολύ σύντομα, λοιπόν, θα έχουμε πολύ καλά νέα όσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία εδώ στην Ελλάδα και είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι για αυτό και εργαζόμαστε σκληρά πάνω σε αυτό.

Σε γενικές γραμμές γνωρίζετε ότι όχι μόνο αυτή η Κυβέρνηση αλλά παραδοσιακά οι ελληνικές κυβερνήσεις, ευτυχώς, δεν έχουν πραγματικά προβλήματα και διαφορές για την υλοποίηση των πολιτικών τους σε ένα και μόνο τομέα, αυτόν της ναυτιλίας. Και ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους που η ναυτιλία πηγαίνει πολύ καλά στην Ελλάδα και φυσικά, πλέον όλων των άλλων, επειδή δεν έχετε και πολλά να κάνετε με την Πολιτεία και την Κυβέρνηση.

Εμείς, όμως, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε με όλους τους τρόπους που μπορούμε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στον International Maritime Organization και παντού, επειδή πιστεύουμε ότι μας εκπροσωπείτε τίμια, βοηθάτε την οικονομία μας με ένα πολύ εποικοδομητικό τρόπο και θέλουμε να συνεχίσετε να το κάνετε και στο μέλλον με ακόμα πιο παραγωγικό τρόπο.

Έτσι, λοιπόν, ο Πρωθυπουργός, εγώ προσωπικά και όλη η Κυβέρνηση είναι εδώ να βοηθάει όταν συμβαίνουν άσχημα πράγματα. Το ξέρετε ότι η χώρα αυτή έχει γραφειοκρατία και μερικές φορές προβλήματα συμπεριφοράς από τους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα. Ίσως δεν καταλαβαίνουν όλοι το πνεύμα της Κυβέρνησης, όμως, ξέρετε ότι όταν απαιτείται, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο.

Είμαι πολύ χαρούμενος που η οικονομία μας πηγαίνει πολύ καλά. Η προσδοκία για το 2020, όπως ξέρετε, στον προϋπολογισμό μας είναι να έχουμε σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,8% του ΑΕΠ, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην ευρωζώνη. Για να είμαι ειλικρινής τα νούμερα του Ιανουαρίου είναι πιο πολύ αισιόδοξα για ακόμα καλύτερη απόδοση από αυτή που έχουμε προβλέψει στον προϋπολογισμό μας.

Εκτός, λοιπόν, από κάτι απρόβλεπτο – εύχομαι αυτό να μην συμβεί -, το 2020 θα είναι μια πάρα πολύ καλή χρονιά για την οικονομία μας. Σας περιμένουμε να έρθετε και να επενδύσετε στην Ελλάδα καθώς έχουμε δημιουργήσει ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Μάλιστα τον Μάρτιο παρουσιάζουμε ένα νέο νομοσχέδιο, μαζί με το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, με τον οποίο θα απλοποιηθούν όλες οι αδειοδοτήσεις για όλες τις περιβαλλοντολογικές μελέτες και για οτιδήποτε έχει να κάνει με τις επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και γενικότερα.

Επιταχύνουμε, λοιπόν, την οικονομία μας, και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να έρθετε. Ελάτε να χτίσουμε μαζί μία νέα Ελλάδα».

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επιταχύνεται η κατασκευή του αγωγού IGB

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Σωλήνας igb

Ρυθμό έχει βρει η κατασκευαστική εξέλιξη του αγωγού IGB, για τον οποίον το 2020 έχει ξεκινήσει με αυξημένη κινητικότητα, όσον αφορά την προώθηση των απαιτούμενων εργασιών με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής φάσης να έχει ως ορίζοντα τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.

Ο αγωγός IGB -όπως ήταν αναμενόμενο- συμπεριελήφθη πρόσφατα στην 4η λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, μαζί με ακόμη 4 έργα φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων και το FSRU Αλεξανδρούπολης το οποίο θεωρείται «καταλύτης» της κατασκευαστικής εξέλιξης του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση του αζέρικου πρακτορείου Trend, η παραγωγή των σωλήνων από τη Σωληνουργεία Κορίνθου έχει φτάσει αισίως το μήκος των 62 χλμ., ενώ υπενθυμίζεται πως, όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον προηγούμενο μήνα, ο προγραμματισμός προβλέπει την παράδοση της πρώτης παρτίδας των σωλήνων (από σύνολο 5 παρτίδων) εντός του Φεβρουαρίου, για τα πρώτα 47 χλμ. και τους σωλήνες που βρίσκονται σε παραγωγή.

Διευκρινίζεται ότι η κατασκευαστική περίοδος του IGB θα είναι αρκετά σύντομη – δεδομένων κυρίως του μήκους και της όδευσης του αγωγού. Σύμφωνα λοιπόν και με τα παραπάνω, ενισχύεται η αισιοδοξία για το ότι ο αγωγός θα είναι έτοιμος να συμβάλλει στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας ήδη από τα τέλη του 2020.

Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι ένα έργο με έντονο «άρωμα  Ελλάδας», με την ΑΒΑΞ ανάδοχο στο σκέλος του EPC, έναντι τιμήματος 144,85 εκατ. ευρώ και της Σωληνουργεία Κορίνθου στην κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού, έναντι 58,2 εκατ. ευρώ.

Με μήκος 182 χιλιομέτρων, ο αγωγός θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία και θα μεταφέρει αρχικά 3 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Κομοτηνή στη γειτονική χώρα, με δυνατότητα αναβάθμισης της χωρητικότητας σε 5 δισ. κ.μ.

Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η άμεση στήριξη της κοινοπραξίας ICGB AD, εταιρεία στην οποία συμμετέχει κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ και κατά 50% της Ιταλικής Edison) και η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ), με 46 εκατ. ευρώ, ενώ στηρίζεται επιπλέον με 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του Βουλγαρικού προϋπολογισμού.

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Νέο μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία

Avatar

Published

on

Νέα Μάκρη σχολείο

Τον Μάιο προγραμματίζεται να βγεί η προκήρυξη που αφορά ακόμα ένα μεγάλο έργο για  17 νέα σχολεία-ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που διαθέτει το ypodomes.com, αυτό που απομένει είναι η έγκριση του έργου από την Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ του Νίκου Μαντζούφα και κατόπιν από τη Διυπουργική Επιτροπή (αυτή είναι η συνήθης διαδικασία).

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 153,61εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 123,61εκατ.ευρώ). Από αυτό,  το ποσό που θα δαπανηθεί για την ανέγερση των σχολικών συγκροτημάτων είναι 82,66εκατ.ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 27 χρόνια, δύο εκ των οποίων θα είναι για την κατασκευή των σχολείων.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι σχολικές μονάδες που πρόκειται να ανεγερθούν με τη μέθοδο-ΣΔΙΤ βρίσκονται: τέσσερις στον Δήμο Παύλου Μελά (ΓΕΛ Ευκαρπίας, 4ο Δημοτικό Ευκαρπίας, 3ο ΓΕΛ Πολίχνης, 1ο Λύκειο Πολίχνης), τρεις στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (3ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο, 3ο Δημοτικό Πανοράματος), από δύο στους Δήμους Νεάπολης – Συκεών (7ο Νηπιαγωγείο, 4ο Δημοτικό Πεύκων) και Ωραιοκάστρου (3ο Γυμνάσιο, 6ο Δημοτικό), και από μία στους Δήμους Λαγκαδά (2ο Γυμνάσιο), Θέρμης (1ο ΓΕΛ), Αμπελοκήπων – Μενεμένης (5ο Δημοτικό), Καλαμαριάς (Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο) και Κατερίνης (Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο).

Οσον αφορά το είδος των σχολείων, πρόκειται για ένα νηπιαγωγείο, πέντε δημοτικά, ένα ειδικό νηπιαγωγείο και ειδικό δημοτικό σχολείο, τρία γυμνάσια, πέντε λύκεια, ένα επαγγελματικό λύκειο και ένα μουσικό γυμνάσιο-λύκειο (στην Κατερίνη).

Η όλη διαδικασία ξεκίνησε από το Φθινόπωρο του 2018, όταν ουσιαστικά βγήκε από την ναφθαλίνη, σχέδιο για 16 από τα 17 σχολεία που έτρεχε από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Τότε λόγω της κρίσης δεν κατάφερε να υλοποιηθεί ποτε. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ένθερμη οπαδός των ΣΔΙΤ καθώς ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής έχει εκφραστεί επανειλημμένως θετικά και η υλοποίηση τους θεωρείται πλέον θέμα χρόνου.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών του υπ.ΥΠΟΜΕ, είναι να βγει στον αέρα η προκήρυξη τον προσεχή Μάιο με την αίρεση της έγκρισης της από τη Διυπουργική. Περίπου ένα έτος αργότερα, τον Μάρτιο του 2021 εκτιμάται ότι θα φτάσουμε στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών (Β`φάση του διαγωνισμού). Η ανάδειξη του ανάδοχου επενδυτή εκτιμάται για τον Ιούλιο τοου 2021 και η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης τον Οκτώβριο του 2021.

Η κατασκευαστική περίοδος σύμφωνα με τις μελέτες θα διαρκέσει δύο χρόνια και εφόσον η έναρξη ισχύος της κατασκευαστικής περιόδου του ΣΔΙΤ γίνει στις αρχές του 2022 τότε στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο. Η λειτουργία των σχολείων κατ`ελάχιστον θα ξεκινήσει τη σχολική χρονιά 2024-2025.

Θα είναι τα πρώτα σχολεία-ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα ακολουθώντας το παράδειγμα της Αττικής, των Χανίων και εσχάτως της Ρόδου. Ειδικότερα τα σχολεία ΣΔΙΤ στην Αττική είναι πολυβραβευμένα και θεωρούνται πρότυπα του είδους τους.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending